وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

آژانس مهر پرواز|تور استانبول|کوش آداسی|تور لحظه آخری|تور ترکیه|تورآنتالیا|تور تایلند|تورمالزی|تور قبرس|چین
وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

آژانس مهر پرواز|تور استانبول|کوش آداسی|تور لحظه آخری|تور ترکیه|تورآنتالیا|تور تایلند|تورمالزی|تور قبرس|چین

جزیره هنگام جزیره ای بکر در نزدیکی قشم

جزیره هنگام کجاست؟

آیا شما هم دوست دارید که با دلفین ها و در آب های آزاد شنا کنید؟ آیا دوست دارید که ماهی های رنگارنگ را در حال شنا در آب های تمیز و کریستالی خلیج فارس تماشا کنید؟ آیا دوست دارید که زمانی را به تفریح و خوشگذرانی در کنار مردم صمیمی جنوب کشورمان سپری کنید؟ یا اینکه دلتان می خواهد که با گشت زدن در بازار محلی صنایع دستی زیبایی که از جنس صدف هستند را خریداری کنید؟ اگر پاسختان به این سوال ها مثبت است، به شما توصیه می کنیم که حتما یک سفر به جزیره هنگام داشته باشید. در ادامه شما را با اینکه جزیره هنگام کجاست، جاذبه های گردشگری جزیره هنگام و نحوه سفر به آن آشنا می کنیم.

جزیره هنگام کجاست

 

درباره جزیره هنگام

این جزیره که حدودا 36 کیلومتر مربع وسعت دارد، درست در جنوب جزیره قشم واقع شده است. این جزیره کوچک که وسعتش خیلی کمتر از قشم است، یک جزیره مسطح است که در آن بلندی های زیادی به چشم نمی خورد. گفتنی است که فاصله جزیره هنگام تا قشم حدودا 2 کیلومتر است و این یعنی شما به راحتی میتوانید از جزیره قشم به جزیره هنگام دسترسی پیدا کنید و بعد از گشت و گذار در این جزیره، دوباره برای ادامه سفرتان به جزیره قشم برگردید. نکته جالبی که دراره جزیره هنگام وجود دارد، این است که در آن هیچ وسیله نقلیه و هیچ خیابانی به چشم نمی خورد و همه چیز در آن غرق در آرامش است. این جزیره زیبا و سرشار از آرامش سه روستا با نام های هنگام قدیم، هنگام جدید و روستای غیل وجود دارد که بازدید از هر کدامشان می تواند دنیایی از تجربه های جذاب را برایتان به همراه داشته باشد.

 

تفریحات جزیره هنگام

در جزیره هنگام می توانید تفریحات مختلفی را تجربه کنید که در میانشان شنا با دلفین ها، تفریح در سواحل، گشت و گذار در جزیره هنگام و دیدن حیوانات این جزیره و بازدید از بازار هنگام اشاره کرد. در ادامه بیشتر درباره این تفریحات جالب در جزیره هنگام با شما صحبت می کنیم.

دلفین های جزیره هنگام

اصلی ترین دلیلی که مسافران قشم از این جزیره راهی جزیره هنگام می شوند، این است که دوست دارند دلفین های جزیره هنگام را از نزدیک ببینند. جالب است بدانید که شما در راه قشم به هنگام می توانید این دلفین های بامزه را تماشا کنید. در واقع باید بگوییم که تفریحات شما از همان لحظه ای که کشتیتان از جزیره قشم به سمت جزیره هنگام راه می افتد، شروع می شود و شما در طول مسیر این جزیره نیز می توانید تجربیات جالبی را کسب کنید. نکته مهمی که باید از آن مطلع باشید، این است که فصل پاییز، فصل زمستان و نیمه اول فصل بهار بهترین زمان برای دیدن دلفین های جزیره هنگام است و نکته دیگر اینکه بهتر است که صبح زود برای تماشای این دلفین ها اقدام کنید.

دلفین های جزیره هنگام

 

ساحل جزیره هنگام

خوب است این را بدانید که سواحل جزیره هنگام جزء زیباترین سواحل خلیج فارس هستند. یکی از زیباترین سواحل هنگام با نام ساحل نقره ای یا ساحل سیلور شناخته می شود. علت نامگذاری این ساحل زیبا در جزیره هنگام این است که شن هایش به خاطر وجود مواد معدنی کوچک درخشش خاصی دارند و به رنگ نقره ای به نظر می رسند. نکته جالب دیگر درباره سواحل جزیر ههنگام این است که آب های اطراف جزیره هنگام در بعضی از ایام سال به خار حضور پلانکتون ها درخشش خاصی پیدا می کنند.

ساحل جزیره هنگام

 

محیط و طبیعت جزیره هنگام

یکی از ویژگی هایی که باعث جذابیت هرچه بیشتر جزیره هنگام شده، این است که در جزیره هنگام یک سری حیوانات نادر زندگی می کنند. از جمله این حیوانات نادر می توان به چینکارا که نوعی آهوی ایرانی است و همین طور یک نوع سوسمار نادر اشاره کرد. گذشته از این ها، لاکپشت های دریایی و خرچنگ ها نیز در جزیره هنگام زندگی می کنند.

 

بازار جزیره هنگام

در جزیره هنگام یک بازار به نام بازار جزیره هنگام وجود دارد که در آن همه جور سوغاتی جالب و صنایع دستی متنوع مثل زیورآلات درست شده از صدف برای فروش موجود است. در ضمن در این بازار سوغاتی های دیگر مثل روغن های محلی و ادویه های محلی نیز فروخته می شود. مطمئن باشید که گشت و گذار در بازار هنگام و همصحبتی با فروشنده های بومی این بازار می تواند تجربه جالبی را برایتان رقم بزند.

رستوران های جزیره هنگام

اگر به جزیره هنگام سفر کردید، حتما طعم غذاهای محلی این جزیره را امتحان کنید. برای این منظور بهتر است که به یکی از سه رستوران معروف جزیره هنگام یعنی رستوران ستاره دریایی، رستوران جزیره هنگام و رستوران جزیره نقره ای مراجعه کنید و مطمئن باشید که طعم غذاهای سنتی هنگام در این رستوران ها شما را هم غافلگیر می کند.

هتل های جزیره هنگام

از آنجایی که هتل ها و اقامتگاه های متعددی در جزیره هنگام وجود ندارد و ضمنا از آنجایی که شما می توانید در طول یک روز از همه جای جزیره هنگام دیدن کنید، به شما توصیه می کنیم که سفر به جزیره هنگام را در قالب یک سفر یک روزه انجام دهید و برای شب دوباره به قشم برگردید. همان طور که می دانید در قشم هتل های متنوعی وجود دارد که شما هر کدام از آن ها را می توانید برای اقامت انتخاب کنید.

اگر احیانا تا به حال به جزیره هنگام سفر کرده اید و یا اطلاعات جالبی درباره جزیره هنگام دارید، خوشحال می شویم که نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس هواپیمایی مهرپرواز در میان بگذارید. شما همچنین می توانید برای رزرو تور قشم با ما در تماس باشید.


درباره قشم بیشتر بخوانید:

✔ قلعه پرتغالی ها از جاذبه های گردشگری قشم

✔ جزیره ناز قشم تجربه قدم زدن روی دریا

✔ غار نمکی قشم کجاست

 

قلعه پرتغالی ها از جاذبه های گردشگری قشم

قلعه پرتغالی های قشم را می شناسید؟

جنوب ایران یکی از استراتژیک ترین مناطق کشورمان است. اگر تاریخ ایران را مطالعه کنید، می بینید که از گذشته های دور کشورهای متعددی سعیشان را کرده اند که این قسمت از کشورمان را از ما بگیرند. یکی از این کشورها، پرتغال بوده است. جالب است بدانید که یک دریانورد پرتغالی به نام آلبوکرکه جزایر خلیج فارس را اشغال کرده بوده است و پرتغالی ها حدودا 110 سال به بعضی از مناطق جنوبی کشورمان سلطه داشته اند. اتفاقا از آن دوران یک سری قلعه به نام قلعه پرتغالی ها قشم در جزایر قشم، هرمز و لارک به یادگار باقی مانده است. در میان این قلعه ها، قلعه پرتغالی های قشم زیباتر، بزرگتر و دیدنی تر است. ما امروز می خواهیم به شما قلعه پرتغالی های قشم را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

قلعه پرتغالی های قشم را می شناسید

 

درباره قلعه پرتغالی ها در قشم

قلعه پرتغالی ها در قشم یک قلعه سرخ رنگ و زیباست که اتفاقا یکی از معدود بناهایی است که از دوران سلطه پرتغالی ها بر خلیج فارس به یادگار باقی مانده است. این قلعه پرتغالی ها که در موردش صحبت می کنیم، در سال 1507 ساخته شده است و دلیل ساختن آن، این بوده که پرتغالی ها می خواستند محلی برای کنترل شورش های پیشبینی نشده مردم محلی داشته باشند و ضمنا مهمات خود را در آن انبار کنند. این بنای زیبا عمدتا با سنگ قرمز، سنگ آهک، گچ و سیمان ساخته شده است و بیش از 2000 متر مربع وسعت دارد. گفتنی است که قلعه پرتغالی ها در قشم از قسمت های مختلفی تشکیل شده است و فضاهایی برای اقامت سربازان، زندانی کردن شورشگران، کلیسا و فضایی برای حکمرانی داشته است.

لوکیشن قلعه پرتغالی ها در قشم

قلعه پرتغالی های قشم در قلب بخش مسکونی جزیره قشم واقع شده است. این بدین معنی است که دسترسی به قلعه پرتغالی ها در قشم برای مسافران این جزیره اصلا کار سختی نیست و به راحتی می توان از هر کدام از هتل های قشم با یک تاکسی به آن دسترسی پیدا کرد.

نحوه دسترسی به قلعه پرتغالی ها در قشم

شما برای دسترسی به قلعه پرتغالی ها در قشم باید به خیابان باهنر قشم بروید، از آنجا به سمت شرق و به طرف میدان ولایت بروید و بدین شکل خودتان را به قلعه پرتغالی ها در قشم برسانید. به شما توصیه می کنیم که اگر می خواهید با ماشین شخصی به قلعه پرتغالی ها در قشم بروید، حتما مسیر هتلتان تا این جاذبه گردشگری در قشم را از طریق اپلیکیشن های مسیریابی مورد بررسی قرار دهید تا بهترین مسیر را به قلعه پرتغالی ها پیدا کنید. شما می توانید با خرید تور ارزان قشم نیز از این جاذبه گردشگری زیبا دیدن کنید.

رستوران های نزدیک به قلعه پرتغالی ها در قشم

اگر بعد از بازدید از قلعه پرتغالی ها گرسنه بودید و می خواستید که سریعا به یک رستوران در نزدیکی قلعه پرتغالی ها مراجعه کنید، ما به شما توصیه می کنیم که رستوران سنتی خاله، رستوران عرفان یا رستوران نون و نمک را برای غذا خوردن انتخاب کنید.

هتل های نزدیک به قلعه پرتغالی ها در قشم

از آنجایی که قلعه پرتغالی ها در مرکز شهر قشم قرار گرفته است، هتل های متعددی در اطراف آن وجود دارد. از جمله بهترین هتل های ارزان نزدیک به قلعه پرتغالی ها در قشم می توان به هتل آسماری قشم، هتل المپیک قشم و هتل مروارید قشم اشاره کرد. لازم به ذکر است که اگر کسی بخواهد در یک هتل لوکس در قشم اقامت کند که اتفاقا نزدیک به قلعه پرتغالی ها در قشم باشد، انتخاب های متعددی از جمله هتل بوتیک ایرمان قشم، هتل بوتیک فولتون قشم و هتل ارم قشم دارد.

 

بهترین زمان بازدید از قلعه پرتغالی ها در قشم

همان طورکه می دانید قشم در فصل زمستان آب و هوای مطبوعی را تجربه می کند و معمولا در فصل های دیگر سال هوایش گرم است. به همین خاطر توصیه ما به شما این است که تا جای ممکن در نیمه دوم فصل پاییز، در فصل زمستان یا در ماه اول فروردین راهی قشم شوید تا بتوانید هوای بهتری را در این جزیره زیبا تجربه کنید و بازدید بهتری از اماکن دیدنی قشم از جمله قلعه پرتغالی ها در قشم داشته باشید.

اگر احیانا تا به حال به جزیره قشم رفته اید و از قلعه پرتغالی ها در قشم دیدن کرده اید و یا اطلاعات جالبی در این زمینه دارید، خوشحال می شویم که تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس مسافرتی مهرپرواز در میان بگذارید.


درباره قشم بیشتر بخوانید:

✔ جزایر ناز قشم تجربه قدم زدن روی دریا

✔ غار نمکی قشم کجاست؟

✔ قشم کجا بریم خرید

 

روستای برغان کرج سفری یک روزه

روستای برغان کجاست؟

اگر احیانا در شهر تهران یا کرج زندگی می کنید، مطمئنا روستای برغان را می شناسید یا حداقل نام آن به گوشتان خورده است. روستای سرسبز و با صفایی که فاصله خیلی کمی از شهر کرج دارد و بازدید از آن می تواند یک سفر یک روزه بسیار جالب و به یادماندنی باشد. با ما همراه باشید تا شما را با روستای برغان کرج آشنا کنیم و به شما بگوییم که چگونه می توانید به روستای برغان کرج سفر کنید و چه تفریحاتی را می توانید در روستای برغان کرج تجربه کنید.

مسیر رفتن به روستای برغان کرج

روستای برغان حدودا در فاصله 10 کیلومتری شهر کرج قرار گرفته است. بهترین راه برای سفر به روستای برغان کرج این است که وارد شهر کرج شوید، به بلوار موذن بروید و این بلوار را تا قسمت انتهایی طی کنید و به سمت جاده آتشگاه بروید. جاده آتشگاه همان جاده ای است که شما با رانندگی در آن می توانید به روستای برغان کرج برسید. در قسمت ابتدایی جاده آتشگاه یک دو راهی وجود دارد که شما برای رسیدن به روستای برغان کرج باید راه سمت چپ این دو راهی را در پیش بگیرید تا در نهایت به روستای برغان کرج برسید.

لوکیشن روستای برغان کرج

 

درباره جاده آتشگاه کرج

قبل از اینکه بیشتر درباره روستای برغان کرج صحبت کنیم، باید این را به شما بگوییم که جاده آتشگاه با اینکه جاده سرسبزی نیست، اما زیبایی بی حد و حصری دارد و همین زیبایی باعث شده که بعضی از افراد برای عکاسی به آن مراجعه کنید. در امتداد جاده آتشگاه باغ های خانوادگی و رستوران های متعددی ساخته شده است که آن ها نیز به نوعی جاذبه توریستی تبدیل شده اند. گذشته از این ها، در جاده آتشگاه کرج یک سری مراکز تفریحی مثل باشگاه اسب سواری وجود دارد. نکته جالبد یگر درباره جاده آتشگاه کرج این است که در روزهای جمعه معمولا افراد زیادی برای آفرود یا موتورسواری به آن مراجعه می کنند که اتفاقا تماشای حرکات نمایشی آن ها برای خیلی از افراد جالب است.

تفریحات روستای برغان کرج

بیشتر کسانی که به روستای برغان کرج سفر می کنند، به این سفر به چشم یک سفر یک روزه نگاه می کنند. از طرفی خیلی از افراد فقط برای پیک نیک کردن به روستای برغان می روند و بعد از سپری کردن چند ساعت خوش دوباره رهسپار مسیر برگشت می شوند. در همان بخش ابتدایی روستای برغان چند باغ خانوادگی وجود دارد که شما می توانید با اجاره کردن تخت در آن ها چند ساعتی را کنار رودخانه و در دل طبیعت سپری کنید. همچنین می توانید داخل روستای برغان گشت و گذار کنید، در کوچه باغ های زیبا و سرسبز این روستا قدم بزنید، در میدان برغان غذاهای خوشمزه ای مثل دیزی را نوش جان کنید یا اینکه از جاذبه های گردشگری برغان دیدن کنید.

اماکن دیدنی روستای برغان کرج

بیشتر کسانی که به روستای برغان سفر می کنند، به این روستا به چشم مکانی برای طبیعت گردی و پیک نیک کردن نگاه می کنند و بیشترشان اصلا نمی دانند که روستای برغان کرج جاذبه های گردشگری دیگری به جز رودخانه و طبیعت زیبا نیز دارد. اما خوب است شما این را بدانید که در روستای برغان کرج اماکن تاریخی مختلفی نظیر مسجد برغان، حسینه برغان، پل برغان و قلعه ایلخانی برغان دارد که شما می توانید در کنار طبیعت گردی و کسب آرامش در کنار رودخانه برغان، از بازدید از آن ها نیز لذت ببرید. تا یادمان نرفته این را هم بگوییم که یک درخت سیب مقدس نیز در برغان وجود دارد که بازدید از آن نیز می تواند برایتان تجربه جالبی باشد.

اماکن دیدنی روستای برغان کرج

 

بهترین زمان سفر به روستای برغان کرج

از آنجایی که روستای برغان هوای خنک تری از شهرهایی مثل کرج و تهران دارد، ما به شما توصیه می کنیم که در نیمه اول سال به روستای برغان سفر کنید. گفتنی است که حتی در فصل تابستان نیز هوای روستای برغان خنک است و مخصوصا اگر وقتتان را کنار رودخانه سپری کنید، هوای مطبوعی را در این روستا تجربه خواهید کرد.

اگر احیانا تا به حال از روستای برغان کرج بازدید کرده اید یا اینکه اطلاعات جالبی درباره این روستا دارید، خوشحال می شویم که تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس مسافرتی تهران مهرپرواز در میان بگذارید.


درباره مناطق طبیعی بیشتر بخوانید:

✔ جنگل های اطراف تهران را بشناسید

✔ پارک لاله تهران

✔ باغ ایرانی تهران باغی زیبا در ده ونک

 

جنگل های اطراف تهران را بشناسید

جنگل های اطراف تهران کدامند؟

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که مدام در ترافیک تهران هستند و یا همیشه در شلوغی های مترو حضور دارند، این مطلب را از دست ندهید. اگر شما هم از ترافیک ها، آلودگی ها و شلوغی های همیشگی تهران خسته شده اید و روح و جانتان به طبیعت و آرامش خالص آن نیاز دارید، این مطلب را بخوانید تا با جنگل های اطراف تهران آشنا شوید. ما می خواهیم به شما بهترین و دیدنی ترین جنگل های اطراف تهران و مکان های دنج و خلوت اطراف تهران را به شما معرفی کنیم. جنگل هایی که می توانید از تهران به آن ها یک سفر یک روزه داشته باشید یا اینکه یک پیک نیک یک روزه را در آن ها تجربه کنید و خستگی را از روح و تن خود جدا کنید.

 

پارک های جنگلی اطراف تهران

در ادامه، پارک های جنگلی اطراف تهران را به شما معرفی می کنیم.

 

پارک جنگلی چیتگر

اولین گزینه و راحت ترین گزینه برای استراحت برای غرب نشینان تهران، پارک جنگلی چیتگر است. این پارک جنگلی با درختان و آلاچیق های متعدد و با پیست دوچرخه سواری و دیگر امکانات تفریحی که دارد، به یک گزینه عالی برای پیک نیک کردن تبدیل شده است. تنها مشکل پارک جنگلی چیتگر این است که سایه اندازی درختانش زیاد نیست و به همین دلیل شاید در ظهرهای گرم تابستانی گزینه خوبی برای تفریح نباشد. اگر شما هم چنین فکر می کنید و به دنبال یک پارک جنگلی یا جنگل سرسبزتر در اطراف تهران هستید، بهتر است که گزینه های دیگر این لیست را برای تفریح انتخاب کنید.

پارک جنگلی چیتگر

 

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان که در شمال شرق تهران و در منطقه شمیرانات قرار گرفته است، به عنوان یکی از بهترین جنگل های اطراف تهران شناخته می شود. این پارک جنگلی با وسعتی حدود 1100 هکتار، شرایط و محیط خوبی برای تفریح و استراحت خانواده ها و گروه های دوستانه دارد. در پارک جنگلی لویزان امکانات رفاهی و تفریحی گوناگونی همچون باغ پرندگان، سالن بولینگ، زمین های بازی و همین طور کافه ها و رستوران های متنوع وجود دارد و از هر نظر یک پارک جنگلی ایده آل به حساب می آید.

پارک جنگلی لویزان

 

بوستان جنگلی سرخه حصار

بوستان جنگلی سرخه حصار که با نام پارک ملی سرخه حصار نیز شناخته می شود، حدودا 9 هزار هکتار مساحت دارد و از قدیم الایام به عنوان یکی از بهترین جنگل های اطراف تهران محبوبیت داشته است. این بوستان جنگلی که در شرق تهران و در حاشیه اتوبان یاسینی قرار گرفته است، در زمان قاجاریان به عنوان شکارگاه دربار شناخته می شده است. اما حالا به یک بوستان عمومی تبدیل شده است و همه ما فرصت این را داریم که از زیبایی های بی انتهای آن برای کسب آرامش استفاده کنیم.

پارک ملی خجیر

پارک ملی خجیر که شباهت ظاهری زیادی با بوستانی جنگلی سرخه حصار دارد، یکی دیگر از زیباترین جنگل های اطراف تهران است. جالب است بدانید که پارک ملی خجیر نیز درست مثل بوستان جنگلی سرخه حصار در گذشته محلی برای شکار بوده است. نکته جالب ماجرا اینکه پارک ملی خجیر که در انتهای اتوبان بابایی قرار گرفته است، قدیمی ترین شکارگاه ایران به حساب می آید و تاریخچه بلندبالایی دارد. از این که بگذریم، باید بگوییم که این جنگل بسیار زیبا و دیدنی است و مسلما تفریح و عکاسی در آن برای مردم تهران و همه مردم ایران تجربه جالبی است.

جنگل جاده چالوس

در آخر اینکه یکی از بهترین گزینه های شما برای طبیعت گردی در اطراف تهران، این است که وارد جاده پیچ و در پیچ و زیبای چالوس شوید و در فضای سرسبز اطراف جاده چالوس پیک نیک کنید. به جرئت می توانیم بگوییم که جنگل جاده چالوس زیباترین جنگل در اطراف تهران است و مطمئنا اگر شما هم برای تفریح به آنجا مراجعه کنید، با صدای دلنشین آب رودخانه، تماشای سرسبزی درختان این جاده و با استفاده از هوای مطبوع و دلپذیر آن غرق در آرامش می شوید.

جنگل جاده چالوس

سخن پایانی

اگر احیانا تا به حال هر کدام از جنگل های اطراف تهران رفته اید و تجربه یا نظری در این زمینه دارید، خوشحال می شویم که تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس هواپیمایی پرواز خارجی مهرپرواز در میان بگذارید. یادتان باشد که باید همیشه برای آرامش خود وقت بگذارید و قطعا رفتن به جنگل های اطراف تهران می تواند قسمتی از این آرامش را برایتان فراهم کند.


درباره فضای سبز تهران بیشتر بخوانید:

✔ باغ ایرانی تهران باغی زیبا در ده ونک

✔ پارک لاله تهران را بشناسید

✔ پارک پرواز تهران بر فراز پایتخت

 

جزیره ناز قشم تجربه قدم زدن روی دریا

جزیره ناز قشم، جایی که می توان روی سطح دریا قدم زد

جزایر ناز که دو جزیره کوچک هستند، در فاصله 1000 متری ساحل قشم قرار گرفته اند. جزایری که با بازدید از آن ها می توانید یکی از عجیب ترین تجارب دنیا یعنی تجربه قدم زدن روی سطح دریا را کسب کنید. جایی که در آن دریا از هم می شکافد تا شما بتوانید یک فاصله تقریبا یک کیلومتری را با پای پیاده و دقیقا از وسط دریا طی کنید. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با عجایب هفتگانه جزیره ناز قشم آشنا کنیم.

 

عجایب هفتگانه جزیره ناز قشم

جذابیت اصلی جزایر ناز قشم به این است که وقتی که سطح آب دریا پایین است، جزئی از جزیره قشم می شوند و به نوعی به آن می پیوندند. اما وقتی که سطح آب دریا بالا می آید، به جزیره های مستقلی تبدیل می شوند و دور آن ها را آب فرا می گیرد. در حقیقت با هر جزر و مد جزایر ناز از قشم جدا می شوند و دوباره به آن می پیوندند.

درباره جزیره ناز قشم

 

علت نامگذاری جزایر ناز قشم

خیلی از افراد محلی قشم معتقدند که به این دلیل که این دو جزیره کوچک برای جزیره قشم ناز می کنند و گاهی به آن می پیوندند و گاهی بینشان فاصله می افتد، به آن ها نام جزایر ناز را داده اند. اتفاقا بیشتر گردشگران هم به همین دلیل از جزایر ناز دیدن کنند تا ببینند که چگونه این دو جزیره کوچک برای جزیره ناز قشم می کنند و چگونه می توان با پای پیاده روی سطح دریا قدم زد و به این جزایر رسید.

نحوه دسترسی به جزایر ناز قشم

در ساعاتی که سطح آب دریا پایین است، شما می توانید فاصله ساحل قشم تا جزیره ناز را با پای پیاده طی کنید. در حالی که نهایتا پاهایتان تا قسمت مچ خیس می شود. حتی می توانید این فاصله را با اسب زیر پا بگذارید و در حالی که اسب سواری می کنید و از دو طرف می بینید که موج ها به طرفتان می آیند و همین که به شما نزدیک می شوند، آرام می گیرند، به جزایر ناز نزدیک و نزدیک تر شوید.

امکانات تفریحی جزایر ناز قشم

جزایر ناز قشم وسعت خیلی کمی دارند و اصلا جزایر لوکسی نیستند. این جزایر امکانات تفریحی خاصی ندارند و واقعیت این است که همه فقط و فقط برای کسب تجربه قدم زدن روی سطح آب دریاست که از این جزایر دیدن می کنند. البته این را همه بگوییم که در قسمت ساحل قشم که درست در نزدیکی جزایر ناز قرار گرفته است، امکاناتی مثل جت اسکی وجود دارد و شما می توانید تجربه بازدید از جزایر ناز قشم را با تجربه یک سری از تفریحات آبی و همین طور اسب سواری و شترسواری ترکیب کنید.

امکانات تفریحی جزایر ناز قشم

 

بهترین زمان بازدید از جزایر ناز قشم

نکته ای که باید حتما به آن دقت کنید، این است که زمان جزر و مد دریا در هر ماه، هر هفته و حتی هر روز متفاوت است. این یعنی ممکن است که در روزی که شما می خواهید از جزایر ناز دیدن کنید، زمان جزر و مد با زمان جزر و مد دیروز متفاوت باشد. پس بهترین کار این است که وقتی به قشم سفر کردید، از افراد محلی این جزیره سوال بپرسید و از آن ها راهنمایی بگیرید که بهتر است در چه زمانی راهی جزایر ناز قشم شوید تا سطح آب پایین باشد و شما بتوانید به راحتی فاصله ساحل قشم تا جزیره ناز را با پای پیاده و یا به کمک اسب و شتر طی کنید.

 

سخن پایانی

در آخر باید بگوییم که با وجود همه سادگی که جزیره ناز دارد، اما باز هم بازدید از آن یک تجربه بسیار خاص و به یادماندنی است. چراکه شما در هیچ نقطه دیگری در ایران نمی توانید چنین تجربه ای را از دیدن شکافتن آب دریا و قدم زدن بر روی سطح آب دریا را کسب کنید. پس بهتر است که شما هم در طول سفر به قشم یک سر به جزیره ناز بزنید و مطمئن باشید که بازدید از این جزیره جزء هیجان انگیزترین و جالب ترین تفریحاتی است که می توانید در قشم داشته باشید. اگر احیانا تجربه بازدید از جزیره ناز قشم را دارید یا اطلاعات جالبی درباره این جزیره جالب و دیدنی دارید، خوشحال می شویم که تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس هواپیمایی پرواز خارجی مهرپرواز در میان بگذارید. شما همچنین می توانید آفر تور قشم و سایر تورها را در مهرپرواز رزرو کنید.

 


درباره قشم بیشتر بخوانید:

✔ غار نمکی قشم کجاست؟

✔ قشم غذا چی بخوریم و کجا بخوریم

✔ بهترین زمان سفر به قشم برای خرید یا خوشگذرانی