وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

آژانس مهر پرواز|تور استانبول|کوش آداسی|تور لحظه آخری|تور ترکیه|تورآنتالیا|تور تایلند|تورمالزی|تور قبرس|چین
وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

آژانس مهر پرواز|تور استانبول|کوش آداسی|تور لحظه آخری|تور ترکیه|تورآنتالیا|تور تایلند|تورمالزی|تور قبرس|چین

استانبول گردی در نوروز 1401

به دلیل آب و هوای جذاب ترکیه استانبول گردی در نوروز طرفداران زیادی دارد. اگر قصد سفر به استانبول را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

پیاده روی و گشت و گذار در استانبول ترکیه از جذابیت های سفر به استانبول است. سفر به این شهر در ایام عید نوروز خواهان زیادی پیدا می کند. پس بهتر است جاذبه های گردشگری استانبول را بیشتر بشناسید.


میدان تکسیم استانبول



برای استانبول گردی در نوروز 1401 به کجا برویم؟

استانبول بزرگترین شهر اروپا است که در کرانه های تنگه بسفر قرار دارد و فرهنگ و تاریخ غنی ای دارد و آن را به شهری هیجان انگیز تبدیل می کند که جاذبه های زیادی برای ارائه به مسافران از سراسر جهان دارد. سفر در نوروز 1401 به این شهر می تواند تجربه جذابی باشد.

شهر استانبول در دوران تاریخی نوسنگی به وجود آمده است، اما امروزه شهری مدرن است که شامل بناهای تاریخی بیزانسی و بازارهای باستانی است. شما می توانید برای سفر ارزان به استانبول می توانید از آفرهای تور استانبول در آژانس هواپیمایی مهرپرواز استفاده کنید. برای بررسی جاذبه های گردشگری این شهر برای استانبول گردی در نوروز 1401 این مطلب را تا پایان بخوانید.

مسجد ایاصوفیه

ایاصوفیه یک شاهکار مهندسی رومی است، با گنبد بزرگ است که از جاذبه های گردشگری اصلی استانبول است. این بنا در زمان امپراتوری بیزانس ساخته شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند از دروازه امپراتوری به سمت شبستان مرکزی رفته و برای دیدن فضای داخلی باشکوه گنبد با سقف پوشیده شده از موزاییک به بالا نگاه کنند. در طول سال‌ها، کلیسا در اثر زلزله، آتش‌سوزی و شورش آسیب دید و بازسازی شد، اما همچنان ساختمانی زیبا است که مردم زیادی از آن بازدید می کنند.


مسجد ایاصوفیه از جاذبه های گردشگری معروف استانبول


مسجد آبی

مسجد آبی که در اوایل قرن هفدهم ساخته شد که تا کنون به عنوان یک مسجد فعال باقی مانده است بنابراین مسجد در طول پنج وقت نماز روزانه مسلمانان به روی گردشگران بسته است. این مسجد شامل 20000 کاشی و سرامیک در طرح های مختلف لاله و 200 پنجره شیشه ای رنگی، همه با طرح های پیچیده است. این مسجد که توسط سلطان احمد ساخته شده است، نام خود را از کاشی های آبی رنگ روی گنبد و سطوح فوقانی داخلی گرفته است.


کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی یکی از جاذبه‌های دیدنی استانبول است که تاریخ و مناظر خیره‌کننده را با هم دارد. این مکان، اقامتگاه رسمی سلاطین حاکم بر امپراتوری عثمانی بود. این یکی از بزرگترین کاخ های موجود در جهان است. سلطان محمد دوم مدت کوتاهی پس از فتح قسطنطنیه در سال 1453 کار بر روی این کاخ را آغاز کرد و تا زمان مرگش در سال 1481 در اینجا زندگی کرد.

در سال 1924، این کاخ به موزه ای تبدیل شد که مجموعه گسترده ای از هنر، چینی، جواهرات، نسخه های خطی و سایر گنجینه های امپراتوری عثمانی را به نمایش می گذارد. کاخ عثمانی دارای چهار حیاط و چندین ساختمان خارجی است.

بازار بزرگ استانبول

مسافرانی که عاشق خرید هستند نباید بازدید از بازار بزرگ را از دست بدهند، زیرا با 5000 مغازه به یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده در جهان تبدیل شده است. اقلامی مانند جواهرات، فرش ها، ادویه جات، ترشی جات، عتیقه جات و سرامیک های نقاشی شده با دست دارد. قدمت این بازار تاریخی به سال 1461 برمی‌گردد.

مسجد سلیمانیه

بازدیدکنندگان مسجد سلیمانیه می گویند زیبایی و آرامش آن به آنها حس معنوی الهام بخشی می دهد. این مسجد در سال 1550 به دستور سلطان سلیمان ساخته شد. این مسجد بسیار باشکوه است و بهترین معماری اسلامی و بیزانسی را در هم ترکیب کرده است. این مسجد در اواسط قرن بیستم بازسازی شد و ارزش بازدید را دارد.

کاخ دولما باغچه

کاخ مجلل و زیبای دولما باغچه از نظر زیبایی با کاخ ورسای مقایسه می شود. پر زرق و برق ترین کاخ ترکیه که در قرن نوزدهم با استفاده از 14 تن ورق طلا ساخته شده است، معماری سنتی عثمانی را با سبک های اروپایی نئوکلاسیک، باروک و روکوکو ترکیب می کند.

بزرگترین لوستر کریستالی جهان و هدیه ای از ملکه ویکتوریا نیز در آن قرار دارد. محیط کاخ دولما باغچه خیره کننده است. زیرا این کاخ در امتداد خط ساحلی بسفر ساخته شده است.

شما می توانید از این کاخ زیبا و سایر جاذبه های گردشگری در تور استانبول نوروز بازدید کنید. ما در مهرپرواز به عنوان مجری مستقیم تور استانبول فعالیت داریم همواره در پی آن هستیم تا بتوانیم شما را در زمینه انتخاب بهترین و ارزان قیمت ترین تور استانبول نوروز 1401 یاری کنیم و در نتیجه سفر عالی را در پیش داشته باشید.

نمایی از کاخ زیبای دولما باغچه

آب انبار باسیلیکا

آب انبار باسیلیکا از قرن ششم آب را برای ساکنان استانبول تامین می‌کرد. بازدید از آن مسافران را در مورد فناوری‌هایی که روم‌های باستان برای ساختن این شگفت‌انگیز معماری استفاده می‌کردند و در زمان خود بسیار پیشرفته بود، به هیجان می‌آورد. این مخزن که به نام کاخ غرق شده شناخته می شود، می تواند تا 2.8 میلیون فوت مکعب آب را در خود جای دهد.

برج گالاتا

برج گالاتا با ارتفاع 67 متری بر افق استانبول حاکم است و مناظری عالی از شهر قدیمی و اطراف آن را ارائه می دهد. این برج سنگی قرون وسطایی، معروف به برج مسیح، در گذشته بلندترین ساختمان استانبول بود که در سال 1348 میلادی ساخته شد و هنوز هم بر فراز استانبول قرار دارد.

این برج در طول قرن ها تغییر یافته است و زمانی به عنوان یک برج برای تشخیص آتش سوزی استفاده می شد. امروزه، بخش بالایی آن شامل یک کافه، رستوران و یک مرکز تفریحی است که هر دو با آسانسور در این ساختمان 9 طبقه دسترسی دارند، جایی که می توان مناظر خیره کننده ای را دید.

میدان تکسیم

میدان پرجنب‌وجوش تکسیم در قلب استانبول مدرن و درست در مرکز شهر قرار دارد که توسط مغازه‌ها و رستوران‌های بی‌شمار، هتل‌ها و مکان‌های تاریخی احاطه شده است. این میدان نه تنها یک جاذبه توریستی محبوب و مرکز اصلی حمل و نقل است، بلکه میزبان بسیاری از رویدادهای عمومی از رژه گرفته تا اعتراضات است.

بازار ادویه

بازار ادویه رنگارنگ و پر هرج و مرج استانبول که به معنای واقعی کلمه برای حس است و مکانی مفرح و معطر برای گشت و گذار است. این بازار از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مجتمع‌های خرید سرپوشیده در شهر با غرفه‌ها و مغازه‌های پر ادویه آن در منطقه فاتح، در فاصله چند قدمی مسجد آبی و ایاصوفیه قرار دارد.

این بازار در دهه 1660 ساخته شده است و معماری بدیع را با بیش از 85 مغازه در خیابان‌های داخلی و زیبای آن به نمایش می‌گذارد. در کنار خرید انواع ادویه های رنگارنگ، می توانید سوغاتی و شیرینی نیز از اینجا بخرید. همه چیز از میوه های خشک و آجیل گرفته تا جواهرات و منسوجات دست ساز در این بازار وجود دارد.



بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

استانبول یکی از جذاب ترین شهرهای توریستی نزدیک به ایران است. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا تور استانبول خود را رزرو کنید. آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس مسافرتی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفرهای ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای خارجی و داخلی می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با 02188507190 تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.mehrparvaz.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.