وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

آژانس مهر پرواز|تور استانبول|کوش آداسی|تور لحظه آخری|تور ترکیه|تورآنتالیا|تور تایلند|تورمالزی|تور قبرس|چین
وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

آژانس مهر پرواز|تور استانبول|کوش آداسی|تور لحظه آخری|تور ترکیه|تورآنتالیا|تور تایلند|تورمالزی|تور قبرس|چین

شهر ممنوعه چین، کامل ترین مجموعه معماری جهان

شهر ممنوعه چین در واقع نام مجموعه ای از کاخ های سلطنتی ، امپراطور های چین می باشد . شهر ممنوعه به عبارتی وسیع ترین و کامل ترین مجموعه معماری چوبی در جهان محسوب می شود . ساخت این شهر در سال 1406 میلادی با دستور جو دی ، دومین امپراطور سلسله مینگ شروع شد و در عرض 14 سال به پایان رسید . تا سال 1911 (نزدیک به 500 سال) ، در کل 24 امپراطور در شهر ممنوعه اقامت کردند و فرمانروای چین بوده اند . ممنوعه بودن این منطقه در سال 1924 به پایان رسید و بازدید از این مجموعه به عنوان موزه برای عموم آزاد شد . این مجموعه ساختار مستطیل شکلی با مساحتی حدود ۷۲ هکتار را در برگرفته است . ابعاد ‏آن ۹۶۱ متر طول در امتداد شمال به جنوب و ۷۵۳ متر عرض در امتداد شرق به غرب است . دیواری با ارتفاع ۱۰ متر و خندقی با عرض ۵۲ متر ‏دورتا دور مجموعه را فراگرفته است . دیوار های این مجموعه ضخیم ساخته شده اند به طوری که در برابر آتش توپخانه ها در آن زمان مقاومت داشته باشند .

شهر ممنوعه چین کاملا طبق نظام تشریفاتی سلسله ‌های فئودالی و اصول طبقاتی ساخته شده است . طرح کلی ، وسعت ، شیوه معماری ، رنگ و ‏تزیینات همه نمایانگر امتیاز خاندان سلطنتی و سلسله مراتب اشرافی است . سه قصر این مجموعه یعنی قصر تای حه ، قصر جون حه و نیز قصر بایو ‏حه ، که توجه را بیشتر جلب می‌ کنند ، محل اعمال قدرت سلطنتی امپرطوران و برپایی مراسم پرشکوه بوده است . قصر تای حه ، مرکز تمام شهر ‏ممنوعه و تخت سلطنتی طلایی رنگ امپراطور در این قصر دیده می‌ شود . این قصر دارای مجلل ترین معماری در شهر ممنوعه است . این قصر در ‏شمال میدان بر سکوی مرمری سفید رنگی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع و بلندای ۸ متر ساخته شده است . ارتفاع آن ۴۰ متر است که به لحاظ ‏ارتفاع ، بلند ترین بنای شهر ممنوعه است .‏
در فرهنگ چین ، اژدها بیانگر قدرت امپراطوری است و امپراطور یا "پسر آسمانی" ، اژدهای حقیقی" نامیده می ‌شود . درون قصر تای حه در بالا و ‏پایین با حدود ۱۳ هزار شکل اژدها تزئین شده است .‏
تعداد قصر ها و اتاق ‌ها در شهر ممنوعه بسیار زیاد است . به اعتقاد پیشنیان چینی ، اقامتگاه ‏امپراطوران آسمانی دارای ۱۰ هزار اتاق است و امپراطورانی که پسر امپراطور آسمانی دانسته می ‌شده اند ، باید خویشتندار می بوده اند و نباید از شمار ‏اتاق‌ های امپراطور آسمانی تجاوز می ‌کردند . از این رو شمار اتاق‌های شهر ممنوعه نیم اتاق کمتر از شمار اتاق‌ های کاخ آسمانی است . (آن نیم اتاق ‏ظاهرا تنها یک راه پله را در بر می ‌گیرد ) . ‏

شهر ممنوعه یکی از برترین و بهترین جاذبه های توریستی چین می باشد . چنانچه شما با تور چین به این شهر سفر کرده باشید ، از خود تور شما را به این مجموعه برای بازدید می برند .

فستیوال جم فست گرجستان

چنانچه دنبال مکانی برای برگزاری فستیوال موسیقی الکترونیک بگردیم ، گرجستان اولین کشور و مقصدی نخواهد بود که به ذهن می رسد ، ولیکن هرساله در تابستان ، سواحل زیبا و فوق العاده دریای سیاه آناکالیا (Anakalia) شاهد حضور هزاران علاقمند و گردشگر از سراسر دنیا است . فستیوال جم که مخفف فستیوال موسیقی الکترونیک گرجستان است ، از سال 2015 در این مکان در حال اجرا و برگزاری می باشد . در این فستیوال بزرگ کنسرت ساحلی به همراه برنامه های متنوع برگزار می شود و جمعیت قابل توجهی را به خود جذب می نماید . موسیقی با منظره جذاب و دیدنی و فوق العاده غروب خورشید در ساحل و غذاهای سنتی و محلی گرجستانی و حتی جنگ با بالشت یا به اصطلاح بالشت بازی را می توانید تجربه نمایید .

می توانید با تور گرجستان و سفر به این مکان فوق العاده خاطره ای کم نظیر و به یادماندنی در جشنواره تابستانی موسیقی الکترونیک جهان در شهر دنج و آرام آناکلیا در کشور گرجستان و در کنار ساحل بسیار زیبای دریای سیاه را تجربه نمایید .

-محل : گرجستان ، آناکلیا
-زمان : 18 مرداد 1397 تا 21 مرداد 1397 (به مدت 4 شبانه روز)
-با توجه به تغییر قیمت دلار در ایران ، قیمت بلیط را در لحظه آخر ملاحظه نمایید.
-خرید بلیط این فستیوال تنها به صورت آنلاین بوده و هیچ بلیط کاغذی موجود نمی باشد ، بعد از پرداخت آنلاین ، همان لحظه می توانید بلیط خود را با فایل PDF دانلود نمایید .
-امسال فقط دو نوع بلیط برای فستیوال وجود دارد و فروخته می شود : MULTI و VIP

بزرگترین رستوران گردان دنیا کجاست؟

بزرگترین رستوران گردان جهان بلینی ( BELLINI RESTAURANT ) نام دارد و در مکزیک است، این رستوران گردان در طبقه ی 45 مجتمع تجارت جهانی مکزیک ساخته شده است ، مساحت این رستوران 10.44 متر مربع است و ظرفیت پذیرایی از 332 نفر را دارد . رستوران گردان بلینی در سال 1994 میلادی آغاز به کار کرد و در سال 2009 میلادی در فهرست کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده شد . این رستوران که دارای وبسایت کامل و بسیار خوبی است ، می توانید از طریق بازدید از وبسایت رزرو خود را انجام دهید ، و یا از خدمات و غذاهای لذیذ این رستوران اطلاعات خوبی به دست آورید و یا رزرواسیون را به آژانس مسافرتی خود بسپارید .

چنانچه تمایل داشته باشید یک وعده غذا در این رستوران میل نمایید ، باید مبلغی حدود ۳۱ تا ۳۵ دلار هزینه نمایید . رستوران بلینی با غذاهایی اروپایی ، لاتین ، دریایی ، مکزیکی و ایتالیایی پذیرای مهمانان خود می باشد و منوی نسبتا گسترده ای دارد و به صورت عالی و گرمی از مهمانان و مشتریان خود پذیرایی می نماید . این رستوران از ساعت ۹ صبح تا ۲ بامداد باز است و میان وعده ، نهار ، شام و شام دیروقت را در اختیار میهمانانش قرار می دهد ، علاوه بر غذا و خوراکی های لذیذ و بی نظیر این رستوان ، منظره بی نظیر و فوق العاده بلینی نقش مهمی در محبوبیت این رستوران دارد ، از این رستوران گردان می توانید مکزیک را به بهترین شکل ممکن تماشا کنید و از صرف غذا نهایت لذت را ببرید

فستیوال غذا در ارمنستان

بی شک سفر به کشورهای دیگر ، تنها به بازدید از جاذبه های باستانی و تاریخی و طبیعی و یا تفریح در اماکن تفریحی ختم نمی شود ، تجربه و امتحان غذاهای محلی و بومی هر شهر و یا کشور و همچنین آشنایی با ذائقه و سلیقه و طعم غذاهای هر ملیتی و هر قومی ، و نیز آشنایی با فرهنگ خوراک و آشپزی نیز بخشی از جاذبه های گردشگری است . در ارمنستان فستیوال هایی برگزار می شود که در آنها غذاها خودنمایی می کنند . آژانس مسافرتی مهرپرواز سعی دارد تا با ذکر چند نموه از این فستیوال ها ، کمک کند تا در سفر تور ارمنستان ، بتوانید از این فستیوال ها آگاه شوید و تجربه ای به یاد ماندنی را از سفر خود در تور ارزان قیمت ارمنستان  ، داشته باشید .

1- فستیوال ماهی : 11 آپریل (آوریل)
در تاریخ 11 آپریل ، فستیوالی در ارمنستان برگزار می شود که نام آن فستیوال ماهی است . در این فستیوال با شکوه ، افراد بسیاری شرکت می کنند و در آن انواع غذاهای مدرن و سنتی که در آن ماهی وجود دارد ، به چشم می خورد . محل دقیق برگزاری فستیوال یا جشنواره ، در 10 کیلومتری شهر ایروان ، در ابویان کشور ارمنستان می باشد . چنانچه در این تاریخ قصد سفر به ارمنستان را دارید ، حضور و بازدید از فستیوال ماهی در کنار گشت و گذار و مشاهده جاذبه های گردشگری ارمنستان ، لذت شما را دو چندان می نماید .

2- فستیوال دلمه (تولما) : 16 می
در تاریخ 16 می ، فستیوال دلمه در ارمنستان و در بخشی به نام "آرماویر" در مجموعه "مموریال" برگزار می شود و موقعیتی بسیار مناسب برای تجربه و امتحان کردن دلمه به دستور و پخت ارمنی می باشد . در این فستیوال انواع دلمه های متفاوت به وسیله شرکت کنندگان در معرض دید قرار می گیرند و آشپزهای مختلف رقابت خود را بر سر طرز تهیه این غذای لذیذ و خوش عطر و طعم آغاز می کنند .
دلمه ارمنی بسیار معروف است و محتویات آن ، گوشت چرخ کرده ایست که در برگ مو پیچیده می شود و نیز برای بهبود و بهتر شدن طعم آن ، سس به خصوصی که شامل ماده خمیری به اسم "ماتسوم" و سیر است ، به آن اضافه می کنند . فستیوال تولما با جشن و پایکوبی و رقص همراه می باشد و علاوه بر طبخ و نمایش دلمه ، مسابقه ای نیز برگزار می شود که شرکت کنندگان در آن برای تزیین کردن غذا نیز باهم رقابت می کنند .

3- فستیوال نان در ارتفاعات : 13 ژوئن
در فستیوال یا جشنواره نان که در تاریخ 13 ژوئن برگزار می شود ، انواع نان در ابعاد مختلف در معرض نمایش قرار می گیرند ، که هدف اصلی برگزاری این فستیوال نشان دادن تاریخچه نان می باشد .

4- فستیوال شاه توت : اولین شنبه جولای
فستیوال توت ارمنستان در استان سیونیک ، در شهر "گوریس" برگزار می شود که همراه با موسیقی سنتی ارمنی و رقص ساکنان محلی همراه است . گردشگران و بازدیدکنندگان می توانند توت ها که در ظروف مختلف ارمنی و سنتی چیده شده اند را مشاهده نمایند . این جشنواره که در اولین شنبه ماه جولای برگزار می شود ، به صورت رایگان پذیرای مهمانان خود می باشد . مهمهانانی که علاقه به خرید سوغات و هدیه می باشند ، می توانند با هزینه ای جداگانه از این فستیوال خرید نمایند .

5- فستیوال توت و عسل : 18 آگوست
فستیوال یا جشنواره عسل و توت در مرکز ارمنستان ؛ منطقه شامشادین برگزار می شود . انواع توت ها و نیز عسل برای بازدید موجود است و هر سال در تاریخ 18 آگوست این جشنواره برپا می شود . بیشتر از 3000 شرکت کننده در این فستیوال حضور به عمل می آورند . علاوه بر توت های مختلف و عسل ، انواع صنایع دستی کشور ارمنستان نیز در این محل به عرضه گذاشته می شود .

6- فستیوال باربیکیو (خرواتس) : 11 و 12 سپتامبر
جشنواره یا فستیوال باربیکیو در منطقه لری دهکده آخلاتا واقع در 145 کیلومتری ایروان ، و در تاریخ 11 و 12 سپتامبر برگزار می شود . فستیوال باربیکیو و یا همان گوشت های کبابی ، فرصت بسیار مناسبی برای علاقمندان به گوشت های کبابی است که به سلیقه و ذائقه و سبک مردم ارمنی طبخ می شوند . بیش از 60 نوع گوشت مختلف کبابی یا همان "خرواتس" ، به دست آشپزان ارمنی طبخ می شود که با موسیقی و بازی های سنتی ارمنی سرو می شود و فضایی شاد و بسیار جذاب را پدید می آورد . در این فستیوال 3 برنده اعلام می شوند : برنده بهترین طراحی غذا ، برنده بهترین مزه ، برنده بهترین خلاقیت

سرگرمی های مهیج شبانه استانبول

استانبول یا قسطنطنیه بزرگترین شهر کشور ترکیه و نیز مرکز فرهنگی و اقتصادی آن کشور است . این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار گرفته است ، تنگه بسفر دو قاره آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می کند و استانبول تنها کلان شهر دنیاست که در دو قاره وجود دارد . شهر زنده و شاد استانبول برای بسیاری از افراد که به این شهر سفر کرده اند بسیار پر خاطره است . در کوچه پس کوچه این شهر می توانید به مکان های فوق العاده و زیبایی برسید که از دوران بسیار دور به جای مانده است و برای بسیاری از گردشگران جالب هستند . در این شهر ، شبها پر از سرگرمی برای انواع سلیقه ها و علایق می باشد .
انواع کلاب های شبانه مختلف که در اکثر محل های متفاوت استانبول وجود دارند و با موسیقی های مدرن ، هیپ هاپ ، تکنو ، ترکی ، ترکی کلاسیک و غیره ، این فرصت را در اختیار گردشگران می گذارد که با توجه به سلیقه خود ، شب به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند .
تنگه بسیار زیبا و دیدنی بسفر که دو دریای سیاه استانبول و مرمره را به یکدیگر متصل می نماید نیز هر شب میزبان انواع کشتی های تفریحی می باشد . بر روی کشتی های تفریحی ، کنسرت ها و اجرای موسیقی زنده به همراه شام و نشیدنی و میان وعده ، انجام می شود که همگی آنها در کنار هم می توانند لحظات بسیار خوب و فراموش نشدنی برایتان به ارمغان بیاورد . چند نمونه از برترین کلاب ها و مکان های تفریحی شبانه استانبول به شرح ذیل می باشد :
کلاب بابل استانبول
کلاب بابل در فاصله سال 2001 الی 2007 میلادی ، جوایز متفاوتی از جمله جایزه صد کلاب برتر جاز جهانی را کسب کرده است . این کلاب همچنین جایزه محبوب ترین و بهترین محل برگزاری کنسرت را نیز کسب کرده است . طراحی چند منظوره کلاب بابل ، باعث شده تا این محیط بسیار جذاب به نظر برسد . بعضی از به نام ترین و محبوب ترین گروه های موسیقی داخلی ترکی و نیز بین المللی در این سالن اجرای زنده موسیقی دارند و می توان به پرداخت هزینه ای به نسبت مناسب از اجرای آنان نهایت لذت را برد . در آخر هفته ها نیز بهترین آثار بین المللی از موسیقی جاز و لاتین نیز در این محل اجرا می شوند . د راین کلاب بسیار معروف استانبول ، یکبار در ماه برنامه ویژه با DJ برگزار می شود . ظرفیت نشسته کلاب بابل 300 نفر و ایستاده 450 نفر می باشد . به تازگی نیز یک لانژ د راین محل راه اندازی شده است که در آن موسیقی زنده اجرا می شود . لانژ محل بسیار زیبا و مناسبی برای صرف نهار و شام می باشد که می توانید در کنار اجرای موسیقی زنده شبی رویایی برای خود رقم بزنید . این لانژ با انواع متنوعی از غذاها ، نوشیدنی ها و میان وعده ها و اسنک ها ، پذیرای مهمانان خود می باشد .
کلاب رینا استانبول
کلاب رینا ، محبوب ترین و بهترین انتخاب برای افرادی است که به مهمانی های پرشور و مهیج علاقه زیادی دارند . فضا و محیط این کلاب دارای طراحی و بسیار شیک و مدرنی می باشد . برای رفتن به این کلاب معمولا باید از قبل رزرو داشته باشید ، برنامه های این کلاب گاهی تا صبح نیز ادامه پیدا می کند . این کلاب ، از جمله مکان هاییست که نباید دیدن و بودن در آن را از دست داد ، هنرمندان معروف و سرشناس نیز به این کلاب می آیند . بین کلاب های شهر استانبول ، کلاب رینا بزرگترین محل مخصوص رقص و رستوران را دارد . این مجموعه حدود 2500 نفر گنجایش دارد . نام این محل از اسم دختری بسیار زیبا و شیک الهام گرفته شده است . کلاب رینا ، محلی معمولی برای افراد عادی و عوام معمولی و مسافران تور استانبول نیست ، جایی است که بیشتر مدل ها ، هنرمندان سرشناس و میلیونرها را در خود جای می دهد . این کلاب بسیار زیبا و خاص ، پایان هر فصل بازسازی می شود و رنگ و بویی تازه به خود می گیرد . افراد با لباس عادی همانند تی شرت و شلوارجین اجزه ورود به این مکان را ندارند و حتما باید با لباس رسمی به این مجموعه بروند .
کلاب آنجلیکا استانبول
کلاب آنجلیکا ، مجموعه ایست که مردم محلی بیشتر آن را انتخاب می کنند چرا که منظره ای بی نظیر از بسفر را می توان از این کلاب مشاهده کرد . منوی متنوع و بسیار باز این کلاب ، باعث شده تا انتخاب اول مردم برای تفریح و سرگرمی و گذراندن اوقاتی بسیار خوب و خوش باشد . "محمود آنلر" نام طراح و بازسازی کننده این مجموعه است . منظره ای بسیار گسترده و کم نظیر از بسفر ، با آینه کاری های در این کلاب بسیار دیدنی می باشد . کلاب آنجلیکا ، محل مورد علاقه مردم استانبول برای تفریح و سرگرمی به خصوص در تابستان می باشد .

کشتی سواری در بسفر

تنگه ای به نام بسفر در شهر استانبول قرار دارد که دو قاره آسیا و اروپا را از هم جدا می سازد . این تنگه محل بسیار مناسبی برای تفریحات آبی در استانبول به شمار می رود . قایقرانی در این تنگه از محبوب ترین سرگرمی هاست که مسافت 30 کیلومتری این تنگه را می توانید با قایق های تفریحی بپیمایید و از طبیعت زیبای این تنگه نهایت لذت را ببرید . همچنین می توانید از آژانس هواپیمایی خود ، بلیط کشتی های کروز را خریداری کنید و به سوی تفریحاتی هیجان انگیز در این تنگه بروید . از درون کشتی کروز می توانید منظره ای متفاوت از استانبول را مشاهده نمایید و خاطره ای بسیار عالی و فراموش نشدنی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید .