وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

آژانس مهر پرواز|تور استانبول|کوش آداسی|تور لحظه آخری|تور ترکیه|تورآنتالیا|تور تایلند|تورمالزی|تور قبرس|چین
وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

آژانس مهر پرواز|تور استانبول|کوش آداسی|تور لحظه آخری|تور ترکیه|تورآنتالیا|تور تایلند|تورمالزی|تور قبرس|چین

غذاهای خیابانی استانبول ، خوشمزه گردی در زیباترین شهر ترکیه


غذاهای خیابانی استانبول ، خوشمزه گردی در زیباترین شهر ترکیه


در سفرها،همیشه توجه ویژه ای به شکم گردی وجود دارد و مسافران می خواهند اطلاعات قابل توجهی درباره غذاهای بومی آن منطقه داشته باشند و طعم غذاهای دلچسب را بچشند. اگرچه ماجرا به همین سادگی نیست و شاید شما با دیدن رنگ و لعاب یک غذا وسوسه شوید و آن را سفارش بدهید؛ اما به هیچ وجه طعمش را دوست نداشته باشید یا این که محتویاتش با رژیم غذایی تان مناسب نباشد؛ پس آگاهانه ترین کار آن است که پیش از سفر با غذاهای مقصد سفرتان آشنا شوید.

امروز به استانبول می رویم؛ شهری محبوب که هر سال از ایرانی های بسیاری میزبانی می کند. خودتان را تجسم کنید که در خیابان های شلوغ استانبول قدم می زنید و از هر گوشه، بوی دلپذیری به مشام می رسد. کدامیک از این خوراکی ها را انتخاب می کنید؟ کدام یک برای شما دلچسب تر است؟ نظرتان چیست که کمی درباره خوراکی های خیابانی این شهر بدانیم و از مواد اولیه و طرز تهیه‌شان باخبر شویم تا انتخاب راحت تر شود .

 

نگاهی به فرهنگ غذایی ترکیه


کشور ترکیه در همسایگی ایران واقع شده است و فرهنگ غذایی اش شباهت هایی با ما دارد. به ویژه آن که هر دو سرزمین، تحت تاثیر اسلام و خوراکی های حرام و حلال، رژیم غذایی مشابهی را دنبال می کنند. از طرفی ویژگی های فرهنگی امپراتوری عثمانی تاثیر قابل توجهی در غذاهای ترکیه گذاشته است و این مساله در کنار قدرت صنعت گردشگری این کشور، باعث شده تا نام غذاهای ترکی در میان برجسته ترین و اشتها آورترین غذاهای جهان قرار داشته باشد. میراث غذایی عثمانی در نتیجه ترکیب انواع شیوه های پخت و پز و مواد اولیه غذاها در آسیای میانه، قفقاز، خاورمیانه، مدیترانه و بالکان پدید آمده است و ساختاری چند فرهنگی دارد.

وقتی نگاهی به خوشمزه های ترکیه می اندازیم، می بینیم طیف وسیعی از انواع غذا و خوراکی ها پیش روی مان است که انواع مختلف کباب، غذاهای اصلی، سوپ ها و ... را شامل می شود. در غذاهای ترکیه به سبزیجات، ماهی تازه و روغن زیتون توجه ویژه ای می شود و همین سبب شده تا خوراکی های این کشور سالم و دارای خاصیت کافی باشند. البته گوشت قرمز و مرغ نیز در این سرزمین به طرز قابل توجهی استفاده می شود و غذاهای آبکی و خورش هم محبوبیت خاصی در این جا دارند

صبحانه، بخش مهمی از وعده های غذایی مردم ترکیه به حساب می آید و شامل موادی سالم، مغذی و خوشمزه ای ست که در نقاط مختلف به شکل های متفاوتی سرو می شوند. سبزیجات، گوجه فرنگی، خیار و فلفل از جمله موادی هستند که در صبحانه به همراه پنیر، تخم مرغ، زیتون، عسل، خامه و شیر خورده می شود. نان های محلی هر منطقه، نان ذرت و نان حلقه ای یکی از اجزای اصلی این وعده غذایی به شمار می آیند

گفتیم ترکیه توانسته غذاهای سنتی اش را به عنوان یک جاذبه گردشگری به جهانیان بشناساند و افراد بسیاری راهی این سرزمین می شوند تا خوراکی های جذابش را مزه کنند و خاطره ای دلچسب برای خود بسازند. شاید برای تان جالب باشد که شکم گردی در خیابان های ترکیه و به ویژه شهر استانبول، یکی از تفریحات جذابِ این سرزمین است و طرفداران بسیاری دارد. در ادامه همراه مان باشید تا ده مورد از محبوب ترین غذاها و خوراکی های خیابانی یکی از شهرهای تماشایی ترکیه، یعنی استانبول را به شما معرفی کنیم 

سیمیت  Simit

سیمیت یکی از محبوب ترین خوراکی های کشور ترکیه است؛ به طوری که در هر شهری از این کشور، می توانید این خوراک خوشمزه را داغ و تازه پیدا کنید. البته باید در نظر داشته باشید که سیمیت در هر جا، به نوع خاصی طبخ می شود؛ مثلا در آنکارا سیمیت ها تُردتر و کوچکتر هستند. در ازمیر، این نان های گرد را با نام (gevrek) می شناسند، اگرچه از نظر ظاهری تفاوت چندانی با ورژن استانبولی سیمیت ندارند.

 مواد اولیه تهیه سیمیت را شیر، شکر، مایه خمیر، روغن مایع و کمی نمک تشکیل می دهند. در استانبول معمولا بر روی این سیمیت های دلچسب، عصاره ای غلیظ و تیره به نام «ملاس» ریخته می شود، سپس نان را داخل ظرفی از کنجد فرو می برند و در نهایت آن را می پزند. این خوراک را معمولا با کنجد زیاد تزیین می کنند؛ اما ممکن است بر روی این نان ها سیاه دانه یا تخم آفتاب گردان نیز ببینید.


میدیه دولماMidye dolma


میدان تقسیم
(Taksim Meydanı) در بخش اروپایی شهر استانبول قرار دارد و به خاطر رستوران ها، مغازه ها و هتل های متعددش شهره است. یکی دیگر از دلایل شهرت این منطقه، خوراکی های خیابانی جذابش است؛ خوراکی هایی از جمله میدیه دولما که معمولا در رده میان وعده ها قرار می گیرد

میدیه دولما در واژه به معنای صدف سیاه پر شده است و این تمام چیزی ست که برای شناخت آن باید بدانید. پوسته صدف را با ترکیبی از برنج و صدف پر می کنند و در سینی های بزرگ می چینند و اطرافش را نیز با لیموهای تازه تزیین می کنند. زمانی که میدیه دولما می خورید حواس تان باشد که زیاده روی نکنید وگرنه، ناگهان به خودتان می آیید و می بینید بیش از 20 لیر ترکیه پول از جیب تان رفته و معده تان به مرز انفجار رسیده است.


بلوط بو داده و بلال های خوشمزه

یکی از منحصر به فردترین خوراکی های خیابانی که شاید در جای دیگری به چشم تان نخورد بلوط بو داده است. کافی ست به خیابان های پر رفت و آمد شهر بروید و سری بگردانید، حتما چند گاری چرخ‌دار می بینید که که در حال تفت دادن بلوط ها هستند. شما می توانید هر صد گرم از این شاه بلوط های جذاب را حدودا با 4 لیر ترکیه یا 5 لیر ترکیه خریداری کنید

یکی دیگر از خوراکی های خیابانی ترکیه و استانبول، بلال است؛ بلال کبابی در هر کوچه و پس کوچه شهر دلبری می کند و هوش از سر گردشگران می برد؛ خوبست توضیح دهیم که بلال در ترکیه به صورت پخته شده هم سرو می شود، یعنی همان بلال شیرینی که کباب می شود را  می پزند، ادویه های مختلف به آن می زنند، در کاغذی می پیچانند و در دست مشتری می گذارند.
بلال و بلوط بوداده معمولا در کنار هم و در یک چرخ دستی سرو می شوند؛ به همین دلیل، ما نیز آن ها را در یک بخش به شما معرفی کردیم.

تاووک پیلاو  Tavuk Pilavتاووک پیلاو، معادلی ست برای مرغ و برنج. حضور برنج در میان غذاهای خیابانی شاید برای بیشتر ما مرسوم نباشد؛ معمولا انتظار داریم که برنج در سفره ای رنگین و کنار مخلفات دیگر باشد یا حداقل نشسته خورده شود؛ اما در ترکیه اینطور نیست. شما می توانید ظرف تاووک پیلاو را در دست بگیرید و قدم زنان، آن را نوش جان کنید. کافی ست چرخی دستی را پیدا کنید که محفظه ای شیشه ای را با برنج، مرغ و نخود پخته شده پر کرده است، تاووک پیلاو داغ در انتظار شماست. بد نیست بدانید اکثر مسافران استانبول، بر این مساله اصرار دارند که تاووک پیلاو را در منطقه آنکاپانی (Unkapanı) و رو به روی بازار مانیفاتورچیلار (Manifaturacılar Çarşısı) میل کنند و می گویند برنج و مرغ ها، این جا بیشتر مزه می دهند.

بالیک اکمک  Balik-ekmek

زمانی که مشغول گشت و گذار در خیابان های استانبول هستید، علاوه بر سیمیت، خوراکی جذاب دیگری نیز می تواند لذت شکم گردی را نصیب تان کند؛ بالیک اِکمِک یا ساندویچ ماهی. برای تهیه این غذا ماهی را گریل و یا سرخ می کنند و درون نان می گذارند. کمی لیمو ترش و نعنا طعم دلچسب این غذا را دوچندان می کند. باید در نظر داشته باشید که در پخت بالیک اکمک از ماهی های چرب همچون ماهی خال خالی و ماهی آزاد استفاده می شود.

بهترین مکان ها برای خوردن بالیک اکمک، محله های امینونو (Eminönü) و گالاتای (Galata) در استانبول است. امکان ندارد شما به این دو منطقه بروید و بتوانید از خیر ساندویچ ماهی بگذرید. پیشنهاد می کنیم ساندویچ ماهی ترکی را ایستاده و در بین مسیر میل کنید، پشت میز نشستن بخشی از مزه غذا را می گیرد!


لحم‌‌عجین  Lahmajoun

لحم‌ عجین، غذایی ست که علاوه بر کشور ترکیه در ارمنستان و سوریه، اردن، لبنان و ... نیز صرف می شود. نام این غذا عربی ست و «گوشت و خمیر» معنا می دهد؛ اما بسیاری از گردشگرانی که به ترکیه می روند به آن «پیتزای ترکی» می گویند. برای تهیه لحم‌ عجین، از خمیری گرد و نازکی استفاده می کنند، روی آن را با گوشت چرخ کرده و سبزیجات خرد شده مانند پیاز، گوجه فرنگی و جعفری می پوشانند و در نهایت، آن را می پزند. پس از آن، روی مواد لیموی تازه و نعنا می ریزند، سپس آن را لوله می کنند و با ترشی، گوجه فرنگی، فلفل، پیاز، کاهو و حتا بادمجان کبابی نوش جان می کنند. دوغ، متداول ترین نوشیدنی همراه این غذاست.


دوروم
  Dürüm
دوروم غذایی بسیار ساده و خوشمزه است. نوعی ساندویچ که گویی مادرتان همین الان در کوله پشتی شما گذاشته تا در زنگ های تفریح نوش جان کنید. اگر خیلی ساده بخواهیم دوروم را توصیف کنیم، کباب ترکی ست که در نان لواش یا نان ساجی (1) پیچیده شده است. همان طور که کباب ترکی را با مرغ و گوشت می پزند، در هنگام نوش جان کردن دوروم نیز این انتخاب جذاب میان گوشت و مرغ وجود دارد. البته دوروم بیشتر به لقمه می مانند تا یک ساندویچ؛ مزه این غذا به آن است که با چند گاز تمام شود و بروید سراغ مغازه دار تا لقمه دیگری برای تان بپیچد

نکته جالب دیگری نیز درباره دوروم وجود دارد، به این غذا لقب خوراکی دموکرات ترکیه را داده اند؛ چرا؟! همان قدر که دوروم در کوچه پس کوچه های شهر و میان غذاهای خیابانی یافت می شود، در رستوران های سطح بالا و لوکس نیز می توان از این غذا لذت برد.

تانتونی Tantuni

تانتونی شباهت قابل ملاحظه ای به دوروم دارد، با این تفاوت که بسیار تندتر است؛ حتا برخی افراد از این غذا به عنوان «دوروم تند» یاد می کنند. در تانتونی گوشت گاو (بیف)، گوجه و انواع مختلف ادویه های تند و آتشین به کار می رود و همه این ها، در تورتیلای (1) بسیار نازک پیچیده می شود. در هنگام طبخ این غذا، معمولا از شما می پرسند که تانتونی را با تندی زیاد میل می کنید یا کم؟! اگرچه مردم شهر مرسین (Mersin) بعضا از این سوال خشمگین می شوند و در جواب می گویند که تانتونی اگر تند نباشد و دهان را نسوزاند که تانتونی نیست. حرف آن ها را بپذیرید چرا که مهد اولیه این غذا، شهر مرسین است.

کوکورچ  Kokoreç 

 کوکورچ از غذاهای بحث برانگیزی ست که در این فهرست به آن ها پرداخته ایم. این خوراک کاملا به سلیقه شخصی و ذائقه شما بستگی دارد. پس ما توضیحات مربوط به این غذا را در اختیارتان می گذاریم و در نهایت، انتخاب با شماست. برای تهیه کوکورچ گوشت گوسفند یا دیگر فرآورده های گوشتی را با لیمو و ادویه جات طعم‌دار می کنند و به سیخ می کشند، و در نهایت، روده گوسفند یا بز را به دور آن می پیچند

این نکته را در نظر داشته باشید که کوکورچ را در مکانی مطمئن و بهداشتی میل کنید، چرا که تمیز کردن روده بز و گوسفند، کاری ظریف و حساس است و هرکسی از عهده اش بر نمی آید. رستوران های زنجیره شامپیون کوکورچ (Şampiyon Kokoreç) انتخاب بدی به نظر نمی آیند.

کومپیر  Kumpir

اگر در خیابان های استانبول قدم می زدید و ناگهان عده زیادی دست فروش را دیدید که قصد دارند به شما کومپیر بفروشند، مطمئن باشید که به منطقه اورتاکوی (Ortaköy) رسیده اید. جایی که به کومپیرهایش معروف است و هیچ کس در این منطقه از طعم خوش کومپیر محروم نمی ماند

سیب زمینی پخته شکم پر در کشور ترکیه با نام «کومپیر» شناخته می شود. برای تهیه کومپیر شکم سیب زمینی تنوری را تقریبا با هر چیزی می توان پر کرد؛ از جمله سوسیس، مایونز، ذرت، هویچ، نخود فرنگی و ...

بورک  Börek

غذای بعدی که در فهرست امروز مرور می کنیم، بورک نام دارد. معمولا بورِک را برای صبحانه میل می کنند، اما هیچ قانون نوشته شده ای وجود ندارد؛ پس هر وقت هوس بورک کردید، به خودتان سخت نگیرید و خود را از این خوراکی لذیذ محروم نکنید. برای تهیه بورک، نوعی خمیر نان یا شیرینی به نام خمیر یوفکا یا فیلو (phyllo) را با مواد گوناگونی پر می کنند و نتیجه اش این غذای دلچسب می شود. این خوراک انواع مختلفی دارد که به محتویات آن وابسته است، یک بورک مقوی و سالم با پنیر و سبزیجات و یا سیب زمینی و اسفناج درست می شود. برای تهیه بورک می توان از ترکیب کالباس، گوجه، زیتون یا فلفل، گوشت چرخ‌کرده یا گوشت مرغ نیز استفاده کرد. البته باید بدانید که طعم این خوراک به صورت خانگی و یا در مغازه ها متفاوت است، معمولا در مغازه ها شیرین تر درست می شود.


ایچلی کوفته
  İçli Köfte

کُبه یا کیبه یکی از غذاهایی ست که در برخی نقاط خاورمیانه به وفور یافت می شود و بسیار محبوب است. در ترکیه این غذا را با نام ایچلی کوفته می شناسند. برای تهیه ایچلی کوفته اول باید پیاز را با گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل، جعفری و رب گوجه تفت می دهند تا به عنوان مواد درونی مورد استفاده قرار گیرد. اما برای تهیه لایه بیرونی چی؟! سیب زمینی پخته شده رنده می شود و با بلغور، آرد، تخم مرغ و ادویه جات مخلوط می شود تا خمیری از آن به دست آید. در نهایت کمی از گوشت چرخ کرده و دیگر مواد تفت داده شده درون تکه ای از این خمیر قرار می گیرد و سرخ می شود. این است ماجرای تهیه ایچلی کوفته، البته طبیعتا نحوه طبخ این خوراک، در مکان های مختلف متفاوت است و بسته به سلیقه، تنوع پیدا می کند

حال این غذای خوشمزه را کجای استانبول می توانید پیدا کنید؟! ایچلی کوفته در رستوران ها سرو می شود اما اگر می خواهید لذت خوردن این غذا را دو چندان بچشید، به خیابان استقلال بروید. در آن جا افرادی متعددی ایستاده اند و مشغول سرو این غذای لذیذ هستند.

کباب ترکی  Döner kebab

در میان غذاهای محبوب استانبول، کباب ترکی یا دونر کباب هم برای خود نام و آوازه ای دارد. زمانی که در خیابان های استانبول قدم می زنید در هر گوشه ای ممکن است سیخ های چرخانی را ببینید که عمودی نصب شده اند و گوشت، بر روی شان کباب می شود. در ایران نیز، این خوراک محبوب به خوبی جا افتاده است و شاید در حین سفرتان به استانبول علاقه ای به امتحان این غذا نداشته باشید و ترجیح دهید خوراکی های جدید را امتحان کنید؛ اما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما دونر کباب را در استانبول نیز تجربه کنید.

پیده   Pide

برای آخرین مورد این فهرست، پیده را به شما معرفی می کنیم. این غذا را می توان تغییر شکل یافته پیتزا دانست که در آن پنیر پیتزای بیشتری استفاده می شود و نانش، به شکل قایق های کانو است. محتویات درونی پیده مثل پیتزا متنوع است و می توان آن را با طعم های مختلف پخت. یکی از محبوبترین انواع این غذا، پیده گوشت است که طرفداران متعددی دارد. این غذای لذیذ گزینه خوبی برای عصرانه است و قدم زدن در خیابانی های استانبول را جذاب تر می کند. اگر خواستید پیده را در استانبول امتحان کنید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما آن را با تخم مرغ سفارش دهید تا مزه اش را متفاوت تر بچشید.

سخن آخر 

با هم گشتی در استانبول ترکیه  زدیم و ده مورد از محبوب ترین غذاهای خیابانی این شهر را از نظر گذراندیم. با محتویات این خوراک ها آشنا شدیم و نیم نگاهی هم به بهترین مکان ها برای یافتن غذاهای خیابانی داشتیم. دیدیم که استانبول یکی از بهترین مکان ها برای یافتن غذاهای خیابانی ست و شکم گردی یکی از جاذبه های محبوب این شهر شمرده می شود

مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات مسافرتی و گردشگری در زمینه تور های خارجی از جمله تور های جذاب ترکیه در خدمتت شما مسافران گرامی می باشد . 

جشنواره ارواح گرسنه یا فستیوال پور تور(Por Tor) در پوکت تایلند

 

جشنواره ارواح گرسنه یا فستیوال پور تور(Por Tor) در پوکت تایلند


پور تور یا ارواح گرسنه رویدادی مهم برای اقوام چینی ساکن پوکت می‌باشد. معابد با گل های زیبا، شمع و غذاهای مخصوص پر می‌شوند. بومیان برای رفتگان غیر خویشاوند خود غذا تهیه می‌کنند و معتقد هستند برای 1 ماه درهای جهنم بر تمام رفتگان بسته خواهد بود.
این مراسم زیبا و معنوی را می‌توانید در معابد چینی پوکت یا در معبد اصلی چینیان به نام تک بل (Tek Bel) تجربه کنید.

سالانه گردشگران زیادی برای تماشای این فستیوال به تایلند سفر میکنند و تورهای جذاب تایلند برای این فستیوال ها ارائه میشود
.


چه چیزی را نباید در این فستیوال از دست دهید؟ چه چیزی را نباید در این فستیوال از دست دهید؟


 مرکز اصلی این مراسم در معبد سنگ تک بل (Seng Tek Bel) و یا معروف به پور تور کنگ (Por Tor Kong) برگزار می‌شود و به مدت 7 شبانه روز این مراسم به طول می‌انجامد. دقت داشته باشید که در معابد دیگر فقط به مدت 2 تا 3 روز این مراسم را برگزار خواهد شد، پس به شما پیشنهاد می‌دهیم این مراسم پر از رنگ و نور را حتما در همین معبد خارق العاده تجربه کنید.
در نزدیکی معبد پور تور بازار روز جاده رنونگ (Ranong Road) قرار گرفته است که در طول این مراسم پرازدحام و پرشور می‌گردد. تمام بازار با فانوس و کاغذهای رنگی و گل تزیین می‌شود و هرروز مراسم و نمایش‌های خاصی از جمله مراسم آیینی، نمایش رقص شیر، شعبده بازی، اجرای موسیقی زنده،  نمایش سایه ها و هزاران اجرای دیگر به روی صحنه می رود.
در طول فستیوال، در هر کجا میزی از غذاهای محلی را می‌بینید و می‌توانید این غذاها را با قیمت‌های بسیار پایین تهیه و آنها را امتحان کنید.
در هنگام حضور در این فستیوال دوربین های خود را فراموش نکنید زیرا سوژه های زیادی برای عکاسی و فیلم برداری خواهید یافت.ام قرمز می‌پوشند (چئونگ سام: لباس سنتی چین مخصوص بانوان است) و گل، کیک قرمز و میوه به معابد می‌برند.
همچنین، در طول فستیوال رژه‌های دیدنی بسیاری برگزار می‌شود، دانش آموزان و مردم محلی بهترین لباس‌های سنتی خود را بر تن می‌کنند و دختران چئونگ س صحنه عبور دختران و مردمانی که در لباس‌های سنتی و رنگی در حال عبور و مرور هستند از زیباترین صحنه هایی است که در زندگی خود تجربه خواهید کرد
.


شیرینی لاکپشت قرمز برای ارواح گرسنه!!


 رسم و رسومات قدیمی تایی-چینی نشان از اعتقاد قوی و تعهد خانوادگی و احترام به رفتگان در این افراد است.  قسمت اصلی فستیوال کیک‌هایی است که به شکل لاکپشت و با رنگ قرمز افراد تهیه می‌کنند و به معابد می‌آورند این کیک ها انگ کو (Ang ku) خوانده می‌شوند و با آرد و شکر تهیه می‌گردند.
اما چرا لاکپشت قرمز؟ جواب بسیار ساده است، زیرا در فرهنگ چینی لاکپشت نماد قدرت و طول عمر است و رنگ قرمز به معنی خوش شانسی برای چینیان است. پس پیشکش کردن این لاک پشت های قرمز علاوه بر ادای احترام به گذشتگان نشان از خوش روزی و برکت در زندگی خود این افراد هم می‌باشد
.



تاریخ برگزاری فستیوال


 این فستیوال هر ساله در اولین روز از رویت کامل ماه در ماه هفتم تقویم چینی برگزار می‌گردد که مساوی است با اواخر آگوست تا اواسط سپتامبر ( اواخر مرداد تا اوایل شهریور)
مکان برگزاری فستیوال: در معبد Seng Tek Bel در کنار مدرسه Bann Bang Neow  در جاده پوکت تایلند و در بازار روز جاده Ranong

تور های جذاب تایلند برای جشنواره های دیدنی ارائه میشود با همراه باشید .


گروه سنی:

 افراد در هر سن و سالی می‌توانند در این فستیوال زیبا شرکت کنند زیرا برنامه های متنوعی برای سرگرم کردن تمام افراد در سن و سالهای مختلف و با سلیقه های متنوع در نظر گرفته شده است.
نگران کودکان خود نیاشید یا نمایش هایی که هر روز در بازار روز رنونگ اجرا می‌شود آنها را خیره به تماشای رقص عروسک‌های رنگی و موسیقی زیبای نمایش می‌کند.



اگر حضور در تمامی روزهای این فستیوال در اولویت سفر شما نیست و برنامه دارید که در طول اقامت خود سری هم به این فستیوال بزنید توصیه ما به شما این است، هتلی را انتخاب کنید که در نزدیک‌ترین فاصله به مکانهای مورد علاقه شما با توجه به انتظارتان از سفر قرار دارد.

تفریحات جذاب و به یاد ماندنی باکو

باکو پایتخت کشور آذربایجان با تاریخی غنی و جاذبه های دیدنی مختلف و نزدیکی به ایران گردشگران زیادی را به سمت خود میکشاند.از پارکها و تفریحات مفرح تا بناهای تاریخی و غذاهای خوشمزه بخشی از جذابیتهای باکو می باشند.همراه با آژانس مسافرتی مهرپرواز با چند تفریح آن آشنا شوید.

گشت و گذار در پارک ملی قبوستان باکو

در فاصله 64 کیلومتری پایتخت آذربایجان و در قسمت جنوب غرب باکو پارک ملی تاریخی به نام قبوستان وجود دارد که در آن چیزهای دیدنی زیادی را می توانید کشف کنید.از آثار تاریخی دیدن کنید، گل فشانهای جالب را نزدیک مشاهده کنید، سنگ نگاره های تاریخی را کشف کنید و یا در محیط پارک قدم بزنید و از فضای اطراف لذت ببرید. در این پارک آثار ارزشمندی وجود دارد مانند تعدادی سنگ نگاره که در لیست یونسکو نیز به ثبت رسیده اند.

بیش از 6000 سنگ تراشی و نقاشی در این محل به کشف رسیده که برخی از آنها قدمتشان به 40 هزار سال قبل می رسد. به عبارتی دیگر با رفتن به این پارک دیدنی با یک تیر دو نشان میزنید هم از فضای زیبای پارک قبوستان لذت می برید و هم آثار پرقدمت با ارزش و تاریخی را د تور باکو خرداد 98 مشاهده میکنید.

پارک ملی قبوستان آذربایجان،مهرپرواز

خرید و پیاده روی در خیابان نظامی باکو

 خیابان نظامی که به یاد شاعر پرآوازه نظامی گنجوی نامیده شده در منطقه تارگووی واقع شده است و جز خیابانهای مهم و اصلی باکو به شمار می رود.این خیابان پر است از مراکز خرید،فروشگاه ها و مغازه های مختلف که میتوانید در آنها حسابی بگردید و خرید کنید.رستورانهای و کافه های این خیابان پذیرای گردشگران تور باکو بهار 98 هستند.خیابان نظامی باکو برای تماشای شهر و پیاده روی نیز محل مناسبی است و حتی میتوانید از جاهایی که به نظرتان جذاب است عکاسی کنید.

خیابان نظامی باکو،مهرپرواز

روزی شاد و مهیج در پارک آبی باکو

باکو نیز مانند سایر کشورهای جهان دارای پارک آبی با امکانات و وسایل تفریحی آبی است. علاقمندان به داشتن یک روز شاد و مفرح میتوانند پارک آبی دالغا بیچ که بزرگترین پارک آبی آذربایجان است را برای شنا و تفریحات آبی انتخاب کنند.این پارک آبی در مرکز باکو  و در کنار ساحل و در محلی به مساحت 12 هزار متر مربع قرار دارد. 

 در این پارک آبی برای بزرگسالان و بچه ها استخرهای جداگانه وجود دارد ،سرسره آبی، استخرهای موج دار، جت اسکی بخشی دیگر از امکانات پارک آبی دالغا بیچ است. می توانید از امکانات رفاهی این پارک در تور ارزان باکو استفاده کنید، آفتاب بگیرید،شنا کنید و لحظات به یاد ماندنی برای خود به ثبت برسانید.( با خواندن مجله گردشگری مهرپرواز دیگر پارکهای آبی دنیا را بشناسید)

پارک آبی دالغا بیچ باکو،مهرپرواز

ونیز کوچک باکو

 ونیز کوچک باکو در سال ۱۹۶۰ راه اندازی شده و به مرور تا 2012 گسترش پیدا کرد. این محل دیدنی در نزدیکی موزه فرش قرار دارد و یکی از جاهای جذاب و منحصر به فرد باکو به شمار می رود.  در محوطه این محل کانال های آبی مصنوعی وجود دارد که تا حدی صحنه ای از ونیز ایتالیا را ایجاد میکند. در این منطقه می توانید قایق سواری کنید و حس لذت بخش و متفاوتی را تجربه کنید. 

علاوه بر زیباییها و قایق سوار در ونیز کوچک باکو، دو رستوران نیز در این محل وجود دارد که غذاهای غربی و شرقی را سرو میکنند که می توانید علاوه بر تفریح غذای مورد علاقه خود را نیز در این محل امتحان کنید.

ونیز کوچک باکو،مهرپرواز

باشگاه ساحلی آمبوران Amburan باکو

این محل همه چیز را برای داشتن یک روز عالی محیا می کند. این باشگاه ورزشی محل خوبی برای استراحت است و دارای محلی تمیز و امکانات رفاهی زیادی می باشد. انواع غذاهای بین المللی و محلی را در رستوران این باشگاه می توانید میل کنید همچنین کافه بیانکو و بار و گریل لیمو بهترین جا برای صرف نوشیدنی و یک  خوردن اسنک خوشمزه است.

این ساحل در 44 کیلومتری باکو قرار دارد و با تاکسی می توانید به راحتی به این باشگاه دسترسی پیدا کنید. برای استراحت و آفتاب گرفتن نیز می توانید از  صندلی‌ها و تخت‌های ساحلی در زیر چتر استفاده کنید که باید هزینه آن را جداگانه پرداخت کنید.( برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما با مهرپرواز همراه باشید.)

باشگاه ساحلی آمبوران باکو،مهرپرواز

راهنمای جامع و کامل بازدید از دیوار بزرگ چین

همان طور که می دانید دیوار بزرگ چین یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری پکن است و بازدید از آن آرزوی بیشتر افراد جهان است! هر ساله بیش از 10 میلیون توریست از دیوار بزرگ چین دیدن می کنند و همین مسئله نشان از محبوبیت بسیار زیاد دیوار بزرگ چین دارد. جالب است که بدانید نام چینی دیوار بزرگ چین، "وان لی چانگ چنگ" است که معنای تحت اللفظی آن "دیوار طولانی 10،000 مایلی" است. 

دیوار چین

درباره دیوار بزرگ چین
در ماه دسامبر سال 1987 دیوار بزرگ جهان در لیست آثار میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. این دیوار با کمک بیش از 1 میلیون نفر ساخته شده است و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری جهان به شمار می آید. اگر شما هم قصد سفر به پکن دارید، کفش های ورزشیتان را در چمدانتان قرار دهید و عزمتان را جزم کنید تا یکی از جذاب ترین شگفتی های دنیا را از نزدیک ببینید.
ایده ساخت دیوار بزرگ چین به 3 قرن قبل از میلاد مسیح بر می گردد. از آن زمان ساخت دیوار بزرگ چین شروع شده است و بعد در قرن های بعد قوی تر، طولانی تر و پیچیده تر شد. امروزه خیلی از بخش های دیوار بزرگ چین تخریب شده است و بازدید از خیلی از قسمت های آن اصلا امن نیست. اما همان بخش هایی که بازدید از آن ها برای عموم آزاد هستند به قدری جذاب هستند که توریستان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کنند. دسترسی به بعضی از آن ها از مرکز شهر پکن راحت است، اما دسترسی به بعضی از آن ها اصلا کار ساده ای نیست و انگیزه کافی برای طی کردن مسیر سختشان مورد نیاز است! در ادامه بهترین قسمت های دیوار بزرگ چین و راه های دسترسی آن ها را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید بهترین بازدید را از دیوار بزرگ چین داشته باشید.

دیوار بزرگ چین

بادالینگ
بادالینگ نزدیک ترین بخش دیوار بزرگ چین به پکن است و به همین دلیل شمار بازدیدکنندگان بیشتری به نسبت دیگر نقاط آن دارد. بادالینگ همان بخشی است که بازدید از آن بعد از بازسازی دیوار در سال 1957 زودتر از باقی قسمت ها برای عموم آزاد شد. اگر شما هم قصد سفر به پکن را دارید و زمان اقامتتان در تور ارزان پکن محدود است، بهتر است که بادالینگ را برای بازدید انتخاب کنید. چراکه هم مسیر دسترسی به آن از پکن کوتاه است و هم می توانید با تلکابین به راحتی به آن برسید و در زمان و انرژی خود صرفه جویی کنید. اما در کنار این مزیت ها، یک سری معایب نیز در مورد بادالینگ وجود دارد. این قسمت از دیوار بزرگ چین همیشه مملوء از توریست است و همیشه شلوغ است و شاید نتوانید راحت بر روی آن قدم بزنید و عکس های یادگاری مناسب بگیرید. پیشنهاد ما به شما این است که برای جلوگیری از مواجه شدن با ازدحام توریستان، در ساعات پایانی زمان بازدید یعنی بعد از ظهر به این جاذبه گردشگری چین مراجعه کنید.
راه دسترسی به بادالینگ: اتوبوس شماره 877 هر روزه از ایستگاه اتوبوس دشنگمن در پکن راهی بادالینگ می شود. لازم به ذکر است که آخرین اتوبس پکن به بادالینگ ساعت 12:30 حرکت می کند و آخرین اتوبوس در ماه های نوامبر تا مارچ ساعت 4:30 بعد از ظهر و در دیگر ماه های سال ساعت 5 بعد از ظهر از بادالینگ بر می گردد. هزینه کرایه این اتوبوس ها 12 یوان است.
یکی دیگر از راه های دسترسی به بادالینگ سوار شدن در قطارهای ایستگاه هوانگتودیان است. این قطارها شما را در فاصله 15 تا 20 دقیقه ای دیوار بزرگ چین پیاده می کنند. هزینه بلیط این قطارها 6 یوان است.

دیوار بزرگ چین

موتیانیو
موتیانیو کمی دورتر از بادالینگ است و یکی از جذاب ترین نقاط دیوار بزرگ چین برای بازدید به شمار می آید. این منطقه به خوبی محافظت شده است و با تلکابین مجهز شده است. رفتن از پکن به موتیانیو حدودا 1 ساعت و نیم زمان می برد، اما مزیتش به نسبت بادالینگ این است که همیشه خلوت تر است و مجبور نیستید که زیبایی های طبیعی اطراف دیوار بزرگ چین را از لا به لای ازدحام ببینید.
دسترسی به موتیانیو: برای رسیدن به موتیانیو اول باید با مترو به ایستگاه اتوبوس دونگیژیمن بروید و بعد از آن جا سوار دو اتوبوس شوید. در ایستگاه دونگژیمن باید سوار اتوبوس های شماره 916 شوید و بعد از پیاده شدن در هوایرو بیداجی سوار اتوبوس های خط H23، H24، H35 یا H36 شوید تا به مویتانیو برسید. هزینه کرایه اتوبوس های کل این مسیر حدودا 20 یوان است.

دیوار بزرگ چین

هوانگ هو چنگ
توریستان بسیار کمی از این قسمت از دیوار بزرگ چین بازدید می کنند و بیشتر محلی ها و اهالی پکن به آن مراجعه می کنند. این قسمت از دیوار بزرگ چین چشم انداز جالبی به آب های اطراف دارد و یکی از جذاب ترین بخش های دیوار چین به شمار می آید. جالب است که بدانید بازدید از این قسمت از دیوار به طور رسمی برای عموم ممکن نیست و یک مرد سالخورده از آن نگهبانی می کند. اما با این حال بعضی از محلی ها برای دیدن چشم انداز جالب آن از دیوار بالا می روند. لازم به ذکر است که بالا رفتن از این قسمت از دیوار بزرگ چین در شرایط بد آب و هوایی خطرناک است و بهتر است که در چنین شرایطی فکر بازدید از آن به سرتان نزند.
دسترسی به هوانگ هو چنگ: برای دسترسی به این قسمت از دیوار بزرگ چین باید از ایستگاه اتوبوس دونگژیمن سوار اتوبوس های شماره 916 شوید تا به هوایرو بیداجی برسید و بعد از آن جا با اتوبوس های H21 به دریاچه کوچک غربی برسید. کل مسیر برایتان حدود 20 یوان هزینه دارد.

دیوار بزرگ چین

جیانکو
این قسمت از دیوار بزرگ چین کاملا بخش خطرناکی است و اصلا مسائل حفاظتی در آن رعایت نشده است. به همین خاطر بازدید از آن یک تفریح ریسکی و در عین حال هیجان انگیز است. اگر شما اهل کوهنوردی و طی کردن مسیرهای سخت نیستید، بهتر است که بازدید از جیانکو را فراموش کنید! چراکه پله های آن تا حد زیادی تخریب شده اند و حرکت روی آن ها کمی چالش برانگیز است. به همین دلیل است که بازدید از جیانکو به طور رسمی ممنوع است و محلی ها ورودی آن را کنترل می کنند. اما اگر به هر حال خواستید که از این نقطه مهیج از دیوار بزرگ چین بازدید کنید، یادتان باشد که حتما لباس مناسب و کفش راحت بپوشید.
دسترسی به جیانکو: به خاطر سخت بودن بازدید از این قسمت از دیوار بزرگ چین، بهتر است که در شهر پکن یک تور گشت جیانکو رزرو کنید و همراه با راهنما از جیانکو بازدید کنید.
اگر شما هم قصد سفر به چین و بازدید از دیوار بزرگ چین را دارید، برای رزرو یک تور ارزان چین با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

دیوار بزرگ چین

جذاب ترین و خنده دارترین امکانات رفاهی بعضی از ایرلاین های جهان!

جذاب ترین و خنده دارترین امکانات رفاهی که بعضی از ایرلاین های جهان به مسافرانشان عرضه می کنند!
همه ما در طول پرواز، علی الخصوص در پروازهای طولانی نیاز به آسایش و تفریح داریم و همه ایرلاین های دنیا سعی می کنند تا در حد توانشان این امکان را برایمان فراهم بیاورند تا اوقات خوبی را در طول مسیر در هواپیما سپری کنیم. اما جالب است که بدانید یک سری از ایرلاین ها پاسخ عجیب تری به نیازهای مسافرانشان داده اند و با قرار دادن یک سری امکانات رفاهی خنده دار در خبرهای جهانی جنجال به پا کرده اند!

ایرلاین های جهان

برگزاری کنسرت در آسمان!
ساوت وست ایرلاینز یکی از بزرگترین شرکت های هواپیمایی جهان است که با برگزاری کنسرت در هواپیما همه را غافل گیر کرده است. این کنسرت ها با نام "لایو ات 35" شناخته می شوند و نامگذاری آن به خاطر برگزاری کنسرت زنده در ارتفاع 35،000 فوتی زمین انجام شده است! جالب است که بدانید نام این ایرلاین به خاطر ارائه دادن بهترین خدمات تفریحی در طول پرواز بر سر زبان ها افتاده است.

ایرلاین های جهان

سوئیت های حمام در هواپیما!
ایرلاین امارات با تعبیه سوئیت های به خصوصی برای حمام کردن مسافران در طول پرواز به یکی از عجیب ترین ایرلاین های دنیا تبدیل شده است. هر کدام از مسافران حق دارند که در مدت 5 دقیقه در این سوئیت بزرگ حمام کنند! شاید زمان آن به نظرتان کم باشد، اما در همین زمان هم مسافران می توانند یک دوش سریع بگیرند و قبل از رسیدن به مقصد خستگی را از تنشان بیرون کنند و اصلا یادشان برود که درست وسط آسمان هستند!

ایرلاین های جهان

پرواز با تم هلو کیتی!
ایرلاین EVA با کمپانی های متعددی قرار دارد که یکی از آن ها کمپانی هلوکیتی است! به همین خاطر است که تعدادی از هواپیماهای این ایرلاین به کل با تم هلو کیتی تزئین شده اند و همه چیز از بالش گرفته تا حتی غذاهای سرو شده در هواپیما با این تم دخترانه تزئین شده اند. مطمئنا مسافران و مخصوصا کودکانشان از حضور در این هواپیماهای کارتونی شگفت زده می شوند!

ایرلاین های جهان

اتاق تعویض لباس
هواپیمایی ایر فرانس یکی از خاص ترین امکانات رفاهی را برای مسافرانش در نظر گرفته است و آن هم اتاق تعویض لباس است! شاید این امکانات نقش بسیار حیاتی برای مسافران علی الخصوص در سفرهای کاریشان داشته باشد. چراکه می توانند بعد از یک پرواز طولانی، به راحتی لباسشان را تعویض کنند و به محض رسیدن به مقصد با یک لباس رسمی و تر و تمیز به جلسات کاریشان برسند. به هر حال ایر فرانس فکر جالبی برای مسافران کرده است و مسافران زیادی از تعبیه این اتاق در هواپیما اظهار رضایت کرده اند.

ایرلاین های جهان

گوشی تلفن برای تماس با مسافران دیگر هواپیما
هواپیمایی امارات با قرار دادن گوشی تلفن برای تماس های داخلی در هواپیما همه مسافران را حیرت زده کرده است! این موبایل های نوکیا کمی قدیمی هستند، اما در مدت پرواز کارتان را راه می اندازد و بیشتر به درد کسانی می خورد که کسی از اعضای خانواده شان در یک ردیف دیگر هواپیما نشسته است یا خیلی ساده می خواهند با دیگر مسافران هواپیما در طول پرواز آشنا شوند!

ایرلاین های جهان

دمپایی روفرشی!
ژاپن همیشه به خاطر مهمان نوازی و استانداردهای بالای زندگی شهروندانش در جهان شهرت داشته است. یکی از جالب ترین خدمات هواپیمایی ژاپن ایرلاینز به مسافران قرار دادن دمپایی روفرشی است! مسافران می توانند در هواپیما برای راحتی بیشتر کفششان را از پا در آورند و دمپایی روفرشی پایشان کنند! جالب است که بدانید مسافران می توانند یک پکیج کامل امکانات رفاهی را از مهمانداران درخواست کنند که درون آن یک چشم بند و دیگر وسایل این چنینی برای خواب راحت در طول پرواز تعبیه شده است.

ایرلاین های جهان

پکیج کامل عطر و لوسیون
شرکت سنگاپور ایرلاینز با ارائه دادن خدمات ویژه به مهمانانش به یکی از عجیب ترین ایرلاین های دنیا تبدیل شده است. مسافران این ایرلاین می توانند درخواست این پکیج کامل حاوی عطر، لوسیون و بالم لب را کنند تا با استفاده از آن ها در طول پرواز احساس آرامش کنند و ریلکس شوند! مشخص است که ایرلاین سنگاپور دقیقا می داند که باید چه خدماتی به مسافران ارائه کند تا این مسافران مشتری ثابت هواپیماهای این ایرلاین شود!

ایرلاین های جهان

لباس راحتی برای خواب
ایرلاین کانتاس برای مسافران فرست کلاس هواپیماهایش خدمات ویژه ای در نظر گرفته است که بر طبق آن به مسافرانش یک پکیج کامل از لباس راحتی نخی برای خواب و انواع کرم های پوستی را ارائه می کند تا بتوانند خواب راحتی در طول پرواز داشته باشند. جالب است که بدانید صندلی های این مسافران نیز به شکل تخت در می آیند تا بتوانند با راحتی کامل به خواب ناز بروند!

ایرلاین های جهان

صندلی های تک نفره
ایرلاین ANA با ایجاد تغییرات اساسی در چیدمان صندلی های هواپیماهایش نظر مسافران را جلب کرده است. این صندلی های تک نفره انواع امکانات رفاهی را در بر گرفته اند و از هر لحاظ مناسب هستند. علاوه بر این صندلی های بی نظیر و راحت، یک منوی غذایی بی نظیر نیز در طول پرواز به مسافران عرضه می شود که توسط سرآشپزان بنام تهیه شده است و این منو همان چیزی است که هر مسافری با دیدن آن شگفت زده می شود! البته این خدمات جذاب برای مسافران بیزینسی هواپیماهای این ایرلاین در نظر گرفته شده است. این ایرلاین تمام تلاشش را کرده است تا مسافرانش را لای پر قو به مقصد برساند و تجربه کاربری فوق العاده ویژه ای برایشان رقم بزند.برای خرید بلیط ارزان هواپیما و همچنین اطلاع از تورهای خارجی با آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

ایرلاین های جهان