وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

آژانس مهر پرواز|تور استانبول|کوش آداسی|تور لحظه آخری|تور ترکیه|تورآنتالیا|تور تایلند|تورمالزی|تور قبرس|چین
وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

آژانس مهر پرواز|تور استانبول|کوش آداسی|تور لحظه آخری|تور ترکیه|تورآنتالیا|تور تایلند|تورمالزی|تور قبرس|چین

گلچینی از بهترین جاذبه های گردشگری پکن

اماکن گردشگری پکن
حقیقتی که وجود دارد این است که اگر به چین سفر کنید و از شهر زیبای پکن بازدید نکنید، باخت بزرگی را متحمل شده اید! پکن سومین شهر مشهور جهان است و حدود 21 میلیون جمعیت دارد.
مقدمه ای از تاریخ جذاب پکن
تاریخ پکن به سه هزار سال قبل باز می گردد و در طول هزاران سال به عنوان مرکز فرهنگی و اقتصادی چینمحسوب می شده است. اگر شما هم دوست دارید که سر از تاریخ بی نظیر پکن در بیاورید و جهان باستانی را در کنار جهان جدید به صورت همزمان ببینید، حتما سفر به پکن با تور ارزان چین را در برنامه زندگیتان قرار دهید.جاذبه های گردشگری پکن بسیار متنوع هستند و از آسمان خراش های مدرنش تا معابد مذهبی باستانیش برای همه توریستان جذابیت های منحصر به فردی دارد. از همه مهمتر این که دیوار بزرگ چین در پکن واقع شده است. اگر می خواهید که بیشتر با جاذبه های گردشگری پکن آشنا شوید، با ما همراه باشید.
شهر ممنوعه پکن
پکن در اطراف شهر ممنوعه یا قصر سلطنتی ساخته شده است و در واقع شهر ممنوعه در قلب پکن واقع شده است. این قصر که قدمت آن به قرن 13 باز می گردد، به طرز غیر قابل باوری جذاب و حیرت انگیز است. شهر ممنوعه توسط یک خندق بزرگ از شهر پکن جدا شده است و دیواری به ارتفاع 10 متر دور تا دور آن کشیده شده است. در لحظه ورود به شهر ممنوعه احساس خواهید کرد که به کل وارد یک جهان دیگر شده اید و بازدید از آن یکی از تجربه هاییست که تا عمر دارید، فراموشش نخواهید کرد!

شهر ممنوعه پکن

میدان تیانانمن پکن
این فضای عمومی به شکلی ساخته شده است که یک میلیون نفر را در خود جای می دهد و بزرگی آن میخکوبتان خواهد کرد. میدان تیانانمن درست کنار شهر ممنوعه واقع شده است و یکی دیگر از جاذبه های گردشگری چین به شمار می آید. جالب است که بدانید خیلی از رویدادهای مهم پکن در این میدان زیبا برگزار می شوند. بعضی از اماکن دیدنی پکن نظیر دروازه تیانانمن و موزه انقلاب چین در میدان تیانانمن واقع شده است و حتما باید از آن ها بازدید کنید.

میدان تیانانمن پکن

پارک بی های پکن
پارک بی های یکی از قدیمی ترین باغ های عمومی پکن است و قدم زدن در آن برایتان فرصتی فراهم می کند تا از شلوغی ها و همهمه های شهر پکن فاصله بگیرید و از آرامش فضای آن لذت ببرید. حتما به بالای ساختمان مرکزی آن بروید تا بتوانید چشم انداز شهر ممنوعه را از بالا تماشا کنید. به شما توصیه می کنیم که حتما از قلعه پارک بی های که قدمت آن به قرن 13 باز می گردد و پاگودای سفید قرن 17 آن نیز بازدید کنید.

پارک بی های پکن

معبد بهشت پکن
قدمت مجموعه جذاب معبد بهشت پکن به قرن 15 باز می گردد و در آن معابد بسیار زیبایی واقع شده است. جاذبه گردشگری اصلی معبد بهشت پکن، معبد مرکزی آن است که رنگ ها، تزئنات و آثار هنری آسیایی آن توجه همگان را به خود جلب می کند.
یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری پکن در معبد بهشت پکن، دیوار اکو است که بازدید از آن متحیرتان خواهد کرد! اما چگونه؟ جالب است که بدانید با زمزمه کردن آرام در کنار دیوار اکو، می توانید صدای خود را به گوش فردی در آن طرف دیوار برسانید! جالب است! نه؟ شما هم می توانید با سفر به پکن این دیوار شگفت انگیز را از نزدیک ببینید. از طرفی باغ های اطراف معابد بسیار سرسبز و زیبا هستند و می توانید ساعت ها در آن ها قدم بزنید و از طبیعت بی نظیر آن ها استفاده کنید.

معبد بهشت پکن

معبد لاما پکن
معبد لاما که قدمت آن به سال 1694 باز می گردد، به خوبی حفظ شده است و دیدن معماری جذابش شگفت زده تان می کند. هر قسمت از ساختمان معبد لاما به زیبایی با رنگ های متنوع و دیزاین های چینی تزئین شده است.علاوه بر این، در داخل معبد لاما مجسمه های طلایی و زیارتگاه هایی مربوط به آیین بودا وجود دارد که حتما برایتان جذاب خواهند بود. جالب است که بدانید معابد بسیار زیادی در پکن وجود دارد که جزء بهترین جاذبه های گردشگری پکن محسوب می شوند. اما اگر زمان اقامتتان در پکن محدود است و فقط می خواهید که از یکی از آن ها بازدید داشته باشید، آن معبد بدون شک باید معبد لاما باشد.

معبد لاما پکن

موزه پایتخت پکن
اگر می خواهید که بیشتر با تاریخ پایتخت چین آشنا شوید، بهتر است که بازدید از موزه پایتخت پکن را در برنامه سفری خود قرار دهید و کلکسیون ارزشمند آن را از نزدیک ببینید. شما به راحتی می توایند ساعت ها در نمایشگاه های متنوع و اتاق های زیبای موزه پایتخت پکن گشت و گذار کنید و از آثار هنری چینی آن بازدید کنید.

موزه پایتخت پکن

باغ وحش پکن
یکی دیگر از اماکن توریستی پکن که احتمالا از بازدید آن خشنود و راضی خواهید بود، باغ وحش پکن است. پیشنهاد ما به شما این است که زمانی از اقامتتان در پکن را به بازدید از باغ وحش پکن اختصاص دهید، علی الخصوص اگر تا به حال پانداها را از نزدیک ندیده اید! 
باغ وحش پکن در 220 هکتار ساخته شده است و یکی از قدیمی ترین باغ وحش های چین به شمار می آید و بیش از 15،000 حیوان از 1،000 گونه مختلف در آن زندگی می کنند. این باغ وحش در پکن به قدری جذاب است که به راحتی می توانید یک روز کامل را در آن سپری کنید و از دیدن حیوانات بامزه آن شگفت زده شوید. گذشته از حیوانات جذابش هم یک آکواریوم و یک پارک زیبا نیز در مجموعه باغ وحش پکن وجود دارد که جذابیت آن را دوچندان کرده اند.

باغ وحش پکن

دیوار بزرگ موتیانیو (بخشی از دیوار بزرگ چین) پکن
سفر به پکن بدون بازدید از قسمتی از دیوار بزرگ چین کامل نمی شود. بخش موتیانیو یکی از بهترین بخش های دیوار بزرگ چین است که هم خلوت تر است و هم بهتر از آن محافظت شده است. اگر شما هم دوست دارید که عکس های یادگاری در کنار دیوار بزرگ چین بگیرید، بدون اینکه صدها توریست دیگر نیز در عکستان بیفتند، بهتر است که از دیوار بزرگ موتیانیو دیدن کنید. این قسمت از دیوار بزرگ چین در مجموع 23 برج دیدبانی دارد و بازدید از آن ها حتما برایتان جالب خواهد بود.

 دیوار بزرگ چین

کاخ تابستانی پکن
کاخ تابستانی پکن در قرن 18 ساخته شده است و در شمال غربی شهر ممنوعه واقع شده است. در گذشته کاخ تابستانی پکن محل اقامت امپراتوری بوده است، اما امروزه به یک پارک عمومی و یکی از مهمترین اماکن توریستی پکن تبدیل شده است. در مجموعه کاخ تابستانی پکن اماکن دیدنی متعددی وجود دارد که می توانید از آن ها بازدید کنید و به دنیای گذشتگان قدم بگذارید.  
اگر شما هم قصد سفر به پکن را دارید، برای رزرو یک تور چین نوروز 98 با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید تا بتوانید با کم ترین قیمت و بهترین کیفیت به چین سفر کنید. 

کاخ تابستانی پکن

برای اینکه سفری راحت و ارزان به شانگهای داشته باشید از این کارها خوداری کنید

نبایدهای سفر به شانگهای
اگر شما هم قصد سفر به یکی از مدرن ترین و زیباترین شهرهای دنیا یعنی شانگهای را دارید، ممکن است که برایتان سوال پیش آمده باشد که به عنوان یک توریست چه کارهایی را باید و یا نباید در شانگهای انجام دهید. برای یافتن جواب این سوال با ما همراه باشید و این مطلب را با دقت بخوانید. 

سفر به شانگهای

همه زمانتان را در مشهورترین مناطق توریستی شانگهای سپری نکنید
جاذبه های گردشگری شانگهای بسیار متنوع هستند و مناطق گردشگری بسیاری در آن واقع شده است که از جمله آن ها می توان به خیابان نانچینگ یا خیابان هوای های، میدان مردم، باغ های یویوان، تیانزیفانگ و معبد جینگ آن اشاره کرد. در محدوده این اماکن توریستی شانگهای همیشه توریستان زیادی گشت و گذار می کنند و همیشه مخصوصا آخر هفته ها بسیار شلوغ هستند. البته در زیبایی اماکن دیدنی شانگهای شکی نیست، اما به شما توصیه می کنیم که کل زمان اقامتتان در تور ارزان شانگهای را صرف بازدید از آن ها نکنید.نکته اول که به مدیریت زمانتان در شانگهای کمک می کند این است که باید بدانید غروب آخر هفته ها زمان مناسبی برای بازدید از جاذبه های گردشگری شانگهای نیست. اگر برایتان ممکن است بازدید از موزه های شانگهای و دیگر اماکن دیدنی چین آن را به یک روزی در وسط هفته، آن هم قبل از زمان ناهار موکول کنید. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که به غیر از مشهورترین جاذبه های گردشگری شانگهای، اماکن دیدنی دیگری نیز درشانگهای وجود دارند که از جمله آن ها می توان به شهر قدیمی، خیابان دولون، خیابان آنفو لو، خیابان واکانگ لو، خیابان وولوموگی، بازارهای محلی مثل زنینگ لو، بازار منطقه جینگ آن و بازار گل اشاره کرد. شاید توریستان کمتری به آن ها توجه کنند، اما واقعا ارزش بازدید دارند و معمولا به نسبت دیگر اماکن توریستی شانگهایخلوت تر هستند.

سفر به شانگهای

یادتان نرود که از موزه های شانگهای و گالری های هنری آن دیدن کنید
شانگهای شهریست که گالری های هنری و موزه های شگفت انگیز جهان را در خود جای داده است. اگر شما هم اهل هنر هستید، حتما  از منطقه هنری ام 50 (موگانشان لو) و خیابان پینتر ( نزدیک ناندان لو) دیدن کنید. در این دو منطقه می توایند آثار هنری را خریداری کنید. اگر هم دوست دارید که از یک موزه هنری خاص دیدن کنید، حتما به موزه هنر راکبباند سر بزنید.اگر هم به بازدید از موزه ها علاقه مندید، حتما در زمان اقامتتان در شانگهای از موزه تاریخ طبیعی، موزه علم و تکنولوژی و موزه هنری پروپاگاندا پوستر بازدید داشته باشید.

سفر به شانگهای

بازدید از معابد زیبای شانگهای را از دست ندهید
شانگهای معابد زیادی دارد که بعضی از آن ها مثل معبد جاده بودا یا معبد جینگ آن مشهور نشده اند، اما بسیار زیبا و دیدنی هستند. به شما توصیه می کنیم که حتما از معبد لونگ هوا دیدن کنید. یکی دیگر از معابد پیشنهادی ما در شانگهای معبد ون میائو در ونمیائو لو است که هر روز از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر به روی عموم باز است. 
همه پولتان را در مراکز خرید گران شانگهای خرج نکنید
به جای بازدید از مراکز خریدی مشهور شانگهای از بوتیک های کوچک یا فروشگاه های کوچک در منطقه فرانسوی های شانگهای دیدن کنید. در این فروشگاه ها می توانید یک خرید ارزان را تجربه کنید و اقلامی که در هیچ جای دیگر جهان یافت نمی شوند را پیدا کنید.
فقط در رستوران های مشهور شانگهای غذا نخورید
شانگهای خیابان های مختلفی دارد که در آن ها انواع غذاهای محلی سرو می شود. در اغذیه فروشی های این خیابان ها در شانگهای می توانید با یک قیمت ارزان غذاهای متفاوتی را امتحان کنید و تجربه اقامتتان درشانگهای را کامل تر کنید.

سفر به شانگهای

 در مورد فرودگاه یا ایستگاه قطارتان در شانگهای سردرگم نشوید
جالب است که بدانید در شانگهای دو فرودگاه به نام های پودونگ و هونگ کیائو وجود دارد و 3 ایستگاه قطار نیز دارد. در شانگهای باید خیلی حواستان باشد که هواپیما یا قطارتان از کدام یک از این ها حرکت می کند. چراکه در شانگهای به تعدد اتفاق افتاده است که توریستان از هواپیما یا قطارشان به خاطر تعدد ایستگاه ها و فرودگاه ها سردرگم شده اند و اشتباهی به یکی دیگر از ایستگاه های قطار یا فرودگاه ها مراجعه کرده اند و از هواپیما یا قطارشان جا مانده اند.
در شانگهای حقه نخورید!
اصلا به هیچ عنوان قیمتی که فروشندگان در بازارهای توریستی شانگهای به شما می گویند را نپردازید. متاسفانه در شانگهای به تعدد دیده شده است که قیمت های گزافی را از توریستان برای خرید یک کالای ارزان اخذ می کنند. به هر صورت به شما توصیه می کنیم که اگر می خواستید از مراکز خرید شانگهای خرید کنید، تمام تلاش خود را برای گرفتن تخفیف به کار ببرید.

سفر به شانگهای

از وسایل حمل و نقل عمومی در شانگهای استفاده نکنید
استفاده از اتوبوس های شهری شانگهای بسیار سخت است. چراکه همه علائم و نشانه ها به زبان چینی هستند و احتمالا از آن ها سر در نخواهید آورد. به جای آن ها بهتر است که از تاکسی استفاده کنید. تاکسی های شانگهای ارزان هستند و استفاده از آن ها برای توریستان ساده تر است. همچنین بهتر است که در ساعات شلوغی مترو یعنی در ساعات 8:30 تا 9 صبح و 6 تا 6:30 بعد از ظهر نیز از متروهای شانگهای علی الخصوص در خط 2 مترو استفاده نکنید.یک توصیه دیگر هم اینکه از هتلتان بدون همراه داشتن کارت اطلاعات هتل خارج نشوید. چراکه راننده های تاکسی شانگهای فقط به زبان چینی صحبت می کنند و نمی توانند زبان انگلیسی را متوجه شوند و ممکن است که نتوانید آدرس مورد نظرتان را به آن ها بگویید. اگر آدرس هتلتان را به زبان چینی داشته باشید، می توانید به راحتی با تاکسی به هتلتان دسترسی داشته باشید.
فرهنگ مردم شانگهای را نادیده نگیرید
مردم شانگهای به عقاید و فرهنگ هایشان باور زیادی دارند. اگر شما هم دوست دارید که تعطیلات خوبی را در شانگهای سپری کنید، بهتر است که از مهمترین آداب و رسوم چینی ها مطلع باشید و آن ها را رعایت کنید. برای مثال اگر به خانه شخصی در شانگهای دعوت شدید، بهتر است که به جای یک هدیه برای آن ها دو هدیه تهیه کنید! چراکه عدد 2 در فرهنگ شانگهای مبارک تر است. اگر هم از یک فرد چینی هدیه دریافت کردید، بهتر است که باز کردن آن را به زمانی دیگر موکول کنید و جلوی هدیه دهنده به محتویات هدیه تان نگاه نیندارید.

سفر به شانگهای

تور شانگهای آژانس مسافرتی مهر پرواز را از دست ندهید
آژانس مسافرتی مهر پرواز تور شانگهای و تور ترکیبی چین را با بهترین کیفیت، بیشترین خدمات و کمترین قیمت برای شما عزیزان برگزار می کند.در صورت تمایل می توانید تورهای لحظه آخری شانگهای و تور ارزان چینرا از آژانس مسافرتی مهر پرواز رزرو کنید و سفر ارزانی را به مقصد شانگهای تجربه کنید.

فستیوال های عجیب و جذاب مالزی در طول سال

اگر اهل طبیعت و طبیعت گردی هستید، اگر عاشق تفریحات ساحلی هستید، اگر دوستدار فرهنگ و تفریحات فرهنگی هستید یا حتی اگر عاشق امتحان کردن غذاهای متفاوت و رستوران گردی هستید؛ در هر صورت سفر به مالزی یکی از بهترین انتخاب هاییست که می توانید داشته باشید. تعدد فستیوال های مالزی نشان از فرهنگ متنوع و تفاوت های مذهبی مردمان مالزی دارد و شرکت در فستیوال های مالزی این فرصت را برایتان فراهم می کند تا با فرهنگ جذاب مردم مالزی از نزدیک آشنا شوید و گذشته از همه این ها یک تفریح جانانه در مالزی داشته باشید. در ادامه بهترین فستیوال های مالزی را به شما معرفی می کنیم.

مالزی

فستیوال تایپوسام
یکی از عجیب ترین فستیوال های مالزی تایپوسام است که در واقع یک جشن مذهبی است که هر ساله در طول سه روز در معبد غار باتو برگزار می شود. فستیوال تایپوسام که مربوط به آیین هندو می شود،هر ساله درتور ارزان مالزی برگزار می شود و در طی آن رژه ای از افراد مذهبی با لباس های خاص و رنگارنگ با تزئینات مختلف انجام می شود و در پوست بدنشان سیخ هایی فرو می کنند تا بتوانند از آن ها تزئیناتی بیاویزند و بعد هم مراسم را با انجام قربانی به پایان می رسانند. همه رفتارها و مناسک مردم مالزی در این فستیوال از نظر توریستان عجیب است و به شما قول می دهیم که از دیدن هر وجه این مراسم شگفت زده شوید و فرهنگ متفاوت مالزی شما را در بهت و ناباوری فرو ببرد. به هر حال ارزشش را دارد که به مالزی سفر کنید و این فستیوال عجیب و البته جذاب را از نزدیک ببینید.
زمان برگزاری فستیوال تایپوسام: اواخر ژانویه/اوایل فوریه
محل برگزاری: معبد باتو در سلانگور و معبد آبشار در پنانگ

مالزی

فستیوال تادائو کائاماتان هاروست
این فستیوال ملی برای قدردانی از ارواح مقدس برگزار می شود و در لیست مشهورترین فستیوال های مالزی جای دارد.در این فسیتوال جذاب مردم مالزی مراسم خاصی را اجرا می کنند و در طول آن به روش های سنتی به جشن و پایکوبی می پردازند و ورزش های سنتی نیز در آن اجرا می شود. فستیوال تادائو یکی از هیجان انگیزترین فستیوال های فرهنگی مالزی است که به شما توصیه می کنیم که حداقل یک بار در زندگیتان در آن شرکت کنید.
زمان برگزاری: 30 و 31 ماه می
محل برگزاری: جزیره صباح در مالزی

مالزی

فستیوال روز وساک
فستیوال وساک یک فستیوال بودایی است که در مالزی برگزار می شود و در طول آن سه مرحله مهم زندگی بودا یعنی تولدش، روشنگری و سعادش را در طول آن به معرض نمایش می گذارند. فستیوال روز وساک این فرصت را برای شرکت کنندگان فراهم می کند تا یک روز کامل را در معابد بگذارانند و به مدیتیشن بپردازند. این فستیوال پرهیزکارانه در مالزی هر ساله برگزار می شود تا انرژی مثبت را در شرکت کنندگان افزایش دهد و انرژی های بد را از آن ها دور کند.
زمان برگزاری: شبی که در ماه می، ماه کامل می شود
محل برگزاری: سر تا سر مالزی 

Siamak Abbasi

سال نو چینی
مهمترین فستیوال چینی که در مالزی برگزار می شود، فستیوال سال نو چینی است که 15 روز به طول می انجامد و از روز اول سال در تقویم چینی شروع می شود و با فسیتوال فانوس اتمام پیدا می کند. برای جشن گرفتن سال نو چینی مردم مالزی خانه های خود را با رنگ قرمز تزئین می کنند و شهرهای مالزی پر از طرح و نقش های قرمز رنگ می شود.در طول این فستیوال جذاب در مالزی، در شب اول مهمانی های عظیمی در سراسر مالزی و همچنین در رستوران های مالزی برگزار می شود که در آن شامی به نام شام همبستگی میل می کنند و بعد از آن از معابد مالزی بازدید می کنند و بعد سنت های خاصی را در طی آن اجرا می کنند که حتما دیدنشان برایتان جالب توجه خواهد بود. یادتان باشد که برای شرکت در این فستیوال باید سر تا پا لباس قرمز به تن کنید تا نشان از کامیابی و موفقیت داشته باشید. اگر شما هم در زمان برگزاری این فستیوال در مالزی حضور داشتید، حتما مراسم آن ها را اجرا کنید و این تجربه متفاوت را از دست ندهید تا بعد از آن بتوانید با کوله باری از خاطرات به خانه خود بازگردید.
زمان برگزاری: ماه فوریه
محل برگزاری: سراسر مالزی علی الخصوص در کوالالامپور

مالزی

عید فطر
یکی از فستیوال هایی که در مالزی توسط مسلمانان برگزار می شود، عید فطر است که همان طور که می دانید در پایان ماه رمضان جشن گرفته می شود و یک جشن مذهبی است که در مالزی نیز به طبع دیگر کشورهای مسلمان برگزار می شود.در زمان عید فطر مردم مالزی از دوستان و آشنایان طلب بخشش می کنند و درب های خانه شان را به روی مهمانان باز می کنند و غذاها و دسرهای محلی را برای مهمانانشان سرو می کنند و همراه یکدیگر جشن می گیرند.
زمان برگزاری: پایان ماه رمضان ( ماه ژوئن در سال 2019)
محل برگزاری: سراسر مالزی
فستیوال ساراواک گاوای
این فستیوال به مناسبت اتمام فصل برداشت برنج در بزرگترین ایالت مالزی در ساراواک برگزار می شود. این فستیوال در اولین روز ماه ژوئن شروع می شود و یک ماه به طول می انجامد. در طول این فستیوال مردم لباس های مخصوص به تن می کنند و به جشن و پایکوبی می پردازند و در طول آن نوشیدنی برنج (تواک) میل می کنند و با دندان هاون برنج را بلند می کنند که نشان از قدرت مردم مالزی دارد. با وجود برنامه های جذابی که در زمان برگزاری این فستیوال اجرا می شود، جای تعجبی ندارد که بگوییم این فسیتوال در لیست جذاب ترین فستیوال های مالزی جای گرفته است.
زمان برگزاری: روز اول ماه ژوئن
محل برگزاری: استان ساراواک در مالزی 
روز ملی
در فستیوال روز ملی مالزی، استقلال مالزی از حکومت انگلیس جشن گرفته می شود که در واقع در سال 1957 اتفاق افتاد. جالب است که بدانید مراسم خاصی در روز ملی مالزی برگزار می شود که از جمله آن ها می توان به آتش بازی های خاص، یک رژه بزرگ در میدان مردکا و کنسرت های متعدد اشاره کرد.از طرفی نمایشگاه های بزرگی در سراسر کشور مالزی در زمان فستیوال روز ملی برگزار می شود که شرکت در هر کدام از آن ها حتما برایتان جالب خواهد بود. 
زمان برگزاری: 31 آگست
محل برگزاری: کوالالامپور

مالزی

فستیوال مون کیک و روح گرسنه در مالزی
این فستیوال که با نام فسیتوال مید آتمن (میانه پاییز) نیز شناخته می شود، یک فسیتوال سنتی است که برای تشکر از الهه ماه برگزار می شود. هدف این فسیتوال رنگارنگ و جذاب، ایجاد اتحاد بین خانواده های مالزی نیز هست و مراسم آن در نوع خودش بی نظیر است. جالب است که بدانید مردم مالزی اعتقاد دارند که در این روز ارواحشان از جهنم آزاد می شوند و به زمین باز می گردند و از آنجایی که احتمالا این ارواح گرسنه هستند، میزهایی از غذا در خیابان چیده می شود که هیچ کس نباید به آن ها دست بزند تا ارواح بتوانند از آن ها تغذیه کنند و سیر شوند! 
زمان برگزاری: ماه آگست یا سپتامبر
محل برگزاری: سراسر کشور مالزی
فستیوال دراگون بوت
یکی از هیجان انگیزترین فستیوال های مالزی، جشنواره دراگون بوت است که در پنانگ برگزار می شود. این فستیوال بین المللی هر ساله میزبان 40 شرکت کننده از مالزی و سراسر جهان در مسابقات قایقرانی است. قایق های این فستیوال به صورت سنتی با رنگ های مختلف تزئین می شوند و بعد شرکت کنندگان سوار آن ها می شوند تا با هم به رقابت بپردازند. در طول این فستیوال می توانید انواع غذاهای محلی مالزی را امتحان کنید و در برنامه های مختلف این فستیوال شرکت کنید. این فستیوال هیجان انگیز و پرهیاهو یکی از مشهورترین فستیوال های مالزی است که محبوب اهالی مالزی و توریستان مختلف از سراسر جهان است.
زمان برگزاری: ماه دسامبر
محل برگزاری: شهر پنانگ در مالزی 

مالزی

فستیوال موسیقی رین فارست در مالزی
فستیوال موسیقی رین فارست بدون شک جذاب ترین فستیوال و از جاذبه های توریستی مالزی است که در صورت تمایل با سفر به مالزی با تور مالزی می توانید در آن شرکت کنید. کافی است که تصورش را کنید که انواع دی جی های مطرح از سراسر جهان در جزیره بورنئو درست در میان جنگل گرد هم می آیند تا جذاب ترین شب زندگیتان را بسازند. فستیوال موسیقی رین فارست یکی از خاص ترین فستیوال های موسیقی در مالزی و یکی از بزرگترین فستیوال های موسیقی جنوب شرقی آسیا به شمار می آید و در آن هنرمندان بنام بین المللی موسیقی زنده اجرا می کنند و در طول آن کارگاه های آموزشی فرهنگی نیز برگزار می شود. به شما توصیه می کنیم که حتما به دهکده فرهنگی ساراواک بروید و 3 روز فراموش نشدنی را در دنیای پر شور موسیقی تجره کنید.
زمان برگزاری: ماه جولای
محل برگزاری: جزیره بورنئو در مالزی
همان طور که دیدید، مالزی هر ساله میزبان فستیوال های متعددی است که هر کدام در نوع خودشان بی نظیر هستند و نشان از فرهنگ و سنت های جالب و گاها عجیب مالزی دارند. اگر شما هم دوست دارید که در این فستیوال های جذاب مالزی شرکت کنید، برای اطلاع از تورهای لحظه آخری مالزی با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

مالزی

10 نکته مهم و اساسی برای تجربه سفر ارزان به پوکت

قابل انکار نیست که پوکت یکی از گران ترین شهرهای تایلند است، اما به راحتی با دانستن چند نکته می توانید به همین مقصد به اصطلاح گران، سفری ارزان را تجربه کنید. قرار نیست که از امکانات تفریحی پوکت استفاده نکنید و یا از همه جاذبه های گردشگری پوکت دیدن نکنید، آن هم به این خاطر که پول کمتری در دست و بالتان است! بلکه قرار است که با دانستن چند نکته و افزایش اطلاعاتتان در مورد پوکت، این سفر را با کمترین هزینه ممکن برای خود و خانواده تان برنامه ریزی کنید. نگران نباشید! در ادامه این نکات را یکی یکی برایتان بیان می کنیم تا شما هم بتوانید سفری ارزان به پوکت را تجربه کنید. 

سفر ارزان به پوکت

رفتن به رستوران های ارزان پوکت
در پوکت به جای رفتن به رستوران های گران در اغذیه فروشی های خیابان های پوکت و یا در رستوران های محلی پوکت غذایتان را میل کنید.
در پوکت چنین است که رستوران های توریستی به نسبت رستوران های محلی، غذاهای بسیار گران تری دارند. این نکته را هم اضافه کنید که رستوران هایی که غذاهای بین المللی سرو می کنند از همه رستوران های توریستی گران تر هم هستند. برای اینکه پول کمتری در سفر به پوکت خرج کنید، کافی است که از اغذیه فروشی ها یا رستوران های کوچک محلی غذای خود را تهیه کنید. گذشته از مسئله مالی با این کار، این فرصت را در اختیار خواهید داشت که انواع غذاهای تایلندی را با طعم و مزه واقعیشان امتحان کنید. البته مواظب باشید که در رستورن ها و اغذیه فروشی های با کیفیت و بهداشتی غذایتان را میل کنید.

سفر ارزان به پوکت

در پوکت از فروشگاه سوپرچیپ خرید کنید
اگر می خواهید با قیمت های ارزان برای عزیزانتان از پوکت سوغاتی تهیه کنید، بهتر است که از فروشگاه سوپرچیپ بازدید کنید.در قفسه های این فروشگاه هر آنچه که ممکن است نیاز داشته باشید گنجانده شده است و همه محصولاتش با قیمت بسیار ارزانی به فروش رسانده می شوند. 

سفر ارزان به پوکت

در بازارهای پوکت تا می توانید برای تخفیف گرفتن چانه بزنید!
به شما توصیه می کنیم که چند کلمه ای را قبل از سفر به زبان تایلندی یاد بگیرید و از آن ها برای تخفیف گرفتن از فروشندگان استفاده کنید.بهتر است که رقم پیشنهادی خود را در ابتدا 30 تا 40% پایین تر از مبلغ فروشنده اعلام کنید و خیلی خودتان را برای خرید اجناس آن ها مشتاق نشان ندهید. اگر هم از یک فروشگاه خرید زیادی را انجام دادید، می توانید از تخفیف بیشتری استفاده کنید. 

سفر ارزان به پوکت

یک موتور سیکلت اجاره کنید
جاذبه های گردشگری پوکت با فاصله زیادی از هم واقع شده اند و برای گشت و گذار در پوکت باید هزینه زیادی برای تردد در شهر و پرداخت کرایه تاکسی و ... بپردازید. اگرچه اتوبوس ها ارزان هستند، اما وسیله نقلیه سریع و راحتی نیستند. توصیه ما به شما این است که به جای همه این ها با پرداخت روزانه 200 بت یک موتور سیکلت اجاره کنید. لازم به ذکر است که بنزین در تایلند ارزان است و هر لیتر آن حدود 30 بت قیمت دارد. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که اگر گواهینامه بین المللی ندارید، بهتر است که از اجاره موتورسیکلت در پوکتصرف نظر کنید، چراکه متحمل جریمه های سنگین خواهید شد و در صورت تصادف هزینه گزافی را به عنوان خسارت باید پرداخت کنید.

سفر ارزان به پوکت

به کافه های پوکت تاون بروید
شب ها پاتونگ مرکز پرجنب و جوش شهر پوکت است،اما هزینه کافه های آن به شدت بالا هستند.در صورتی که در سواحل نزدیکی مثل کارون و کامالا می توانید با قیمت های بسیار کمتری به کافه های شبانه بروید.پوکت تاون جایی است که کافه های محبوب محلی ها و اهالی پوکت در آن قرار گرفته است و به نسبت بسیار ارزان تر هستند. 

سفر ارزان به پوکت

مواظب حقه های معمول در پوکت باشید
به هر حال هر شهری در هر کجای جهان کلاهبردار دارد و شما باید خیلی مواظب حقه های آن ها باشید. بهتر است که در مدت اقامتتان در پوکت هم مواظب خود و پولتان در برابر این افراد باشید و بلیط های تفریحی خود را از جاهای مطمئن تهیه کنید و قبل از خرید اجناس قیمتی از چند فروشگاه مختلف قیمت کالای مورد نظرتان را بپرسید و در هر لحظه حواستان را جمع کنید.
در ماه های غیر توریستی سال به پوکت سفر کنید
ماه های غیر توریستی پوکت ماه های بین می تا نوامبر هستند. در این ماه ها هوای پوکت بارانی تر از ماه های دیگر سال است و به همین دلیل در این ماه ها افراد کمتری به پوکت سفر می کنند.اما به خاطر همین مسئله در این ماه ها هزینه های سفر به پوکت مانند هزینه رزرو هتل و پروازتان به شدت پایین می آید نو از طرفی صف های جاذبه های گردشگری پوکت  کوتاه تر می شوند. اگر می توانید ریسک بارش باران را در ازای صرف هزینه کمتر قبول کنید، سفر به پوکت در این ماه ها ایده بدی به نظر نمی رسد.

سفر ارزان به پوکت

در سواحل خلوت تر و آرام تر پوکت تفریح کنید
ساحل پاتونگ شناخته شده ترین ساحل پوکت است و به همین دلیل یکی از گران ترین مناطق گردشگری پوکتبه حساب می آید.جالب است که بدانید پوکت سواحل خوب دیگری نیز دارد که به نسبت ساحل پاتونگ کمتر شناخته شده اند و در آن ها می توانید با قیمت های بسیار کمتری تفریح کنید و به همان اندازه از زیبایی طبیعی سواحل پوکت استفاده کنید.سواحلی مثل کارون و کامالا در شمال و جنوب ساحل پاتونگ واقع شده اند و هر دو به نسبت ساحل پاتونگ به شدت ارزان تر هستند. البته ساحل راوای در جنوب پوکت نیز از سواحل ارزان پوکت به شمار می آید. 

سفر ارزان به پوکت

در هتل های ارزان پوکت اقامت کنید
پوکت صدها هتل را در خود جای داده است و شما با هر بودجه ای که داشته باشید با مشاوره همکاران ما در آژانس مسافرتی  مهرپرواز می توانید بهترین آن ها را برای اقامت در تور پوکت رزرو کنید.
البته گذشته از هتل های ارزان پوکت  که با پرداخت کمتر از 100 دلار در هر شب می توانید در آن ها اقامت داشته باشید، می توانید در صورت تمایل به جای هتل در مهمانخانه ها و مسافرخانه های پوکت با پرداخت هزینه بسیار کمتری اقامت کنید و به معنی واقعی یک سفر ارزان به پوکت را تجربه کنید. همچنین می توانید برای رزرو تور ارزان پوکت و تور لحظه آخری پوکت با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

سفر ارزان به پوکت

بهترین سواحل پاتایا برای تفریح و خوشگذرانی

پاتایا در فاصله 150 کیلومتری پایتخت تایلند یعنی بانکوک واقع شده است و یک شهر توریستی جذاب برای علاقه مندان به سواحل و تفریحات ساحلی به شمار می آید. پاتایا سواحل متعددی دارد و در مقایسه با سواحل جنوبی کشور تایلند،امکانات تفریحی خاص تر و بهتری دارد.در ادامه بهترین سواحل پاتایا را به شما معرفی می کنیم تا در زمان اقامتتان در پاتایا بتوانید بیشترین استفاده را از سواحل زیبا و دیدنی این شهر زیبا ببرید.
ساحل پاتایا در پاتایا
مطمئنا جایگاه اول به ساحل پاتایا، مشهورترین و سرزنده ترین ساحل این شهر اختصاص پیدا خواهد کرد. این ساحل 4 کیلومتری فضای زیادی برای استراحت و تفریح توریستان درنظر گرفته است.تفریحات ساحل پاتایا فقط محدود به آفتاب گرفتن نمی شود، بلکه شما با بازدید از ساحل پاتایا می توانید انواع ورزش های آبی نظیر موج سواری، پاراسیلینگ، جت اسکی و قایق های بنانا را تجربه کنید و هیجان را با تمام وجود در تور پاتایا احساس کنید.در رستوران های این ساحل نیز می توانید انواع غذاهای لذیذ تایلندی را امتحان کنید و شب تا صبح را همراه با دیگر توریستان به تفریح سپری کنید.

سواحل پاتایا

ساحل جومتین در پاتایا
این ساحل تنها 2 کیلومتر با ساحل پاتایا فاصله دارد و نسبت به ساحل پاتایا ساحل خلوت تری به شمار می آید. این ساحل زیبا پر از درخت نخل است و محیط جذابی برای ریلکس کردن و کسب آرامش دارد.از طرفی ساحل جومتین برای موج سواری نیز ساحل ایده آلی است و اگر دوستدار تفریحات هیجانی و ماجراجویانه باشید، حتما عاشق این ساحل خواهید شد.  اگر هم دلیلتان برای بازدید از سواحل پاتایا تنها کسب آرامش است، باز هم ساحل جومتین گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. چراکه ساحل جومتین با شن های طلایی رنگش محیط مناسبی برای ریلکس کردن و آفتاب گرفتن دارد.

ساحل جومتین در پاتایا

ساحل ناکلوا در پاتایا
ساحل ناکلوا یکی دیگر از سواحل جذاب پاتایا است که همیشه ماهیگیران محلی در آن مشغول به کار هستند.از طرفی توریستان نیز معمولا روی شن های ساحلی آن سرگرم آفتاب گرفتن و تماشای این ماهیگیران و یا در حال تجربه ورزش های آبی هیجان انگیز هستند. به هر صورت به شما هم توصیه می کنیم که در زمان اقامتتان در پاتایا حداقل یک بار از ساحل ناکلوا دیدن کنید و محیط صمیمی و دوستانه آن را از نزدیک ببینید.

ساحل ناکلوا در پاتایا

ساحل وونگ آمات در پاتایا
ساحل وونگ آمات فاصله چندان دوری با ساحل ناکلوا ندارد و شباهت های زیادی با ساحل ناکلوا دارد.البته این ساحل نزدیک به ساحل پاتایا هم قرار گرفته است، اما با این وجود خبری از همهمه و هیاهوی ساحل پاتایا در این ساحل به چشم نمی خورد. همین خلوتی باعث تمیزی این ساحل زیبا در پاتایا شده است و شما می توانید از این محیط تمیز و آرامش بخش آن برای کسب آرامش استفاده کنید و کمی از صدای موزیک و هیاهوی همیشگی پاتایا به دور باشید.

ساحل وونگ آمات در پاتایا

ساحل کوه لارن در پاتایا
ساحل کوه لارن یا جزیره مرجانی بیشتر شبیه به سواحل مشهور جنوب تایلند است و شباهت کمتری با دیگر سواحل پاتایا دارد.این ساحل درست مانند یک تکه بهشت است که در فاصله دورتری از شهر پاتایا واقع شده است و ساحل رومانتیکی به نظر می رسد. همان طور که از نامش بر می آید، این ساحل مرجانی است و به همین دلیل اسنورکلینگ (غواصی کم عمق) یکی از جذاب ترین تفریحاتی است که می توانید در آن تجربه کنید و حیات شگفت انگیز زیر آب را با وضوح زیاد تماشا کنید.همچنین می توانید سوار قایق هایی که کف شیشه ای دارند بشوید و موجودات خارق العاده دریایی را در زیر آب های شفاف این ساحل تماشا کنید.بازدید از ساحل کوه لارن یکی از عجیب ترین و شگفت انگیزترین تجاربی است که فقط در پاتایا می توانید کسبش کنید و به هیچ عنوان نباید این فرصت ارزشمند را در تور تایلند ارزان از دست بدهید.

ساحل کوه لارن در پاتایا

ساحل دونگتان در پاتایا
ساحل دونگتان یک ساحل آرام است که فضای زیادی برای آفتاب گرفتن و کسب آرامش دارد. این ساحل 1.5 کیلومتری صبح ها قبل از شروع شدن ورزش های آبی، آرامش وصف نشدنی دارد. البته بعد از ظهرها نیز به نسبت سواحلی مثلی پاتایا یا جومتین بسیار آرام تلقی می شود. یکی از جذابیت های دیگر ساحل دونگتان مراکز ماساژ در اطراف آن است که در آن ها می توانید استرس های روزمره تان را تمام و کمال به دست فراموشی بسپارید و با یک ماساژ حرفه ای تایلندی غرق در آرامش شوید.

ساحل دونگتان در پاتایا

ساحل بانگ سارای در پاتایا
ساحل بانگ سارای یک ساحل شنی است که ظاهر محلی تری دارد و به نسبت دیگر سواحل پاتایا امکانات تفریحی کمتری دارد و به اندازه آن ها سرزنده نیست. اما با این حال مزیت این ساحل نسبت به دیگر سواحل پاتایا این است که شما می توانید یک غواصی فراموش نشدنی را در آن تجربه کنید و کوسه ها را از نزدیک تماشا کنید.جالب است که بدانید بقایای یک کشتی باری غرق شده نیز در زیر آب های این ساحل وجود دارد که قدمتش به جنگ جهانی دوم باز می گردد و شما هم می توانید با غواصی گوشه کنار آن را کشف کنید و تجربه متفاوتی را در پاتایا کسب کنید.
اگر شما هم قصد سفر به شهر زیبای پاتایا را دارید، برای رزرو تور لحظه آخری پاتایا با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

ساحل دونگتان در پاتایا