وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

آژانس مهر پرواز|تور استانبول|کوش آداسی|تور لحظه آخری|تور ترکیه|تورآنتالیا|تور تایلند|تورمالزی|تور قبرس|چین
وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

آژانس مهر پرواز|تور استانبول|کوش آداسی|تور لحظه آخری|تور ترکیه|تورآنتالیا|تور تایلند|تورمالزی|تور قبرس|چین

خوشمزه های مخصوص کشور زیبا ترکیه


خوشمزه ترین شیرینی ها و بستنی های ترکی 

ترکیه به عنوان بهشت عاشق دسر و شیرینی جات شناخته می شود. یک کلمه قدیمی ترکی می گوید: "بگذارید شیرین بخوریم و شیرین صحبت کنیم". شیرینی ها عنصر مهم غذاهای ترکیه هستند. شما در نقطه نقطه شهر های ترکیه می توانید از خوشمزه های دوست داشتنی را پیدا کنید و عطم عطر بی نظیر آن ها لذت ببرید. با هم چندتا از خوشمزه های مخصوص ترکیه را بررسی می کنیم.

بستنی ماراس ترکیه 
بستنی ماراس MARAS نمادی از ترکیه است که با چاقو و چنگال سرو می شود. بستنی فوق العاده کش می آید و طعم بی نظیر و متفاوتی دارد در سفر به ترکیه حتما این بستنی خوشمزه را امتحان کنید.
بستنی ماراس که معمولاً به عنوان بستنی ترکیه معروف است. بستنی ماراس با داشتن بافت ضخیم طعم و مزه متفاوتی دارد.
یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده بستنی ترکیه شیر بز است. نکته مهم دیگر این است که بستنی ترکیه عطر وانیل است که طعم خامه ای فوق العاده ای را به بستنی ترکیه می دهد. بستنی ماراس نمادی از Kahramanmaras است ، با شیر بز که در دامنهای کوه اهر و چراگاه طبیعی تهیه شده از ریشه های ارکیده حاصل می شود ، تولید می شود. وقتی این بستنی عالی را می چشید، با این عطر و طعم بی نظیر که قدمت آن به قرن ها پیش باز می شود، بسیار احساس خواهید کرد.


لوکوم معروف ترکیه 
لوکوم ترکی معروف ترین شیرینی در جهان است که با غذاهای ترکی ارتباط دارد. یکی از معروف ترین صادرات ترکیه به نام Lokum یا ترکی که ما آن را می شناسیم ، دارای طعم های بسیاری است.
تقریباً در همه شیرینی فروشی ها می توان این خوشمزه بی نظیر را یافت. این شیرینی در طعم های زیادی درست می شود که از مهم ترین و خوشمزه ترین آن ها شامل، گل رز، گردو، نارگیل، بادام، خامه شیر، نعناع، ماستیک، میوه، خرما، دارچین، زنجبیل، پسته، میخک یا قهوه و... اشاره کرد.
لوکوم این شیرینی خوشمزه از ژلاتین، شکر، نشاسته و چاشنی ها تشکیل شده است. همچنین این دسر می تواند یک سوغاتی خوب برای دوستان و آشنایان باشد.
در سفر به ترکیه در تورهای ترکیه، حتما این دسر و شیرینی های خوشمزه ترکیه را امتحان کنید و از طعم بی نظیر آن غافل نشوید.


شاه بلوط معروف ترکیه 
بورسا با تولید برخی از بهترین شاه بلوط های جهان معروف است. از دهه 1300 میلادی، مردم بورسا با جوشاندن آن ها در یک شربت مخصوص و شیرین، اقدام به تهیه یک درمان دلپذیر از این شاه بلوط ها کردند.
شاه بلوط آب نباتی یک دسر عالی است، که به زبان ترکی نیز با نام Kestane Sekeri شناخته می شود. شاه بلوط آب نبات یک شیرین سنتی ترکیه است. طعم شاه بلوط آب نبات یک طعم معروف در جهان است.
ابتدا شاه بلوط جوشانده می شود، سپس در شربت آغشته می شود تا آن عطر و طعم باورنکردنی از شاه بلوط های شیرین تولید شود.

مهرپرواز مجری مستقیم تور های ترکیه، با ارائه بهترین خدمات مسافرتی، رزرو بلیط هواپیما ترکیه، رزرو هتل های ترکیه و کلیه خدمات گردشگری در خدمت شما عزیزان می باشد.

کدام استان برای دانشجویان بین المللی در کانادا بهترین است

بهترین شهرها برای اقامت دائم در کانادا 


بسیاری از دانشجویان بین المللی در نهایت عاشق کانادا هستند و می خواهند بعد از فارغ التحصیلی در این کشور بمانند. فرصتی برای دانشجویان بین المللی در ویزای دانشجویی برای اخذ اقامت دائم کانادا پس از فارغ التحصیلی وجود دارد. دانش آموزان فعلی گاهی تعجب می کنند، "بعد از فارغ التحصیلی به کدام استان باید مراجعه کنم؟" هر استان برای دانشجویان بین المللی گزینه های مختلفی دارد و مزایا و معایب مختلفی را ارائه می دهد.


نمای کشور زیبا کانادا

نمای کشور زیبا کانادا

نحوه انتخاب استان برای اقامت دائم کانادا پس از فارغ التحصیلی

وقتی در مورد اقامت دائم در کانادا برای دانشجویان و فارغ التحصیلان بین المللی فکر می کنید، لطفاً استان را که فارغ التحصیل شده اید بلکه استان مورد نظر برای زندگی و کار در نظر بگیرید. چندین چیز وجود دارد که یک دانش آموز یا دانشجو باید در استان جستجو کند:

درآمد مالی و هزینه ای

شرایط آب و هوایی

فرهنگ


گران ترین استان های کانادا برای زندگی 

بریتیش کلمبیا، اکونومیست ونکوور را به عنوان گران ترین شهر برای زندگی در آمریکای شمالی قرار داد، با متوسط قیمت یک خانه قریب به 748،651 دلار!


ویکتوریا سومین شهر گران قیمت برای خرید خانه در کانادا است و میانگین قیمت آن 421.939 دلار است.


انتاریو، تورنتو دومین شهر گران قیمت برای خرید خانه در کانادا است (متوسط قیمت ژانویه 2013 482،648 دلار).


پنجمین مرکز گران قیمت شهر کانادا Hamilton-Burlington (متوسط هزینه خانه 349.943 دلار است.) واقع در ساحل دریاچه انتاریو، اگر ترافیک همکاری داشته باش ، شما کمتر از یک ساعت در غرب تورنتو هستید.


اوتوا با پایتخت شدن در پایتخت کانادا و چهارمین شهر بزرگ ، 343،382 دلار قیمت خریدار جدید خواهد داشت.


آلبرتا، اگر سعی کردید یک خانه را در مرکز سرمایه انرژی کانادا، کلگری، هلند خریداری کنی ، متوسط هزینه آن احتمالاً حدود 418.983 دلار خواهد بود.


داشتن یک خانه جدید در ادمونتون به طور متوسط 323،541 دلار هزینه خواهد داشت.


شرکت وام وام مسکن کانادا پیش بینی کرده است که متوسط درآمد خانوار سال 2011 در منطقه فورت مک مورای بیش از 177،000 دلار در سال باشد.


ساسکاتچوان، یک خانه جدید به طور متوسط مبلغ 320،812 دلار در ساسکاتون به شما برگرداند.


کبک، یک خانه در مونترال به طور متوسط 318.982 دلار عقب می اندازد، اما جایزه روح و نشاط شهر است!


مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات اخذ ویزا کانادا در خدمت شما همراهان گرامی می باشد.


تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

بالاترین میزان بیکاری در استان های کانادا

لیست استان های کانادا براساس نرخ بیکاری آماری است که به طور مستقیم به نرخ بیکاری تعدیل شده فصلی کشور اشاره دارد. این لیست با بالاترین میزان بیکاری تا کمترین میزان بیکاری از استان می رود:

نوناووت: 14.1٪


نیوفاند لند و لابرادور: 12.4٪

جزیره پرنس ادوارد: 9٪

سرزمین های شمال غربی: 7.3٪

نیوبرانزویک: 7.2٪

آلبرتا: 6.7٪

نوا اسکوشیا: 6.5٪

ساسکاچوان: 5.3٪

انتاریو: 5.2٪

کبک: 5٪

بریتیش کلمبیا: 4.3٪

یوکان: 2.7٪


حتی اگر استانی که به آن علاقه مند باشید نرخ بیکاری بالاتری نیز داشته باشد، آن را رد نکنید! بسیاری از استان ها نرخ بیکاری بالایی دارند اما شغلشان در دسترس است. استانی مانند نیوبرانزویک و نوا اسکوشیا قصد دارند هر سال مهاجران بیشتری را برای پر کردن این سمت های شغلی بپذیرند.

هنوز برای تحصیل در کانادا اقدام نکرده اید ؟! مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات تحصیل در کانادا و اخذ ویزای تحصیلی کانادا می تواند این شراط را برای شما قراهم نماید.


در مورد  ویزای Express Entry کانادا می توانید به صفحه زیر مراجعه کنید:

 شرایط اخذ ویزای Express Entry کانادا


نمای کشور زیبا کانادا

نمای کشور زیبا کانادا

آیا به اقامت دائم کانادا علاقه مند هستید؟

اگر چنین است، امروز با آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید. همه پرونده های ما توسط متخصصین مجرب و باتجربه مهاجرت وابسته به مهاجرت کانادا انجام می شود. این متخصصان متشکل از وکلا، مشاورانی هستند که از بالاترین استانداردهای خدمات مشتری را پشتیبانی می کند.

تخفیف های هیجان انگیز دبی در روز جمعه سیاه یا Black Friday سال 2019

تخفیف های هیجان انگیز دبی در روز جمعه سیاه 2019
اگر شما هم دلتان می خواهد که وارد مراکز خرید لوکس دبی شوید و با تخفیف هایی باورنکردنی خرید خود را انجام دهید، بهتر است که از همین الان برنامه سفر خود را به دبی برای روز جمعه سیاه ترتیب دهید. جمعه سیاه روزی است که در آن مراکز خرید خیلی از کشورهای دنیا تخفیف های جالبی را به مشتریانشان آفر می دهند و همان روزی است که شما می توانید لباس ها و وسایل مورد علاقه تان را با کمترین قیمت ممکن خریداری کنید. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با روز بلک فرایدی یا جمعه سیاه در دبی در سال 2019 آشنا کنیم. 

بلک فرایدی یا جمعه سیاه چه روزی است؟
بلک فرایدی یا روز جمعه سیاه، نامی است که به روز بعد از شکرگزاری و جمعه آخر ماه نوامبر داده می شود. در این روز برندهای مطرح جهانی تخفیف های بسیار هیجان انگیزی را به مشتریانشان آفر می دهند تا آن ها بتوانند یک دل سیر خرید کنند. بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه در اصل یک روز آمریکایی است، اما امروزه در سراسر جهان برگزار می شود و این روزها به یک رویداد خرید جهانی تبدیل شده است. به خاطر همین هم هست که شما می توانید با سفر به دبی در روز جمعه سیاه، از مراکز خرید دبی با کمترین قیمت ممکن خرید خود را انجام دهید. جالب است که بدانید بعضی از فروشگاه ها روزهای آخر هفته در حول و حوش روز بلک فرایدی را به تخفیف هایشان اختصاص می دهند و بعضی از فروشگاه ها هم در کل ماه نوامبر وارد تخفیف می شوند.
بلک فرایدی یا جمعه سیاه در سال 2019 چه روزی است؟
هر سال تاریخ دقیق جمعه سیاه با سال دیگر متفاوت است. امسال در سال 2019 جمعه سیاه در روز جمعه 29 نوامبر یا 8 آذر 1398 برگزار می شود و شما می توانید با رزرو تور دبی در این روز از آفرهای هیجان انگیز مراکز خرید دبی ویژه جمعه سیاه بهره مند شوید. البته این را هم بگوییم که خیلی از فروشگاه ها و مراکز خرید دبی زودتر از تاریخ واقعی جمعه سیاه وارد تخفیف می شوند و به همین دلیل توریستان می توانند به بهترین شکل ممکن از آفرهای هیجان انگیز جمعه سیاه در دبی بهره مند شوند. جالب تر از همه اینکه بعضی از برندها در مراکز خرید دبی کل ماه نوامبر را به تخفیف های جمعه سیاه اختصاص می دهند و این بهترین خبر برای کسانی است که برنامه سفرشان به دبی قبل از روز جمعه سیاه است.


تخفیف های جمعه سیاه در دبی شامل چه اجناسی می شوند؟
عموما بهترین تخفیف های جمعه سیاه در دبی به وسایل الکترونیکی و وسایل دکوری منزل اختصاص پیدا می کنند. البته شما می توانید اجناس دیگری مثل لباس، لوازم آرایشی و بهداشتی و اجناس برندهای ورزشی و اسپرت را نیز در روز جمعه سیاه با تخفیف های خوب و باورنکردنی خریداری کنید. در این میان یک سری از وب سایت های خرید آنلاین نیز وارد تخفیف می شوند که کسانی که امکان خرید ارزی برایشان مهیا باشد، می توانند با استفاده از آن ها از تخفیف های جمعه سیاه 2019 بهره مند شوند. 

سفر به دبی در روز جمعه سیاه مناسب چه کسانی است؟
اگر شما هم عاشق خرید هستید و دوست دارید که با یک بودجه محدود بیشترین اجناس ممکن را برای خودتان و اعضای خانواده تان خریداری کنید، بهتر است که معطل نکنید و از این فرصت ناب برای خرید اجناس ارزان در دبی در روز جمعه سیاه بهره مند شوید. البته اگر امکان سفر به دبی در حوالی روز جمعه سیاه برایتان وجود ندارد، نیازی نیست که خودتان را نگران کنید. چراکه در روزهای بین 26 دسامبر 2019 (5 دی 1398) تا 1 فوریه 2020 (12 بهمن 1398) نیز دبی وارد جشنواره خرید دبی یا همان فستیوال خرید دبی می شود و در طول این روزها نیز دوباره تخفیف های هیجان انگیزی در مراکز خرید دبی به توریستان آفر داده می شود و شما می توانید در صورت تمایل سفرتان به دبی را به آن زمان موکول کنید.برای رزور تور ارزان دبی می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید. 

ممنوع الخروجی در سفر های خارجی

ممنوع الخروجی شامل چه افردی می شود


گاهی اوقات پیش آمده بعد از کلی برنامه ریزی، صرف وقت و هزینه برای یک سفر خارجی، وقت رفتن تازه شخص می فهمد ممنوع الخروج می باشد و اجازه خروج از کشور را ندارد و به دلایلی، شخص را ممنوع الخروج کرده اند و همه ی برنامه ها و هزینه های صرف شده برای سفر خارجه از دست می رود. بهتر از قبل سفر حتما ممنوع الخروجی خود را چک کنید. با هم جزئیات و دلایل قانونی ممنوع الخروجی افراد را بررسی می کنیم.


طبق قوانین کشور، ممنوع الخروجی شامل چه افرادی می شود
ممنوع الخروجی برای افراد در قوانین و رویه های قضائی کشور سابقه ی دراز مدتی دارد. در قانون دادرسی کیفری می توان منع خروج افراد را پیگیری کرد. طبق قوانین کشور چند دسته از افراد هرگز نمی توانند از کشور خارج شوند که عبارتند از :
محکومان کیفری که دوران محکومیت خود را به پایان نرسانده اند یا جهت اجرای حکم خود متواری می باشند.
بانوانی که برای خروج از کشور نیاز به اجازه همسر یا پدر خود دارند. همچنین افرادی که به صورت مستقل نمی توانند پاسپورت دریافت کنند و شخض دیگری باید برایشان پاسپورت دریافت نماید.
افرادی که بنا به دلیل مغایرت سفر خارجی آنان با قوانین و رویه های قانونی جمهوری اسلامی، برای سفر به خارج از کشور منع می شوند. 
افرادی که به دلیل سوء پیشینه در زمینه کلاهبرداری، سرقت، تکدی گری، ایجاد مزاحمت برای افراد در خارج از کشور، اجازه خروج از کشور را دریافت نمی کنند.
افرادی که توسط رای دادگاه بدهکار شناخته شده یا بخاطر صدور اجرای حکم در اجرای ثبت اسناد و املاک کشور، از طرف دولت بدهکار شناخته میشوند و اجازه خروج از کشور را ندارند.
تمامی افرادی که بدهی مالیاتی دارند نیز اجازه خروج از کشور را ندارند.


استعلام ممنوع الخروجی به چه صورت می باشد
افرادی که ممنوع الخروج می شوند تا قبل از سفر خارجی خود از این موضوع آگاه نیستند و هیچ ابلاغیه ای به افراد برای این موضوع صادر نمی شود و تنها اشخاص زمان خروج از کشور مطلع می شوند که اجاره خروج از کشور را ندارند. اگر شما یک سفر کاری مهم داشته باشید یا برای تفریح و گشت و گذار بخواهید از کشور خارج شوید فرقی ندارد، باز هم اتفاق خوبی قبل از سفر نیست و باید قبل از برنامه ریزی برای هر سفری این موضوع را چک کنیم.
یکی از آسان ترین راه ها برای اطلاع از ممنوع الخروجی استعلام از طریق اینترنت می باشد. که شما با مراجعه به سایت مربوطه می توانید با وارد کردن اطلاعات خود از این موضوع به راحتی آگاه شوید و از وجود هر مشکلی برای سفر خود جلوگیری نمایید. چنانچه مسافر تورهای خارجی آژانس مسافرتی مهرپرواز هستید، می توانید برای استعلام ممنوع الخروجی خود به سایت exitban.ssaa.ir مراجعه نمایید.
افراد می توانند به ممنوع الخروجی خود اعتراض داشته باشند

افرادی که بسته به قوانین قضائی کشور ممنوع الخروج شده اند می توانند به حکم خود اعتراض نمیاند. طبق تبصره 2 ماده 247 قانون اساسی، می توانند تا ده روز به این حکم اعتراض نمایند. البته بسته به اینکه حکم صادره از چه مرجعی صادره شده است متفاوت می باشد و صدور این حکم توسط بازپرس، مرجع اعتراض افراد، دادگاه خواهد بود. اگر حکم ممنوع الخروجی توسط قاضی دادگاه صادر شده باشد، مرجع اعتراض، دادگاه تجدید نظر استان خواهد بود.
در هنگام ممنوع الخروجی به اشخاص اجازه خروج از کشور داده می شود
در صورتی که حکم ممنوع الخروجی رفع نشده باشد در موارد خاص افراد می توانند از کشور خارج شوند. مواردی مثل مساعدت با بدهکاران، تشرف به خانه خدا و مسافرت های ضروری مانند درمانی و پیگیری مسائل تجاری، افراد می توانند با قرار دادن وثیقه لازم، برای رفع ممنوعیت خود برای یک بار خروج اقدام نمایند.


آیا ضرر و زیان افراد در هنگام ممنوع الخروجی جبران می شود
بسیاری از افراد پس از برنامه ریزی برای سفر و اخذ ویزا و بلیط هواپیما، در فرودگاه از ممنوع الخروجی خود مطلع می شوند که این موضوع باعث ضرر و زیان های زیادی به شخص می شود. در جبران این ضرر و زیان ناشی از صدور حکم ممنوع الخروجی و یا دستور عدم خروج افراد، چند موضوع قابل بحث وجود دارد.
درصورتی که دستور یا حکم ممنوع‌ الخروجی منجر به بروز خسارتی شود که خسارت مورد نظر قطعی‌ الحصول بوده باشد، این خسارت قابل‌ مطالبه و جبران می باشد، البته جا دارد به این موضوع ، تحت‌عنوان خسارت عدم‌ النفع یاد می‌شود به‌صورت جزیی به افراد پرداخته شود. 
ابلاغیه جدید قانون ممنوع الخروجی به افراد 

با توجه به مشکلاتی که در زمان ممنوع الخروجی در هنگام سفر برای افراد ایجاده شده است، طبق قوانین شهروندی، قانونی برای اطلاع شهروندان از این موضوع صادر شده است و قرار است به زودی اجرایی شود تا افرادی که به هر دلیلی ممنوع الخروج می شوند، از این موضوع آگاه شوند.

چیز هایی که باید قبل از سفر درباره مجارستان بدانید


مهم ترین چیز های برای سفر به مجارستان باید بدانید 

با وجود محبوبیت کشور مجارستان میان گردشگران، ولی این کشور آن چیزی که از بیرون مجارستان به نظر نمی‌رسد، نیست و مکان راحتی برای سفر نمی باشد. فکر می‌کنم برای بسیاری از مردم، وقتی به مجارستان سفر می‌کنند، مطمئن نیستند که انتظار چه چیزی را داشته باشند. این ممکن است بخشی از آن باشد چرا که یک کلیشه ساده وجود ندارد که بر روی آن تمرکز کنند، آن می تواند غذا، تاریخ یا فرهنگ باشد. این سطح از راز را می توان برای برخی از افراد در نظر گرفت، اما برای بسیاری از مردم آن می‌تواند خارج از محدوده باشد. بنابراین شما باید انتظار هر چیزی را در این کشور داشته باشید و در هنگام بازدید از مجارستان، چیزهایی هستند که فکر می‌کنم قبل از رفتن حتما باید بدانید.
مردم مجارستان به عنوان فرد درون‌گرا و درون‌گرا تلقی می‌شوند. آن‌ها اساسا دوستانه، مودب، و معمولا روشنفکر هستند، اما به راحتی با افراد غریبه ارتباط برقرار نمی کنند و اعتماد کردن در آن ها سخت می باشد. آن‌ها همچنین بسیار ساده هستند و به ندرت نارضایتی خود را پنهان می‌کنند. اگر از چیزی بدشان بیاید، خیلی زود بروز می دهند. به شما اجازه خواهند داد که با او آشنا شوید. بسیاری از مجارستانی ها، به افراد خارجی با تردید نگاه می کنند و تمایل دارند نسبت به کسانی که نمی‌دانند مشکوک باشند. بخشی از دلیلش سد زبان است. سیستم آموزشی آن‌ها همانند دیگر کشورهای اروپایی خوب نیست، بنابراین مردم کم‌تر به زبان‌های خارجی صحبت می‌کنند. بر خلاف رومانیایی‌ها، که خیلی گرم به نظر می‌رسند و به خارجی‌ها خوشامد می‌گویند. مجارستانی ها شما را دور نگه می داند تا شما را بشناسند و بتوانند به شما اعتماد کنند، زمانی که اعتماد آن ها را جلب کردید، می توانید وفادار ترین افرادی که داشته اید را در مجارستانی ها ببنید. 


مجارستانی ها بسیار به میراث خود افتخار می‌کنند 
ناسیونالیسم در مجارستان بسیار زیاد است. بیشتر مجارها، به خصوص نسل قدیمی‌تر، به کشورشان افتخار می‌کنند. این به دلیل این واقعیت است که مجارستان به مدت صدها سال در اروپای مرکزی حکومت می‌کرد. مجارها سربازان شجاعی بودند که با نبرده‌ای بزرگ جنگیدند، اما تاریخ با آن‌ها جور نبود. آن‌ها بر این باورند که کشور آن‌ها هنوز یکی از قدرتمندترین ایالات در جهان خواهد بود، اما برای پیمان صلحی که در زیر آن مجارستان دو سوم خاک خود را از دست داده‌است. مجاری از طریق تحولات بزرگ اقتصادی و بسیاری از آن‌ها، حتی متخصصانی مانند دکترها، اساتید و غیره زندگی کرده‌اند و نمی‌توانند به اندازه خارجی‌ها هزینه داشته باشند. این به نوعی حس غرور آن‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. اگرچه آن‌ها به طور پنهانی فرهنگ و تمدن غرب را تحسین می‌کنند، اما حاضر نیستند جلوی هر کسی خم شوند.
سفر به مجارستان این کشور زیبا و دیدنی را با تورهای مجارستان مهرپرواز آغاز نمایید. مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات مسافرتی کشور مجارستان در خدمت شما عزیزان می باشد.
مجارستانی ها دلایل خوبی دارند که به خودشان افتخار کنند

حقیقت این است که مجارستانی ها دلایل خوبی دارند که به کشورشان افتخار کنند. مجارستان دارای یکی از بیش‌ترین تعداد مدال‌ها در هر سرانه ( ۴۸۲ مدال المپیک و بازی‌های تابستانه ) است. همچنین تیم‌های ورزشی عالی بویژه در ورزش‌های چوگان، شمشیربازی، ژیمناستیک و کایاک دارد.
مجارستان در طول تاریخ خود تعداد زیادی از ریاضیدانان، برندگان جایزه نوبل، آهنگسازان بزرگ ( Bela bartok، فرانز Liszt ) و هنرمندان را پرورش داده است. مجارها همچنین صنایع را در سراسر جهان تحت‌تاثیر قرار داده‌اند. برای مثال، بنیانگذاران هر دو شرکت پارامونت و فاکس ریشه‌های مجارستانی دارند. همچنین، rno Rubik ، یک استاد معماری در بوداپست ( مجارستان ) سازنده مکعب مشهور روبیک است. حتی جادوگر مشهور " هری هودینی " از تبار مجارستان بود. اما مهم تر از همه، مجارستانی ها به این واقعیت که هنوز در اطراف هستند افتخار می کنند. آن ها با داشتن تعداد زیادی دشمن و متحد بسیار اندک، محاصره شده توسط ملل با زبان و فرهنگ بسیار متفاوت، آن ها توانستند بیش از 1000 سال فرهنگ و هویت خود را حفظ کنند.
حقیقت جالب درباره معرفی و اسم مجارستانی ها 

مجارستانی ها برای معرفی خود اول نام خانوادگی خود را می گویند. واقعیت های کاملی در مورد مجارستان وجود دارد که شما را شگفت زده می کند. یکی از آنچه که جالب دیدم سفارش نام بود. وقتی مجارستان خود را معرفی کنند، نام خانوادگی خود را ابتدا می گویند. به عنوان مثال ، آنها می خواهند: "گلفی لازلو واگیوک" ، به معنای "من گلفی ، لازلو" هستم (نام خانوادگی گلف است). این بسیار گیج کننده است ، مگر اینکه از ترتیب نام مطلع باشید.


غذا مساله‌ای جدی است که نباید سرسری گرفته شود
مجاری توسط غذا هدایت می‌شوند. غذا روحیه و آسایش یک قلب شکسته را بالا می‌برد. غذا با بحث‌های سیاسی همراه است، یک معامله تجاری را به پایان می‌رساند و یا به جشن گرفتن یک رویداد شاد کمک می‌کند. حتی ممکن است بیماری را علاج کند ! در مجارستان، غذا فرهنگ است. ان‌ها در مورد غذای بعدی خود فکر می‌کنند : " Mit kapunk ebedre ؟ " ( برای ناهار چی ؟ نهار یکشنبه مقدس است و تقریبا همیشه یک رویداد سه‌جانبه است. شما احتمالا سوپ دارید، سپس یک مسیر اصلی ( معمولا گوشت در پیاز، سیر و paprika، همراه با ترشی یا کلم ترش است و در تخم‌مرغ پخته می‌شود ). شما همیشه با صحرا به پایان خواهید رسید، که می‌تواند از strudel، تا پنکیک، کیک گردوی یا کیک شکلاتی، متفاوت باشد. رستوران‌های مجاری لاتینی بخشی از زندگی روزمره در مجارستان هستند که حتی خطرات جنگ یا فروپاشی اقتصاد می‌تواند میزه‌ای خود را خالی نگه دارد!
آداب و رسوم مجارستانی ها در صرف غذا

وقتی مجاری ها شما را برای صرف غذا به خانه خود دعوت می‌کنند، به شما چند بشقاب غذای خاص خواهند داد. شما انتظار دارید که همه آن‌ها را امتحان کنید ، بنابراین وعده های کوچکی مصرف کنید. شروع به غذا خوردن قبل از میزبان یا مهماندار، حریص و بیمارگونه تلقی می شود. همچنین، سیاست و کسب و کار مکالمه خوبی محسوب نمی شود.
مجاری نمی‌تواند بدون paprika و خامه ترش زندگی کند 

در کنار موضوع غذا، دو جز وجود دارد که مجاری به هر غذایی اضافه می‌کنند : paprika و خامه ترش. پاپریکا مجارستان یا "طلای سرخ" بخشی اساسی از غذاهای مجارستان است و این طعم غالب غذاهای آن ها است. پاپریکا را در هر میز رستوران به عنوان چاشنی، کنار شاخه های نمک و فلفل پیدا خواهید کرد.
هنگامی که از مجارستان دیدن می‌کنید، شما بلافاصله ترشی را تشخیص خواهید داد. مجارستانی ها عاشق خامه می باشند. آن‌ها تقریبا همه چیز، حتی روی نان، آن را می‌ریزند. مجارستانی ها خامهخ را با پیاز، خیار، با سیب‌زمینی و بله، حتی با دسر می‌خورند.


زبان مجاری و مشکلات آن برای گردشگران 
زبان مجارستانی ها دشوار می باشد باور کنند که شما نمی توانید زبان آنها را یاد بگیرید. برای بازدید از بوداپست نیازی به صحبت مجارستانی ندارید. انگلیسی در بیشتر مکان های توریستی مانند موزه ها، هتل ها، کافه ها و رستوران ها صحبت می شود. اما اگر به خارج از منطقه توریستی سفر می کنید، احتمال کمی وجود دارد که بتوانید با انگلیسی (یا هر زبان دیگری با این نشانه) کنار بیایید. اگر واقعاً گمشده باشید، ممکن است یک زن و شوهر جوان پیدا کنید که در تلاشند که شما راهنمایی کنند اما این در مورد آن است. در خارج از مغازه های توریستی، شما نمی توانید چیزی بخرید، مگر اینکه چند کلمه مجارستانی را بدانید.
در مجارستانی زبان آسانی برای یادگیری نیست و برای هرکسی که سعی در یادگیری آن داشته باشد، چالشی خواهد بود. به همین دلیل مجارستانی ها از افرادی که زبان آن ها را یاد می گیرند بسیار قدردانی می کنند یا حداقل سعی می کنند چند کلمه را بگویند.
آداب و رسوم در مجارستان 

آداب و رسوم مجارستان بسیار شبیه کشورهای اروپایی است. دست دادن یک سلام عادی است، اما آقایان باید همیشه صبر کنند تا یک خانم دست بدهد. شما هنوز نسل پیرتر را خواهید دید که به عنوان خوشامدگویی یا بوسیدن دست ladie تعظیم می‌کنند. اگر برای یک وعده غذایی به خانه مجارستانی دعوت شود، یک جعبه شکلات، گل و یا یک نوشیدنی غربی بیاورید. وقتی که دیربرسید بی‌ادبی تلقی می‌شود. در اغلب موارد انتظار می‌رود که شما ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زودتر در مهمانی حاضر شوید.
چیزهایی که شما هرگز نباید به یک مجارستانی بگویید

مجارستانی ها به نوشیدنی و روحیه خود بسیار افتخار می کنند. تعجب، تعجب! آیا چیزی در مورد خودشان وجود ندارد که به آن ها افتخار نکند؟ امتناع از نوشیدن یک تیر پولینکا هنگام عرضه یکی از آن ها، یا گفتن به یک مجارستانی که شما نوشیدنی مجارستان را دوست ندارید، مطمئناً جرم بزرگی محسوب خواهد شد. مجارستانی ها به غذاهای خود افتخار می کنند، بنابراین رفتن به کشورشان و نخوردن غذای محلی قطعاً باعث عدم پذیرش شما خواهد شد.

مهرپرواز با ارائه ویزا مجارستان در خدمت شما عزیزان می باشد. سفر خود به مجارستان را با ما تجربه نمایید. مهرپرواز با ارائه تور و بلیط هواپیما مجارستان در خدمت شما عزیزان می باشد.