وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

آژانس مهر پرواز|تور استانبول|کوش آداسی|تور لحظه آخری|تور ترکیه|تورآنتالیا|تور تایلند|تورمالزی|تور قبرس|چین
وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

آژانس مهر پرواز|تور استانبول|کوش آداسی|تور لحظه آخری|تور ترکیه|تورآنتالیا|تور تایلند|تورمالزی|تور قبرس|چین

بهترین شهرهای ساحلی ترکیه برای سفر در نوروز ۱۴۰۱ کدامند؟

بهترین سفر به شهرهای ساحلی ترکیه در نوروز ۱۴۰۱ شامل شهرهای مجاور دریای مدیترانه و دریای اژه هستند. اگر قصد سفر به شهرهای ساحلی ترکیه را دارید با ما همراه باشید.

شهرهای ساحلی ترکیه در ایام نوروز به دلیل آب و هوای مناسب بسیار جذاب هستند. تعطیلات نوروز فرصت مناسبی است تا به استراحت و سفر در کشور ترکیه بپردازید. کشور ترکیه به دلیل اینکه بسیار به ایران نزدیک است و هزینه سفر کمتری دارد مورد استقبال گردشگران ایرانی است.


آنتالیا

آنتالیا از شهرهای ساحلی زیبای ترکیه

 

۱۰ شهر ترکیه برای گذراندن تعطیلات ساحلی در نوروز ۱۴۰۱

ترکیه که از قاره اروپا تا خاورمیانه کشیده شده است، یک بهشت واقعی طبیعی و فرهنگی است. سواحل زیبا و استراحتگاه‌های ساحلی در سراسر ترکیه وجود دارد. در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ بازار سفرهای داخلی و خارجی به خصوص برای تورهای ترکیه بسیار داغ می‌شود و شما می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود بهترین انتخاب را از بین شهرهای مختلف ترکیه داشته باشید تا بتوانید سال ۱۴۰۱ را با خاطره هایی خاص آغاز نمایید. سفر خود را با تور عید نوروز مهرپرواز تجربه نمایید تا خاطره‌ای بی‌نظیر و فوق العاده را برای خود و خانواده خود بر جای بگذارید. ۱۰ مقصد برتر تعطیلات ساحلی در ترکیه را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

 

سفر به سواحل مدیترانه

 

آنتالیا

آنتالیا به بهشت ​​روی زمین، مروارید دریای مدیترانه و ترکیه معروف است. جاذبه‌های باستانی متعدد و طبیعت بسیار زیبا شامل آبشارها، غارها، سواحل بی‌پایان باعث جذابیت بیشتر این شهر شده است. همچنین باشگاه‌های گلف ز در سطح جهانی در داخل و اطراف شهر وجود دارد.

 

آلانیا

آلانیا به خاطر بندر و اسکله تاریخی خود از زمان سلجوقیان به جای مانده است معروف است. برج سرخ و سواحل بسیار زیبا نیز دیگر جاذبه‌های آلانیا هستند. همچنین در این شهر طیف وسیعی از گزینه‌های اقامتی و مراکز خرید و رستوران‌های خوب فراوان، همراه با زندگی شبانه پر جنب و جوش وجود دارد.

 

کمر

کمر در نزدیکی آنتالیا واقع شده است و درست مانند جواهری در سواحل مدیترانه ترکیه است. سواحل استاندارد زیادی در کمر وجود دارد که عمدتاً از سنگریزه‌های بزرگ تشکیل شده‌اند. اما سواحل نزدیک به محل قایق‌های تفریحی از شن و ماسه هستند و هر دو انواع مختلفی از ورزش‌های آبی را ارائه می‌دهند.

 

بلک

بلک نیز یکی از نواحی نزدیک به آنتالیا است. بلک همچنین داری بهترین باشگاه‌های گلف در ترکیه است. این شهر با سواحل شنی طولانی و طلایی و پس زمینه‌ای از کوه‌ها برای گردشگران بسیار دیدنی است. گونه‌های کمیاب گیاهی و حیات وحش بومی زیادی نیز در این منطقه وجود دارد.

 

سیده

سیده یکی از نواحی نزدیک آنتالیا است و با دریای فیروزه‌ای، سواحل شنی طلایی و خرابه‌های باستانی معبد آپولو گردشگران را به خود جذب می‌کند. سواحل سیده بسیار رویایی هستند و آسمان در هنگام غروب مانند این است رنگ‌های غروب خورشید نقاشی شده است. سیده با طبیعت زیبا، اماکن تاریخی و سرگرمی‌های خانوادگی خود یک انتخاب عالی برای تعطیلات است.

 

سفر به سواحل دریای اژه

 

بدروم

بدروم یک شبه جزیره تفریحی و زیبا برای گذراندن تعطیلات است که شهرت جهانی دارد. بدروم درست مانند یک بهشت ​​است. این شهر به دلیل آب و هوا، دریای پاک، زیبایی طبیعی، خلیج‌های باشکوه و اماکن تاریخ و همچنین زندگی شبانه مدرن شناخته شده است.

برای اینکه سفر ارزان تری داشته باشید پیشنهاد ما استفاده از پکیج تور بدروم نوروز ۱۴۰۱ است. ما در آژانس مهرپرواز به عنوان مجری مستقیم تور بدروم در پی آن هستیم تا سال جدید را خاص تر از سال‌های گذشته شروع کنید و سفری پر از لذت و خاطرات خوش را در زندگیتان تجربه نمایید.

بدروم

نمایی از شهر بدروم ترکیه

مارماریس

مارماریس دارای میراث فرهنگی غنی، محیط طبیعی باشکوه، شهرهای باستانی، چندین اسکله مدرن، خلیج‌های متعدد در امتداد ساحل و یک بندر طبیعی است. این شهر گزینه‌های زیادی را برای سفر آبی فراهم می‌کند و می‌توان از آن به جزیره‌ها اطراف رفت.

 

فتحیه

فتحیه یک شهر و ناحیه بندری در جنوب غربی ساحل فیروزه ترکیه است. این شهر به‌خاطر بندر طبیعی، آب‌های زلال و مقبره‌های صخره‌ای متعدد به جای مانده از قرن چهارم قبل از میلاد معروف است. چشمگیرترین ویرانه‌های باستانی، بهترین مکان‌ها برای پاراگلایدر سواری و ورزش‌های آبی، تاریخ، زیبایی‌های طبیعی، امکانات بسیار توسعه یافته، همه و همه در فتحیه وجود دارند. سرگرمی‌های فراتر از باور، باشکوه‌ترین خلیج‌ها و سواحل شنی طولانی را نیز می‌توانید در فتحیه تجربه کنید.

دیدیم

دیدیم یکی از زیباترین استراحتگاه‌های تعطیلات در سواحل دریای اژه است. دارای خلیج‌های منزوی، سواحل شنی طلایی و بندرهای طبیعی است. در نزدیکی دریاچه پناهگاه آرامش است. شهرهای مهم ایونی میلتوس و دیدیما، خانه پیامبر معروف در دوران باستان نیز در نزدیکی دیدیم قرار دارند. برای سفر کم هزینه تر به دیدیم نیز می‌توانید تور دیدیم نوروز ۱۴۰۱ را رزرو کنید. فصل بهار بهترین زمان برای شروع یک گشت و‌گذار خاطره انگیز در یک هوای دل انگیز مخصوصا در سواحل بی‌نظیر دریای اژه است. گذر از روزهای سرد زمستانی، وجود شکوفه‌های زیبا، گل‌های رنگی، رنگ زیبای سبز درختان و دریای آرام همه و همه از ویژگی‌های این فصل به شمار می‌روند.

ترکیه

نمایی از شهر دیدیم ترکیه

کوش آداسی

کوش آداسی در غرب ترکیه قرار گرفته و شهر بندری کوش آداسی ترکیبی عالی از دریا، خورشید و زیبایی بکر طبیعت را ارائه می‌دهد. نتیجه یک مقصد تعطیلات است که نوید یک تجربه فراموش نشدنی را می‌دهد. همچنین شهر باستانی افسوس از مهترین جاذبه‌های تاریخی ترکیه نیز در نزدیکی کوش آداسی قرار دارد.

 

چشمه

شهر چشمه رقص آب‌های گرم طبیعی در سواحل طلایی است. شهر چشمه ترکیه با آب‌های گرم شفابخش، شن‌های طلایی در سواحل زیبا، خورشید، دریا، سبک زندگی رنگارنگ و زندگی شبانه لذت‌بخش، یک مکان مورد علاقه برای گذراندن تعطیلات است.

بهترین نرخ تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس مسافرتی مهرپرواز می‌توانید مطمئن‌ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می‌توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر‌های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌ها را با بهترین قیمت‌ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای سال ۱۴۰۱ می‌توانید از خدمات آنها بهرمند شوید. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با ۰۲۱۸۸۵۰۷۱۹۰ تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.mehrparvaz.com

سفر به آنتالیا، کوش آداسی و آلانیا در نوروز ۱۴۰۱

همواره سفر به آنتالیا، کوش آداسی و آلانیا در نوروز ۱۴۰۱ و سفر به سایر شهرهای ساحلی ترکیه در بین گردشگران ایرانی بسیار محبوب است که آن ها را بررسی می کنیم.

شهرهای مختلف ترکیه همیشه در بین شهرهای محبوب ایرانیان برای سفر است. تعطیلات نوروز فرصتی است که افراد زیادی سفر خود را در این ایام برنامه ریزی می کنند. اگر قصد سفر به شهرهای ساحلی ترکیه را دارید و نمی دانید کدام مناسب شماست در ادامه مطلب با ما همراه باشید.


هتل میراکل آنتالیا از هتل های محبوب آنتالیا در نوروز

 

سفر به آنتالیا در نوروز ۱۴۰۱

سالانه در ایام غیر کرونایی حدود ۱۴ میلیون نفر از آنتالیا بازدید می کنند که تقریبا همان مقداری است از استانبول، برترین مقصد گردشگری ترکیه بازدید می کنند. شرکت های هواپیمایی به دنبال برنامه های جدید پرواز برای سال آینده هستند، زیرا آنها برای یک رکوردشکنی دیگر آماده می شوند. بنابراین آنتالیا یک مقصد گردشگری جذاب برای گردشگران ایرانی و خارجی است.

شهر آنتالیا ترکیه در فهرست پربازدیدترین شهرهای جهان در رتبه ۱۲ قرار دارد و چهارمین مقصد پربازدید اروپا است. بنابراین این شهر انتخاب میلیون ها گردشگر و مهاجر برای سفر و زندگی بوده است. آنتالیا پوشش زیادی از سواحل مدیترانه ترکیه را دارد، بنابراین سواحل متعدد یکی از دلایل جذابیت شهر آنتالیا ترکیه است.

فصل بهار یعنی از ماه مارس تا می بهترین زمان برای سفر به آنتالیا است. این منطقه به دلیل داشتن آب و هوای مدیترانه ای، تابستان های گرم و خشک و زمستان های مرطوبی دارد. از این رو فصل های بهار و پاییز، اگرچه از نظر گردشگری فصل شولدر سیزن (معمولی) به حساب می آیند، اما زمان ایده آلی برای سفر به آنتالیا هستند.

پاییز و بهار کمترین میزان شلوغی را از نظر گردشگران دارد و اقامتگاه‌ها را مطلوب و به راحتی در دسترس قرار می‌دهند. در این دوران فعالیت هایی مانند قایق رانی، پیاده روی و رفتینگ از محبوب ترین تفریحات آنتالیا هستند.

آنتالیا مراکز خرید زیادی دارد و همچنین با جاذبه های تاریخ و طبیعی خود، نظر همه گردشگران را به خود جلب می کنند.

دمای میانگین آنتالیا در ایام نوروز ۲۱ درجه سانتیگراد است که برای گذراندن روزهای طولانی در ساحل به اندازه کافی گرم است. برای شب‌ها لباس‌های گرم‌تری بپوشید زیرا هوا کمی سرد می‌شود و دمای هوا در شب به ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

شما می توانید برای سفری ارزان به آنتالیا در نوروز، قیمت تور آنتالیا نوروز ۱۴۰۱ را از طریق آژانس هواپیمایی مهرپرواز رزرو کنید. ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز با ارائه بهترین تور آنتالیا نوروز ۱۴۰۱ در ارزان ترین قیمت سعی داریم به شما کمک کنیم تا تعطیلات فوق العاده ای را در این شهر بی نظیر سپری کنید و سال خود را به بهترین شکل آغاز نمایید.

 

سفر به کوش آداسی در نوروز ۱۴۰۱

تفرجگاه کوش آداسی در سواحل دریای اژه به اندازه یک مقصد تعطیلات چند وجهی است. شما لذت سواحل شنی، رستوران های بی شمار، مناظر رویایی، پارک های آبی خانوادگی و غروب های طلایی را می توانید در کوش آداسی تجربه کنید. در فاصله چند دقیقه دورتر از کوش آداسی، شهر باستانی معروف افسوس قرار دارد، که مرکز استان روم بود.

همچنین در کوش آداسی می توانید یک خلیج فراموش‌شده ار در پارک ملی دیلک کشف کنید و از منظره غروب خورشید در سواحل دریای اژه نیز لذت ببرید.

بهترین روش برای سفر ارزان نوروزی به این شهر، رزرو پکیج تور کوش آداسی نوروز 1401 است. کوش آداسی یک شهر ساحلی زیبا، در غرب کشور ترکیه می باشد. مجاورت کوش آداسی با دریای مدیترانه و نیز وجود طبیعت بکر و زیبای ، این شهر را به یک مکان فوق العاده برای علاقمندان به طبیعت تبدیل کرده است.

کوش آداسی محبوب ترین بندر کشتی های کروز در دریای اژه ترکیه است و این شهر بندری تعطیلات سرگرم کننده زیادی را نیز ارائه می دهد.

استراحتگاه‌های پراکنده در امتداد خط ساحلی اطراف که به‌خاطر پکیج های تعطیلات با ارزش، مراکز خرید و امکانات تفریحی پرجنب‌وجوش شناخته می‌شوند، از بهترین مکان‌ها برای بازدید در ترکیه برای کسانی هستند که به دنبال تعطیلات ساحلی ارزان هستند.

اما کوش آداسی فقط یک منطقه ساحلی نیست. درمجاورت این شهر، خرابه‌های باستانی افسوس قرار دارد که یکی از جاذبه‌های توریستی مهم ترکیه است و تنها ۲۰ دقیقه با ماشین از شهر فاصله دارد. منطقه باستانی پرین، و زیبایی طبیعی شبه جزیره دیلک نیز از جاذبه های کوش آداسی است.

آب و هوای کوش آداسی در نوروز، یک آب و هوای خوشایند و بهاری است که میانگین دمای آن بین حداقل ۹ درجه سانتیگراد و حداکثر ۲۰ درجه سانتیگراد است.

شهر باستانی افسوس از جاذبه های گردشگری معروف کوش آداسی

 

سفر به آلانیا در نوروز ۱۴۰۱

آلانیا شهری جذاب در سواحل مدیترانه با ترکیبی از آثار باستانی و فعالیت‌های تفریحی مدرن است. شما می توانید در این شهر قلعه تاریخی آلانیا که چندین سال قدمت دارد را کاوش کنید. موزه های باستان شناسی نیز از جاذبه های آلانیا است که می توانید از آن ها دیدن کنید. محبوب ترین جاذبه تاریخی  زیبایی های طبیعی خیره کننده خط ساحلی مدیترانه ترکیه را کشف کنید. علاوه بر این، آلانیا سواحل شنی جذاب، پارک های تفریحی، هتل های کنار دریا و صحنه های شب زنده داری را ارائه می دهد.

جت اسکی، پاراسلینگ و غواصی را در ساحل کیکوبات و ساحل پورتاکال که از کشتی‌سازی به سمت شرق می‌روید، امتحان کنید. به ساحل داملاتاش، نزدیک ضلع غربی شبه جزیره بروید و از استالاگمیت ها و استالاکتیت های غار داملاتاش شگفت زده شوید. به ساحل کلئوپاترا، یکی دیگر از مراکز محبوب ورزش های آبی بروید. افسانه ها می گوید که کلئوپاترا (ملکه مصری) زمانی در اینجا شنا کرده است.

دور از ساحل، موزه‌ها تاریخ شهر را بازتاب می‌دهند. آثار باستانی دوره بیزانس، عثمانی، سلجوقی و روم در موزه باستان شناسی آلانیا وجود دارد. همچنین می توانید در موزه خانه آتاتورک آلانیا با مصطفی کمال آتاتورک از ترکیه آشنا شوید.

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری آلانیا پارک آبی لونا پارک است که می توانید از سرسره های آبی لذت ببرید. همچنین در آلانیا مراکز خرید مختلفی وجود دارد و می توانید بوتیک ها و فروشگاه های لباس در مراکز خرید آلانیا را بررسی کنید.

با پرواز به فرودگاه قاضی پاشا که در ۴۱ کیلومتری جنوب مرکز شهر آلانیا قرار دارد، به شهر آلانیا ترکیه خواهید رسید. پروازها روزانه از مقاصد اصلی اروپا وارد این شهر می شوند. دمای ملایم مدیترانه، تعطیلات آلانیا را در تمام طول سال دلپذیر می کند.

در ایام نوروز در طول روز می توانید دمای بسیار مطلوبی را انتظار داشته باشید. میانگین دمای روز بین ۱۵ تا ۲۱ درجه سانتیگراد است. میزان بارندگی در آوریل با میانگین ۷۰ میلی متر است. اگر از تماشای آسمان آبی لذت می برید و عاشق خورشید هستید، نوروز یک زمان عالی برای رفتن به آلانیا با بیشترین ساعت آفتاب است.

پکیج تور آلانیا نوروز 1401 از بهترین گزینه ها برای سفر ارزان به این شهر است. قیمت تور آلانیا با توجه به نوع ایرلاین، نوع هتل و خدمات ارائه شده متغیر خواهد بود. اما اگر به دنبال تور ارزان آلانیا هستید می توانید با متخصصین تور ترکیه در آژانس مهرپرواز در ارتباط باشید تا بتوانید سفر خاطره انگیزی را در این سرزمین زیبا تجربه نمایید.

نمایی از شهر زیبای آلانیا

 

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس مسافرتی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای سال ۱۴۰۱ می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با ۰۲۱۸۸۵۰۷۱۹۰ تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.mehrparvaz.com

 

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر در نوروز و بهار

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر در نوروز و بهار آب و هوای مناسبی دارند و برای گردشگران جذاب هستند. در ادامه بهترین شهر ترکیه برای سفر در بهار را بشناسید.

زمانی که از سردی هوا کاسته می شود و هوا گرمتر می شود، بسیاری از افراد به دنبال برنامه ریزی برای سفر در بهار و نوروز هستند. اگرچه ترکیه مکان های زیادی دارد که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند، اما برخی شهرها هستند که بیش از سایرین جذابیت دارند.

ترکیه، کشوری که در میان دو قاره قرار گرفته است. این کشور یکی از مقاصد مورد علاقه گردشگران از سراسر جهان است. درک این موضوع دشوار نیست، زیرا یکی از آن مکان‌هایی با مناظر خیره‌کننده و میراث تاریخی غنی است که در آن می‌توانید ترکیبی از فرهنگ قدیمی و مدرن را احساس کنید که شامل سواحل زیبا، اماکن تاریخی و غذاهای بهشتی است. اگر به زودی قصد سفر به ترکیه را دارید، به شما خواهیم گفت که به کدام شهر بروید.


 تور ترکیه

تنگه بسفر از جاذبه های زیبای استانبول ترکیه


سفر به استانبول در نوروز

استانبول شهری است که حداقل یک بار در طول زندگی خود باید از آن بازدید کنید. احتمالا نام مسجد ایاصوفیه از جاذبه های معروف استانبول را شنیده باشید. مسجد باشکوهی که به نماد قسطنطنیه مشهور است. دلیل دیگر برای رفتن به استانبول، بازار بزرگ آن است که یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان محسوب می شود که می‌توانید همه چیز را از جواهرات و ادویه‌جات گرفته تا فرش و عتیقه بخرید. جدای از چیزهای زیادی که در این کلانشهر تاریخی غنی می توان دید، برخی از بهترین مناظر ترکیه را از قایق در تنگه بسفر در هنگام غروب آفتاب یا برج گالاتا ارائه می دهد.

استانبول بزرگترین شهر اروپا است که در کرانه های تنگه بسفر قرار دارد و مدت هاست که از آن به عنوان محلی که شرق به غرب می رسد، نام برده می شود. استانبول شهری است که فرهنگ و تاریخ خود را به خوبی حفظ کرده است که آن جا را به شهری هیجان انگیز تبدیل می کند و جاذبه های زیادی برای ارائه به مسافران از سراسر جهان دارد. استانبول که در دوران نوسنگی تاسیس شده است، امروزه شهری مدرن است که به دلیل وجود بناهای تاریخی بیزانسی و بازارهای باستانی به میراث تاریخی خود وفادار مانده است.

از جاذبه‌های گردشگری برجسته استانبول می توان به کاخ توپکاپی، مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ دولما باغچه، تنگه بسفر، برج گالاتا، بازارهای شلوغ، محله‌های قدیمی جذاب، رستوران ها و کافه های پررونق اشاره کرد.

فصل  بهار یکی از دل انگیزترین زمان ها در سفر به استانبول است هرچند که ممکن است همچنان سرمای زمستان در اوایل حس شود اما به مرور این هوا رو به گرمی می رود. دمای هوا استانبول در بهار با میانگین ۱۵ الی ۲۵ درجه سانتیگراد است.

یکی دیگر از جاذبه های استانبول که در تور استانبول نوروز قابل مشاهده است، طبیعت زیبای این شهر مخصوصا پارک امیرگان می باشد که با باز شدن شکوفه گل های لاله شهر زیبایی دوچندانی به خود می گیرد. مارس با متوسط دمای ۱۱ درجه سانتی گراد و بارش ۷۲ میلی متر، خنک ترین ماه های بهار در استانبول است.


تور ترکیه

مسجد ایاصوفیه در استانبول

 

سفر به آنتالیا در نوروز

آنتالیا از شهرهای زیبای ترکیه در کنار دریای مدیترانه است. آنتالیا شهری بزرگ و پر جنب و جوش است که با استراحتگاه ها، هتل ها، کافی شاپ ها و رستوران های متعدد پذیرای گردشگران است. مناظر دیدنی شهر، سواحل باشکوه و کوه های سرسبز و آثار باستانی مختلف از جاذبه های آنتالیا است. از شنا و قایقرانی گرفته تا کوه نوردی، گشت و گذار و تفریح ​​خانوادگی، آنتالیا نظر همه گردشگران را به خود جلب می کند.

قدم زدن در اطراف کالیچی محله قدیمی با چشم اندازی از دیوارهای قدیمی شهر، دروازه های رومی، خیابان های پیچ و خم مانند و سازه های تاریخی که شامل برج ساعت و کلیساهای زیبا و قدیمی، مساجد و معابد می شود، ارائه می دهد. در قلب محله قدیمی، میدان جمهوریت قرار دارد که توسط مغازه ها، کافه ها، حمام های ترکی و هنرمندان خیابانی احاطه شده است.

سواحل اصلی آنتالیا مانند سواحل کنیالتی و لارا، دارای ماسه های سفید، ورزش های آبی، استراحتگاه ها، کافه ها و رستوران های مختلفی هستند. در نزدیکی سواحل نیز می توانید پارک های آبی، پارک های تفریحی و باغ وحش ها را پیدا کنید. موزه جذاب آنتالیا نیز آثار به جا مانده از این منطقه را به نمایش می گذارد.


سفر به ازمیر در نوروز

شهر ساحلی ازمیر ترکیه یکی از بندرگاه‌های کشتی کروز در سواحل دریای اژه است که سریع‌ترین رشد را داشته است. ازمیر به شهرهای دیگری مانند کوش آداسی، مارماریس و چشمه نزدیک است و می توانید در سفر به ازمیر از شهرهای مجاور آن نیز بازدید کنید.

شما می توانید در ازمیر روزهای خود را به گشت و گذار در خیابان ها و بازدید از برخی از جذاب ترین ویرانه های باستانی رومی بگذرانید. فراموش نکنید که پاموکاله را در تور خود بگنجانید. پاموکاله یک پدیده جغرافیایی شگفت انگیز، منحصر به فرد در جهان است. پاموکاله مکانی است که چشمه آب گرم آن از بالای کوه سرازیر می شود و در مسیر پایین، سنگ آهک سفیدی را به صورت حوضچه هایی زیبا به این مکان باستانی اضافه می کند.

بازدیدکنندگان می توانند از حوضچه های آن استفاده کنند که برای سلامتی مفید است. همچنین، برج ساعت ازمیر یکی از مواردی است که باید در شهر ازمیر ببینید. اطراف این برج مکانی ایده‌آل برای لذت بردن در حین خیره شدن به مردم در حال عبور و نوشیدن نوشیدنی خنک است.

 

سفر به شهر وان ترکیه در نوروز (بهترین مقصد برای خرید)

وان به دلیل مراکز خرید بسیار زیاد، نزدیکی به ایران و موقعیت دیدنی‌اش در کنار بزرگترین دریاچه ترکیه شناخته می‌شود. شهر وان یکی از جواهرات خیره‌کننده مقصدی در شرق ترکیه است که اگر قصد سفر به شرق ترکیه را دارید، نباید آن را از دست بدهید.

وان که درست در کنار ساحل دریاچه آبی رنگی، درست در کنار جاده باستانی ابریشم قرار دارد، تجربه ای بی نظیر از جاذبه های شگفت انگیز را برای شما به ارمغان می آورد.

این منطقه از لحاظ تاریخی نیز مهم است زیرا قبل از اینکه توسط بیزانس، سلجوقیان و عثمانی فتح شود، پایتخت پادشاهی اورارتو و ارمنستان بوده است، بنابراین مطمئناً معماری باستانی بسیار جالبی را در اطراف وان ترکیه خواهید یافت.


از جاذبه های گردشگری وان می توان به دریاچه وان، جزیره آختامار، کلیسای آختامار، قلعه های تاریخی مختلف، آبشار مرادیه و مراکز خرید جذاب این شهر اشاره کرد.

نوروز فرصت مناسبی برای خرید در شهر وان و گشتن در جاذبه های گردشگری آن است. برای این که هزینه کم تری برای سفر خود بپردازید به شما رزرو پکیج تور وان نوروز ۱۴۰۱ را توصیه می کنیم. تور زمینی وان نوروز ۱۴۰۱ در آژانس هواپیمایی مهرپرواز از بهترین و ارزان ترین روش ها برای سفر به شهر وان ترکیه است. به طوری که به دلیل محبوبیت بالای تور زمینی، پروازهای کم تری به سمت وان انجام می شود. تور زمینی وان نوروز با قطار و اتوبوس VIP امکان برگزاری دارد. سفر زمینی به وان با اتوبوس از مرز رازی در نزدیکی شهر خوی در ایران صورت می گیرد که در شهر خوی سوار اتوبوس های ترکیه ای می شوید و در ادامه به شهر وان ترکیه خواهید رسید.

تور ترکیه

نمایی زیبا از طبیعت شهر وان ترکیه


بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق mehrparvaz.com مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای سال ۱۴۰۱ می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با ۰۲۱۸۸۵۰۷۱۹۰ تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.mehrparvaz.com

بهترین زمان سفر به هند

بهترین فصل و زمان سفر به هند چه زمانی است؟

اگر به دنبال بهترین زمان سفر به هند هستید، باید به شما بگوییم که بهترین فصل سفر به هند را می توان از جنبه های مختلف بررسی کرد. مثلا می توان بهترین فصل سفر به هند را از نظر آب و هوا بررسی کرد و یا اینکه زمان برگزاری جشنواره ها و فستیوال های هند را در اولویت قرار داد و بهترین زمان سفر به هند را بر اساس  این زمان ها تعیین کرد. با ما همراه باشید تا هر آنچه باید درباره بهترین فصل سفر به هند بدانید را به شما بگوییم تا با آگاهی کامل زمان سفرتان به هند را مشخص کنید.

راهنمای جامع بهترین زمان سفر به هند

 

بهترین زمان سفر به هند از نظر آب و هوا

به طور کلی، خوب است این را بدانید که اواسط شهریور تا اواسط فروردین بازه زمانی خوبی برای سفر به شهرهای مختلف هند است و معمولا در این زمان مسافران هم از گرما و هم از باران های هند در امان هستند. اما از آنجایی که هند کشور بزرگی است، مسلم است که شهرهای مختلفش شرایط آب و هوایی متنوعی را تجربه می کنند. پس اینکه دقیقا چه فصلی برای شما بهترین زمان سفر به هند است، بستگی مستقیمی به این دارد که شما می خواهید دقیقا از کدام شهر هند دیدن کنید. از آنجایی که بیشتر مسافران هندی برای بازدید از شهرهای مثلث طلایی هند یعنی دهلی آگرا جیپور به این کشور سفر می کنند، ما در ادامه مطلب به صورت اختصاصی درباره بهترین زمان سفر به مثلث طلایی هند صحبت کرده ایم.

بهترین زمان سفر به مثلث طلایی هند

شهرهای مثلث طلایی هند یعنی دهلی آگرا جیپور، تابستان های گرم و خشک با دمای هوای بالا را تجربه می کنند. پس مشخص است که اواسط آبان تا اواسط فروردین که هوای این سه شهر به نسبت خنک تر است، زمان بهتر و مناسب تری برای سفر به مثلث طلایی هند محسوب می شود. البته این را هم باید در نظر داشته باشید که ممکن است که هوای این سه شهر در دو ماه دسامبر و ژانویه که تقریبا مصادف با اواسط آذر تا اواسط بهمن هستند، کمی سرد بشود. 

بهترین زمان سفر به مثلث طلایی هند

 

مرطوب ترین و بارانی ترین ماه های هند

اگر ترجیح می دهید که در ماه های بارانی هند به این کشور سفر نکنید، بد نیست که با ماه های بارانی هند هم آشنا شوید تا احیانا سفرتان را به آن ماه ها موکول نکنید. اصولا باران های جنوب هند از اوایط اردیبهشت شروع می شود و کم کم بارش ها به سمت شمال کشور می رود و معمولا این بارش ها تا ماه نوامبر ادامه پیدا می کنند. البته شما می توانید در این ماه ها به هند سفر کنید و اصلا این ماه ها زمان بدی برای سفر به هند نیستند. اما به هر حال اگر قرار است که در این بازه زمانی به هند سفر کنید، باید آماده مواجه شدن با باران های کوتاه و شدید در هند باشید.

بهترین زمان سفر به شهرهای ساحلی هند

اگر مقصدتان در تور ارزان هند ایالت ساحلی گوا است، بهتر است که از اواسط آبان تا اواسط فروردین راهی هند شوید. در این زمان هم هوای گوا گرم است و هم اینکه حجم باران در این ماه ها کم است. در نتیجه این ماه ها فرصت خوبی برای سفر به گوا هند هستند و می توانند به عنوان بهترین زمان سفر به گوا معرفی شوند.

بهترین زمان سفر به هند برای سافاری حیات وحش

اگر جزء آن توریستان ماجراجویی هستید که دوست دارید سافاری ببر در هند را تجربه کنید، بهتر است که از اواسط مهر تا اواسط خرداد به هند سفر کنید. در این زمان ها هوای هند خشک تر است و این بدین معنی است که تراکم گیاهان کمتر است و دیدن ببرهایی که برای پیدا کردن و خوردن آب روانه رودخانه ها یا برکه ها می شوند، آسان تر است. لازم به ذکر است که خیلی از پارک های ملی هند از اوسط خرداد تا اواسط مهر که باران ها بیشتر می شوند، به روی توریستان بسته می شوند.

بهترین زمان سفر به هند برای شرکت در فستیوال ها

اگر برایتان جذاب است که در سفر به هند در یک جشنواره جالب شرکت کنید، توصیه ما به شما این است که یا در زمان برگزاری فستیوال دیوالی و یا در زمان برگزاری جشنواره هولی هند به این کشور سفر کنید. جشنواره اول در هر سال در ماه اکتبر یا نوامبر یعنی در بازه زمانی اواسط مهر تا اواسط آبان یا اواسط آبان تا اواسط آذر برگزار می شود و شما باید درباره زمان برگزاری آن در سال مورد نظرتان پرس و جو کنید. جشنواره دوم نیز معمولا در ماه مارچ یعنی از اواسط اسفند تا اواسط فروردین برگزار می شود و شما در صورت تمایل می توانید برای شرکت کردن در این جشن جالب در این ماه راهی هند شوید. برای بررسی قیمت تور هند می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

 


درباره هندوستان بیشتر بخوانید:

✔ هزینه سفر به دهلی هند

✔ عجیب ترین فستیوال های هند

✔ جاهای دیدنی هند

 

حقایق و دانستنی های جالب درباره کریسمس

حقایقی که احتمالا درباره کریسمس نمی دانید

اگر شما هم همیشه عاشق درخت های پر از تزئین کریسمس و آشنایی با سنت های مربوط به کریسمس بوده اید، این مطلب برای شماست. ما امروز می خواهیم اطلاعات بسیار جالبی را درباره کریسمس به شما ارائه کنیم که می توانند دیدتان را به کریسمس و جشن های مربوط به آن تکمیل کنند. با ما همراه باشید تا با هم با حقایق و دانستنی های جالب کریسمس آشنا شویم. در ادامه هم نکاتی درباره تاریخچه کریسمس را یاد می گیرید و هم با یک سری نکات جالب درباره برگزاری کریسمس در کشورهای مختلف آشنا می شوید.

 حقایقی که احتمالا درباره کریسمس نمی دانید

 

جشن گرفتن کریسمس زمانی غیر قانونی بوده است

یکی از عجیب ترین حقایقی که درباره کریسمس وجود دارد، این است که این جشن تا سال 1836 میلادی در آمریکا غیر قانونی بوده است و در آن زمان ها کریسمس را به عنوان یک جشن بت پرستی می شناخته اند و آن را از نظر مذهبی قبول نداشته اند. در حقیقت در سال 1836 بوده که ایالت آلاباما به عنوان اولین ایالت تعطیلات کریسمس را قانونی کرد و جشن گرفتن آن را مجاز اعلام کرد. اما همان طور که می دانید در حال حاضر کریسمس با شکوه ویژه ای در ایالت های مختلف آمریکا جشن گرفته می شود.

قبل از کریسمس روابط زیادی به هم می خورند

شاید باورش برایتان سخت باشد، اما بر طبق تجزیه و تحلیل داده های فیسبوک مشخص شده است که هفته های قبل از کریسمس بالاترین آمار جدایی زوج ها را دارند. دلیل این مساله مشخص نیست، اما به نظر می رسد که با نزدیک شدن کریسمس و همین طور سال نو میلادی، زوج های متعددی تصمیم می گیرند که سال جدیدشان را به تنهایی شروع کنند. به هر حال این مورد یکی از عجیب ترین حقایقی است که درباره کریسمس وجود دارد.

دولت نروژ به پولدار شدن مردم برای کریسمس کمک می کند

جالب است بدانید که دولت نروژ نصف مالیات همیشگی را برای مردم در ماه نوامبر یعنی ماه قبل از کریسمس در نظر گرفته است تا مردم بتوانند برای کریسمس دست و بال بازتری داشته باشند و راحت تر برای کریسمس خرید کنند. مسلما مردم نروژ باید خیلی خوشحال باشند که در ماه نوامبر پول بیشتری را می توانند برای خودشان پس انداز کنند و می توانند جشن کریسمس را با دغدغه مالی کمتری سپری کنند.

در روز کریسمس در نیوزیلند هیچ تبلیغی از تلویزیون پخش نمی شود

یک دانستنی جالب دیگر درباره کریسمس این است که در این روز در نیوزیلند همه تبلیغات تلویزیونی ممنوع می شوند تا ففط برنامه های شاد و مفرح از تلویزیون پخش شود و مردم حال و هوای بهتری را در روز کریسمس تجربه کنند. مسلم است که هرچه تبلیغات تلویزیونی کمتر باشد، وقت برای نمایش برنامه های تفریحی بیشتر می شود و مردم می توانند لذت بیشتری از تماشای تلویزیون در روز کریسمس ببرند.

بابا نوئل همیشه لباس قرمز نمی پوشیده است

حتما شما هم تا به حال بارها و بارها تصاویری از بابا نوئل را دیده اید و این را می دانید که بابا نوئل ها لباس قرمز به تن می کنند. اما باید این را به شما بگوییم که پوشش بابا نوئل همیشه قرمز رنگ نبوده است. بلکه در گذشته ها لباس آبی، سفید و سبز می پوشیده است و با تاثیر از یکی از تبلیغات کوکا کولا در دهه 1930 میلادی بوده که لباس بابا نوئل قرمز رنگ شده است. البته یک سری افراد هم هستند که با این موضوع مخالف هستند و می گویند که در یک سری از تصاویر که قدمتشان به قبل از تاسیس کوکا کولا بر می گردد، بابا نوئل کت قرمز رنگ به تن داشته است.

راستی شما چه دانستنی جالب دیگری را درباره کریسمس می دانید؟ خوشحال می شویم که نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهرپرواز در میان بگذارید. برای رزرو انواع تور ویژه کریسمس و سال نو میلادی می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

 


درباره کریسمس بیشتر بخوانید:

✔ سال نو میلادی در استانبول

✔ کریسمس در ارمنستان

✔ بهترین کشور برای سفر در کریسمس