وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

آژانس مهر پرواز|تور استانبول|کوش آداسی|تور لحظه آخری|تور ترکیه|تورآنتالیا|تور تایلند|تورمالزی|تور قبرس|چین
وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

آژانس مهر پرواز|تور استانبول|کوش آداسی|تور لحظه آخری|تور ترکیه|تورآنتالیا|تور تایلند|تورمالزی|تور قبرس|چین

موزه باستان شناسی استانبول تماشای آثار ماقبل تاریخ

موزه باستان شناسی استانبول

موزه باستان شناسی استانبول که در واقع یک مجموعه موزه است و از سه موزه مختلف تشکیل شده است، یکی از خاص ترین جاذبه های توریستی استانبول است. اگر شما هم می خواهید با این موزه جالب و متفاوت آشنا شوید، با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره این موزه زیبا به شما بگوییم. در ادامه درباره جذابیت ها و اینکه موزه باستان شناسی استانبول کجاست، لوکیشن آن، قیمت بلیط آن و ساعات کاری این موزه دیدنی صحبت می کنیم.


موزه باستان شناسی استانبول

 

موزه باستان شناسی استانبول چه جور جایی است؟

شما با بازدید از موزه باستان شناسی استانبول می توانید از سه موزه مختلف با نام های موزه باستان شناسی، موزه شرق باستان و موزه تایلد کیوسک دیدن کنید. در واقع این سه موزه داخل سه ساختمان مجزا قرار گرفته اند که همگی یک باغ مشترک قرار گرفته اند. اما چرا این موزه تا این اندازه معروف و مشهور است و چرا همه توریستان را به بازدید از آن تشویق می کنند؟ مگر در موزه باستان شناسی استانبول چه خبر است؟ این موزه با موزه های دیگر ترکیه چه فرقی دارد؟ ماجرا از این قرار است که موزه باستان شناسی استانبول اولین و قدیمی ترین موزه ای است که در تاریخ امپراتوری عثمانی و در کشور ترکیه ساخته شده است و دوما اینکه حدود یک میلیون اثر تاریخی دارد و کلکسیونش با کلکسیون هیچ کدام از موزه های دیگر ترکیه قابل مقایسه نیست. گفتنی است که قدیمی ترین ساختمان موزه باستان شناسی استانبول مربوط به ساختمان تایلد کیوسک می شود. موزه تایلد کیوسک یا غرفه کاشی کاری شده، موزه ای است که در آن نمونه هایی از کاشی کاری ترکیه ای نگهداری می شود.


چرا باید از موزه باستان شناسی استانبول دیدن کنیم؟

مجموعه موزه باستان شناسی استانبول که در قرن 19 میلادی ساخته شده است، ساختمان های قدیمی و بسیار زیبایی دارد. نکته جالب ماجرا اینجاست که این مجموعه موزه در زمان عثمانیان ساخته شده است و می توان گفت که ساختمان این موزه جزء معدود بناهایی در دنیاست که در آن دوره و زمانه با کاربری موزه ساخته شده بودند. این ساختمانی که در موردش صحبت می کنیم، جزء بهترین و زیباترین نمونه های معماری نئوکلاسیک در استانبول است و واقعیت این است که حتی اگر داخل موزه هم نشوید و از آثار تاریخی موجود در کلکسیون موزه باستان شناسی استانبول نیز دیدن نکنید و فقط در محوطه خارجی این موزه قدم بزنید، باز هم شیفته این جاذبه توریستی در استانبول می شوید. چه برسد که از سه موزه مجزای مجموعه موزه باستان شناسی استانبول نیز دیدن کنید و با آثار تاریخی این موزه ها آشنا شوید. مشخص است که در این صورت شما هم به طرفداران موزه باستان شناسی استانبول می پیوندید و از این پس بازدید از این موزه را به هر کسی که بخواهد به استانبول سفر کند، توصیه می کنید.


چرا باید از موزه باستان شناسی استانبول دیدن کنیم

 

موزه باستان شناسی استانبول در چه ساعاتی باز است؟

شما در نیمه اول سال یا دقیق تر بگوییم از 1 آوریل (12 فروردین) تا 31 اکتبر (9 ابان) می توانید از ساعت 9:30 صبح تا 7 بعد از ظهر از موزه باستان شناسی استانبول بازدید داشته باشید. در صورتی که زمان کاری موزه باستان شناسی استانبول در نیمه دوم سال از ساعت 9 صبح تا ساعت 5:30 بعد از ظهر است. ضمنا لازم به ذکر است که موزه باستان شناسی استانبول در روزهای دوشنبه تعطیل است و شما در هیچ ماهی از سال نمی توانید در روز دوشنبه از این موزه بازدید کنید.

موزه باستان شناسی استانبول کجاست؟

موزه باستان شناسی استانبول در محله سلطان احمد در منطقه فاتح استانبول و داخل مجموعه پارک گلخانه واقع شده است. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، این موزه بر روی شیبی که قرار گرفته است که پارک گلخانه را به کاخ توپکاپی وصل می کند. این یعنی شما برای بازدید از موزه باستان شناسی استانبول می توانید از شیب کنار حیاط اول کاخ توپکاپی پایین بیایید و یا از تپه قرار گرفته در ورودی اصلی پارک گلخانه بالا بروید. با این حساب بهتر است که بازدید از این سه جاذبه گردشگری در استانبول یعنی پارک گلخانه، موزه باستان شناسی استانبول و کاخ توپکاپی را در یک روز بگنجانید تا بتوانید بهتر از زمانتان استفاده کنید و یک بار مسیر هتلتان تا این اماکن دیدنی را طی کنید. شما می توانید در تور ترکیه نیز از این موزه دیدن کنید.


موزه باستان شناسی استانبول کجاست

 

قیمت بلیط ورودی موزه باستان شناسی استانبول چقدر است؟

شما برای بازدید از موزه باستان شناسی استانبول باید یک بلیط تهیه کنید که قیمتش 60 لیره است. آیا ارزشش را دارد؟ در جواب به این سوال باید بگوییم که با وجود همه صحبت هایی که درباره موزه باستان شناسی استانبول، قدمت آن و کلکسیون جالب و نادر آن شد، مشخص است که ارزش خرید یک بلیط 60 لیره ای را دارد و ما بازدید از آن را به همه شما عزیزان توصیه می کنیم. شما می توانید برای رزرو تور استانبول با همکاران ما در سایت آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.


درباره استانبول بیشتر بخوانید:

✔ تنگه بسفر استانبول را بشناسید

✔ دیدنی ترین خیابان های استانبول

✔ ایده هایی برای سفر ارزان به استانبول

 

اهرام مصر و حقایق عجیب و باورنکردنی آن

درباره اهرام مصر

اهرام مصر شاهکارهایی هستند که توسط بشر در این دنیا خلق شده اند. شاهکارهایی که بیش از 4500 سال از ساخت آن ها گذشته است و در طول این سال ها حقایقی درباره آن ها کشف شده است که در گذشته های دور، فقط معماران این اهرام از آن حقایق مطلع بوده اند. حالا ما می خواهیم این حقایق عجیب و باورنکردنی درباره اهرام مصر را با شما هم در میان بگذاریم. پس با ما همراه باشید.

حقایق بسیار عجیب و باورنکردنی درباره اهرام مصر

 

اهرام مصر چند هزار سال بلندترین سازه های دنیا بودند

اهرام مصر در حوالی سال های 2550 تا 2490 قبل از میلاد مسیح ساخته شده اند. نکته جالبی که درباره اهرام مصر وجود دارد، این است که تا سال 1311 بعد از میلاد مسیح یعنی حدود 3800 سال بعد از تکمیل ساخته شدنشان به عنوان بلندترین سازه های دنیا شناخته می شدند. تا اینکه در سال 1311 کلیسای لینکن در انگلستان ساخته شد و این رکورد را از آن خودش کرد.

بیش از 100 هرم سنگی در مصر ساخته شده است

شما قبل از خواندن این مطلب فکر می کردید که اهرام مصر چند تا هستند؟ سه تا؟ پنج تا؟ ده تا؟ اگر چنین بوده، باید به شما بگوییم که بیش از 130 هرم در مصر وجود دارد، اما در میان آن ها اهرام جیزه از بقیه معروف تر هستند. دلیل اینکه چرا این تعداد از اهرام در مصر و با این شکل و شمایل ساخته شده است، مشخص نیست. اما مساله ای که مشخص است، این است که این اهرام نقش مهمی در فرهنگ مردم باستان مصر داشته اند.

سنگ های اهرام مصر سنگین تر از وزن فیل هستند

میانگین وزن سنگ هایی که در ساخت اهرام مصر از آن ها استفاده شده است، 2.5 تن است. عجیب تر اینکه بعضی از سنگ های اهرام مصر حدود 70 تن وزن دارند! این یعنی سنگ های اهرام مصر سنگین تر از وزن فیل هستند.

اهرام ثلاثه مصر سازه های توپر نیستند و فضای داخلی دارند

شاید شما هم تا به حال فکر می کرده اید که اهرام مصر کاملا توپر هستند. اما باید این حقیقت را درباره اهرام جیزه مصر به شما بگوییم که شبکه های متعددی از مسیرها و محفظه ها در قسمت داخلی و زیر اهرام مصر وجود دارد. دلیل ساخت این معابر و مسیرها مشخص نیست. اما به هر حال تئوری های مختلفی در این باره وجود دارد و کارشناسان مختلف نظرهای متنوعی در این باره دارند.

اهرام مصر سازه های توپر نیستند و فضای داخلی دارند

 

اهرام ثلاثه مصر توسط برده ها ساخته نشده اند

یکی از حقایق جالبی که درباره اهرام ثلاثه مصر این است که این اهرام بر خلاف باور عموم، توسط برده ها ساخته نشده اند. بر اساس آخرین تحقیقاتی که انجام شده و مدارکی که پیدا شده، مشخص شده است که کارگرانی که در ساخت اهرام مصر نقش داشته اند، حقوق و غذای کافی داشته اند و اصلا آن ها برده نبوده اند. از همه عجیب تر اینکه به کار کارگران برای ساخت اهرام مصر به چشم یک کار معتبر نگاه می شده است و حتی به بعضی از آن کارگران اهرام مصر بعد از مرگشان، افتخار دفن در مقابر نزدیک به اهرام را داده اند.

در ساخت اهرام مصر از یک ملات قوی استفاده شده است

یک ضرب المثل قدیمی عربی وجود دارد که می گوید: "بشر از زمان می ترسد و زمان از اهرام مصر". منظور از این ضرب المثل این است که زمان نمی تواند باعث شود که اهرام مصر ویران شوند و این اهرام در برابر گذشت زمان تاب آورده اند. یکی از دلایل در امان ماندن اهرام مصر از خطر تخریب این بوده که سازندگان آن ملات خوبی را برای ساخت اهرام مصر انتخاب کرده بودند. جالب است بدانید که بر اساس تخمین هایی که زده شده، در ساخت بزرگترین هرم جیزه به تنهایی از حدود 500 هزار تن ملات استفاده شده است.

اهرام مصر در زمان ساخته شدنشان مثل الماس درخشان بوده اند

یکی از باورنکردنی ترین دانستنی ها درباره اهرام مصر این است که اهرام مصر در ابتدا در زیر نور خورشید مثل الماس می درخشیده اند. بعضی از تاریخ شناسان معتقدند که بر روی سطح اهرام جیزه مصر یک پوشش از بلوک های سنگ آهک وجود داشته است که بازتاب بی نظیری در زیر نور خورشید داشته اند و باعث می شده اند که درخشش اهرام مصر از کیلومترها آن طرف تر مشخص باشد.

راستی شما چه حقایق دیگری را درباره اهرام مصر شنیده اید؟ خوشحال می شویم که نظراتتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهرپرواز در میان بگذارید. همچنین شما می توانید ارزان ترین تورهای مسافرتی را در دفتر هواپیمایی مهرپرواز رزرو کنید.

 


درباره عجایب دیگر جهان بیشتر بخوانید:

✔ آشنایی با عجایب هفتگانه جدید

✔ عجایب و شگفتی های ایران کشوری با اصالت و با شکوه

✔ عجایب هفتگانه مالزی

جزیره لاوان سفری به مروارید خلیج فارس

جزیره لاوان را بشناسید

لاوان جزیره ای در جنوب کشورمان است که آرامشش با جزایری مثل کیش و قشم قابل مقایسه نیست. جزیره که به این جهت به نام مروارید پنهان خلیج فارس شناخته می شود که با اینکه مثل یک مروارید زیباست، اما کمتر مسافری در ایران با آن آشنایی دارد. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با اینکه جزیره لاوان کجاست آشنا کنیم.

درباره جزیره لاوان خلیج فارس

جزیره لاوان مثل جزیره قشم و کیش در استان هرمزگان در جنوب ایران واقع شده است و سومین جزیره بزرگ ایران به حساب می آید. در واقع اول قشم، دوم کیش و سوم لاوان در لیست بزرگترین جزایر ایران جای دارند. این جزیره بیش از بحث گردشگری، به عنوان جزیره ای برای استخراج و صادرات نفت شناخته می شود و بحث کارهای نفتی در آن به قدری جدی است که نصف مساحت جزیره لاوان را وقف وزارت نفت کرده اند. اما از آن طرف جزیره بسیار زیبایی هم هست و آن نیم دیگرش برای گشت و گذار و تفریح عالی است. به همین دلیل هم هست که کم کم محبوبیت جزیره لاوان بین گردشگران ایرانی در حال افزایش است و مسافران این جزیره سال به سال بیشتر می شوند. 

درباره جزیره لاوان

 

سفر یه جزیره لاوان؟

جزیره لاوان سواحل بکر و دیدنی دارد. آرامش این جزیره، زیبایی سواحلش و همین طور جاذبه های طبیعی بکری که در آن قرار دارد، در هیچ جزیره دیگری در ایران یافت نمی شوند. با این حساب اگر کسی از آرامش و سکوت لذت ببرد، به دنبال ماجراجویی باشد و از گشت و گذار در جزایر پر رمز و راز لذت ببرد، شیفته سفر به جزیره لاوان می شود.

لوکیشن جزیره لاوان

جزیره لاوان در نزدیکی بندری به نام بندر مقام در میان بندرعباس و عسلویه قرار گرفته است. در واقع اگر شما از بندرعباس حدود 370 کیلومتر به سمت شرق بروید، 120 کیلومتر مانده به عسلویه با بندر مقام رو به رو می شوید. وقتی به این بندر رسیدید، کافی است که سوار قایق های لاوان شوید تا بعد از طی کردن مسافتی حدود 20 کیلومتر بر روی سطح دریا به این جزیره شگفت انگیز برسید. هرچند راه آسان تری نیز برای سفر به جزیره لاوان وجود دارد و آن سفر هوایی به لاوان است.

جاهای دیدنی جزیره لاوان

اول از همه سواحل زیبای لاوان هستند که باعث جذب گردشگران به این جزیره می شوند. زیبایی و تمیزی سواحل لاوان همیشه مسافران را شگفت زده می کند و معمولا هر کسی با دیدن این حجم از زیبایی لاوان غافلگیر می شود. نکته دیگر اینکه در اطراف جزیره لاوان جاهای دیدنی دیگری مثل جزیره مارو نیز وجود دارد که شما می توانید به صورت یک روزه از آن بازدید داشته باشید. گفتنی است که در جزیره لاوان در بعضی از ماه های سال یا دقیق تر بگوییم از نیمه دوم اسفند تا حوالی اواخر تیر ماه و اوایل مرداد لاک پشت ها برای تخم گذاری به ساحل می آیند. دیدن این منظره جذاب در لاوان نیز لطف خاص خودش را دارد.

اقامت در جزیره لاوان

یادتان باشد که نیمی از جزیره لاوان که متعلق به وزارت نفت است، برای گردشگران قابل سکونت نیست. این یعنی شما برای اقامت باید به دنبال جایی در آن نیم دیگر باشید. در این میان دو راه برای اقامت در جزیره لاوان پیش رو دارید. اول اینکه در سواحل لاوان چادر بزنید و دوم اینکه یک سوئیت یا هتل های جزیره لاوان را برای خودتان و همسفرانتان اجاره کنید. این را هم بگوییم که اگر کسی بخواهد در جزیره مارو در نزدیکی لاوان اقامت کند، فقط گزینه چادر زدن و کمپینگ را پیش رو دارد.

اقامت در جزیره لاوان

 

بهترین زمان سفر به لاوان

به خاطر اینکه هوای لاوان مثل دیگر جزایر جنوب ایران گرم و مرطوب است، می توان گفت که نیمه دوم سال و علی الخصوص سه ماه پایانی سال زمان ایده آلی برای سفر به لاوان به حساب می آید. البته از آنجایی که از نیمه دوم اسفند به بعد لاکپشت ها برای تخم گذاری به سواحل جزیره لاوان می آیند، کسانی که دیدن این لاکپشت ها برایشان مهم است، باید از نیمه اسفند به بعد راهی لاوان شوند.

نکات سفر به جزیره لاوان

حالا که با جزیره لاوان آشنا شدید، ما چند توصیه برای سفر به جزیره لاوان برایتان داریم. اول اینکه حتما ماهی های تازه این جزیره را که به صورت مرتب از دریا صید می شوند را در طول سفرتان نوش جان کنید و مطمئن باشید که شما هم عاشق طعم لذیذ ماهی های جنوب در جزیره لاوان خواهید شد. دومین توصیه ما به شما این است که اگر می خواهید از راه زمینی و دریایی راهی لاوان شوید، حتما به گونه ای برنامه ریزی کنید که قبل از تاریکی شب و ترجیحا در حوالی صبح تا ظهر به بندر مقام برسید تا راحت تر برای جزیره لاوان قایق پیدا کنید.

 

کلام پایانی


امیدواریم که شما هم بتوانید با سفر به جزیره لاوان، از آرامش بی نقص و طبیعت دیدنی آن لذت ببرید. مطمئن باشید که جزیره لاوان ارزش یک بار سفر را دارد و مخصوصا برای ماجراجویان، سورپرایزهای زیادی دارد. آژانس مسافرتی مهرپرواز ایامی خوش و سفری به یادماندنی را به مقصد جزیره لاوان برایتان آرزومند است. همچنین شما می توانید ارزان ترین تورهای مسافرتی را در آژانس مسافرتی مهرپرواز رزرو کنید.


درباره خلیج فارس بیشتر بخوانید:

✔ بزرگترین جزیره ایران در خلیج فارس

✔ کوچکترین جزیره های ایران چه نام دارند

✔ جاذبه های دیدنی و جذاب کیش

 

تنگه قاهان قم و جاهای دیدنی آن

تنگه قاهان قم را بشناسید

تنگه قاهان یکی از آن جاذبه های طبیعی است که حتما باید از نزدیک آن را ببینید تا عمق زیباییش را درک کنید. این تنگه ای که در موردش صحبت می کنیم، در استان قم قرار گرفته است و فاصله زیادی با تهران ندارد. با ما همراه باشید تا شما را با زیبایی های تنگه قاهان و جاذبه های گردشگری آن آشنا کنیم و به شما بگوییم که چگونه می توانید به تنگه قاهان قم بروید، چه وسایلی را باید با خودتان به تنگه قاهان در قم ببرید و چه نکاتی را باید برای بازدید از این تنگه رعایت کنید.

تنگه قاهان

 

روستای قاهان قم

تنگه زیبای قاهان یا دره قاهان که در مجاورت روستای قاهان قم و یک سری روستای زیبای دیگر قرار گرفته است، طبیعت بسیار سرسبزی دارد. جذابیت تنگه قاهان به این است که در نزدیکی کویر واقع شده است و هیچ کسی حتی نمی تواند تصورش را هم بکند که در میان آن کویر برهوت، چنین فضای سرسبز، خوش آب و هوا و جالبی وجود داشته باشد. منطقه ای که طبیعت بسیار بکری دارد و هر کسی را شیفته خودش می کند.

چرا بازدید از تنگه قاهان؟

تصورش را بکنید که اگر به تنگه قاهان بروید، با یک دره باریک و مسیر پر پیچ و خم رو به رو می شوید که دنیایی از شگفتی ها را در خود جای داده است. تنگه ای که دیواره هایش بر اساس فرسایش شکل های جالبی گرفته است، در آن آب بسیار شفاف و زلالی جاری است و هر بخش از آن از بخش دیگر زیباتر و خیره کننده تر است. بازدید از تنگه قاهان یک ماجراجویی بزرگ است و هر کسی باید این ماجراجویی را برای یک بار هم که شده، تجربه کند.

آدرس دقیق تنگه قاهان کجاست؟

همان طور که گفته شد تنگه قاهان در استان قم واقع شده است. در حقیقت تنگه قاهان حدودا 80 کیلومتر با شهر قم و 45 کیلومتر با شهر ساوه فاصله دارد. اگر دقیق تر بگوییم، آدرس تنگه قاهان درست در مرز استان مرکزی و قم و در مسیر ساوه به سلفچگان قرار گرفته است. این یعنی اگر بخواهید از سمت تهران به تنگه قاهان بروید، باید اول خودتان را به ساوه برسانید و به سمت شهر سلفچگان حرکت کنید تا در میانه راه به جاده تنگه قاهان برسید.

بهترین زمان بازدید از تنگه قاهان

اگرچه گردشگران در همه فصل ها از تنگه قاهان دیدن می کنند و این تنگه در همه فصل ها زیباست، اما بهترین زمان برای سفر به تنگه قاهان نیمه اول سال است. چراکه در نیمه اول سال می توانید با خیال راحت وارد آب تنگه قاهان شوید و حتی در آب آن شنا کنید. اگرچه تنگه قاهان در فصل پاییز نیز جذابیت خیلی زیادی دارد و در این فصل لوکیشن آن برای عکاسی بی نظیر می شود.

وسایل لازم برای بازدید از تنگه قاهان

برای بازدید از تنگه قاهان بهتر است که یک کوله پشتی، یک دست لباس اضافه، یک کفش ضد آب و دوربین عکاسی داشته باشید. ضمن اینکه بهتر است که از قبل به این فکر کنید که گوشی تلفن همراه یا دوربینتان را کجا قرار دهید که اگر وارد آب شدید، خیس نشود و آسیبی به آن وارد نشود.

توصیه هایی برای بازدید از تنگه قاهان

ما به شما توصیه می کنیم که اگر به تنگه قاهان سفر کردید، وقتی را هم به گشت و گذار در روستاهای اطراف تنگه از جمله روستای قاهان اختصاص دهید و سعی کنید که با فرهنگ مردم این روستاها آشنا شوید. توصیه دیگرمان به شما این است که با خودتان کمی غذا و آب به تنگه قاهان ببرید تا اگر بعد از طی کردن مسیر این تنگه خسته و گرسنه شدید، بتوانید آن ها را نوش جان کنید و خستگی را از تن خودتان بیرون کنید.


توصیه هایی برای بازدید از تنگه قاهان

سخن پایانی

اگر احیانا تا به حال به تنگه قاهان سفر کرده اید یا اطلاعاتی درباره این جاذبه گردشگری زیبای کشورمان دارید، خوشحال می شویم که تجربیات و اطلاعات ارزشمندتان را در بخش نظرات با ما و دیگر همراهان وب سایت مهرپرواز در میان بگذارید. به شما توصیه می کنیم که اگر تا به حال به این تنگه سفر نکرده اید، فرصت بازدید از آن را برای خودتان مهیا کنید و مطمئن باشید که از وقتی که برای بازدید از تنگه قاهان می گذارید، پشیمان نمی شوید و اتفاقا یک دنیا تجربه از بازدید از این منطقه زیبا کسب می کنید. شما همچنین می توانید برای رزرو تورهای مسافرتی ارزان با همکاران ما در سایت آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.

 


درباره ایرانگردی بیشتر بخوانید:

✔ روستای لاویج چمستان، ییلاقی زیبا در شمال ایران

✔ غار زینگان، بهشت زیبای ایلام

✔ راهنمای سفر به اصفهان

 

غار زینگان بهشت زیبای ایلام

غار زینگان ایلام، غاری که با همه غارهای دنیا متفاوت است

اگر تا به حال نام غار زینگان ایلام را نشنیده اید، به شما حق می دهیم. در حقیقت به جز شما، افراد زیاد دیگری هم در ایران هستند که این غار را نمی شناسند. اما باید این را به شما بگوییم که حالا که با غار زینگان ایلام آشنا شده اید، باید حتما برای سفر به آن برنامه ریزی کنید. چراکه غار زینگان ایلام با همه غارهای ایران متفاوت است و فضای بسیار زیبا، جذاب و خارق العاده ای دارد. با ما همراه باشید تا شما را با این غار زیبا که به غار بهشت ایلام معروف است، آشنا کنیم.

غار زینگان ایلام غاری که با همه غارهای دنیا متفاوت است

 

غار زینگان کجاست؟

غار زینگان در استان ایلام قرار گرفته است. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، غار زینگان 5 کیلومتر با شهر صالح آباد فاصله دارد. بنابراین اگر شما بخواهید از غار زینگان ایلام دیدن کنید، باید اول به شهر ایلام بروید و بعد از ایلام به سمت صالح آباد حرکت کنید تا بعد از طی کردن حدود 52 کیلومتر به این غار زیبا و شگفت انگیز برسید. اگر برایتان سوال پیش آمده که مگر غار زینگان چه دارد که عنوان شگفت انگیز را به آن داده ایم، باید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

نامگذاری غار زینگان ایلام

قبل از اینکه درباره زیبایی های غار زینگان ایلام صحبت کنیم، می خواهیم قصه اینکه چرا غار زینگان را به این نام می شناسند را برایتان تعریف کنیم. ماجرای نامگذاری غار زینگان ایلام از این قرار است که این غار تنها جایی در استان ایلام است که تا این اندازه هوای خنک و دلپذیری دارد. این غار حتی در گرمترین روزهای سال نیز هوای دلچسب و مطبوعی دارد و به همین دلیل مردم ایلام از قدیم الایام به آن عنوان غار زینگان یعنی غاری که در آن زندگی جریان دارد را داده بودند. حتی یک سری از مردم ایلام به این غار به خاطر هوای مطبوعی که دارد، عنوان غار بهشت ایلام را داده اند.

زیبایی های غار زینگان ایلام

جذاب ترین ویژگی غار زینگان ایلام این است که این غار بر خلاف دیگر غارهای ایران، سرپوشیده و تاریک نیست. بلکه این غار شبیه به یک تنگه بسیار زیباست که هیچ سقفی ندارد و علی رغم دیگر غارهایی که احتمالا تا به حال دیده اید، اصلا فضای تاریکی ندارد. غار زینگان ایلام که می توان به آن تنگه زینگان ایلام نیز گفت، در حد فاصل دو کوه قرار گرفته است که در بدنه آن ها گیاهان سرسبز رشد کرده اند. از طرفی در میان راه این غار قندیل ها و آبچک های متعددی نیز وجود دارد که خنکی دلپذیری به محیط غار داده اند. تصورش را بکنید که وقتی که از این غار شگفت انگیز عبور می کنید، در نهایت به دو آبشار چشم نواز می رسید که زیبایی غار زینگان ایلام را دوچندان کرده اند و جذابیت منحصر به فردی به آن داده اند. 

زیبایی های غار زینگان ایلام

 

بهترین فصل بازدید از غار زینگان

بهتر است که در فصل بهار یا در فصل تابستان به غار زینگان سفر کنید. چراکه این غار حتی در این دو فصل نیز هوای خنکی دارد و مسلم است که وقتی پاییز و زمستان فرا می رسد، هوای آن بیش از اندازه سرد می شود. البته این را هم بگوییم که از آنجایی که دیگر بخش های ایلام در فصل تابستان خیلی هوای گرمی دارند، بهتر است که در فصل بهار راهی ایلام شوید تا بتوانید علاوه بر دیدن این غار، از دیگر جاذبه های گردشگری ایلام نیز با آسودگی خاطر بازدید داشته باشید.

وسایل لازم برای بازدید از غار زینگان

نکته مهمی که باید درباره غار زینگان ایلام بدانید، این است که شما برای پیاده روی در طول مسیر آن مجبور هستید که در بعضی از قسمت ها از داخل آب کم عمق عبور کنید. پس بهتر است که کفشی را برای بازدید از غار زینگان به پا کنید که ضد آب باشد تا برای قدم زدن در این غار و رسیدن به آبشارهای زیبای آن با مشکل مواجه نشوید. ضمنا حتما باید یک دوربین عکاسی یا یک گوشی تلفن همراه که کیفیت دوربینش مناسب باشد و همین طور یک کوله پشتی، یک دست لباس اضافه و همین طور مقداری خوراکی و آب آشامیدنی به همراه داشته باشید.

اقامت در غار زینگان ایلام

توصیه ما به شما این است که فکر اقامت در غار زینگان ایلام را از سرتان بیرون کنید و به جای اینکه به فکر گذراندن شب در این غار باشید، صبح زود به آن مراجعه کنید و تا قبل از تاریکی شب در محوطه آن تفریح کنید تا بتوانید قبل از تاریکی شب از این غار بیرون بروید و خودتان را به اقامتگاه مورد نظرتان در شهر ایلام، شهر صالح آباد یا روستاهای اطراف برسانید. چراکه غار زینگان ایلام امکانات لازم برای اقامت را ندارد و بهتر است که به بازدید از این غار به چشم بازدید یک روزه نگاه کنید.

راستی اگر احیانا از غار زینگان ایلام بازدید داشته اید یا خودتان اهل استان ایلام هستید، خوشحال می شویم که اطلاعاتتان درباره غار زینگان ایلام را در بخش نظرات با ما و دیگر همراهان وب سایت مهر پرواز در میان بگذارید.

برای رزرو تورهای مسافرتی ارزان می توانید با همکاران ما در دفتر هواپیمایی تهران مهرپرواز تماس بگیرید.

 


درباره ایران بیشتر بخوانید:

✔ غار کلماکره در لرستان

✔ جذاب ترین شگفتی های طبیعی ایران

✔ بزرگترین جزیره ایران در خلیج فارس