وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

آژانس مهر پرواز|تور استانبول|کوش آداسی|تور لحظه آخری|تور ترکیه|تورآنتالیا|تور تایلند|تورمالزی|تور قبرس|چین
وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

وبلاگ آژانس مسافرتی مهر پرواز|مجری مستقیم تور خارجی،رزرو آنلاین بلیط, رزرو هتل

آژانس مهر پرواز|تور استانبول|کوش آداسی|تور لحظه آخری|تور ترکیه|تورآنتالیا|تور تایلند|تورمالزی|تور قبرس|چین

با تورهای لحظه آخری استانبول و آنتالیا ارزان تر سفر کنید

استانبول و آنتالیا دیدنی ترین شهرهای ترکیه هستند و یکی از راه های بازدید از دیدنی های این دو شهر بصورت ارزان، سفر با تور لحظه آخری استانبول و آنتالیا می باشد.

در این بخش قصد داریم شما را با دیدنی های دو شهر در صورت خرید تور لحظه آخری استانبول و آنتالیا معرفی نماییم.

استانبول

تنگه بسفر در شهر استانبول کشور ترکیه، همواره اهمیت بسیار زیادی در طول تاریخ داشته است و جهت در اختیار گرفتن و کنترل کردن این تنگه که شرق و غرب را به هم متصل می کند، جنگ های بسیاری بین امپراطوری های متفاوت در گرفته است.

تنگه بسفر یکی از بهترین و زیباترین جاذبه های گردشگری استانبول به شمار می رود و از این رو ارزش این را دارد که حداقل یک روز را به گردش و بازدید از جاذبه های اطراف آن بپردازید. آژانس مسافرتی مهرپرواز مطلبی برایتان فراهم آورده است که بیشتر و دقیق تر با جاذبه های گردشگری اطراف تنگه بسفر آشنا شوید.

 

با تورهای لحظه آخری استانبول و آنتالیا ارزان تر سفر کنید

 

تنگه بسفر را پیاده بگردیم و یا با کشتی کروز؟

چنانچه سوار کشتی های کروز شوید، تنها 2 ساعت به طول می انجامد تا به راحتی تمام جاذبه های دورتادور تنگه بسفر را از نمای متفاوتی مشاهده نمایید، بعد از آن می توانید یک به یک آنها را نیز از نزدیک ببینید و کنار این تنگه پیاده روی داشته باشید.

محله های کنار تنگه بسفر

محله میرگان : امیرگان به دلیل معماری خانه های قدیمی و پارک سرسبزش گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند، این پارک در ماه فروردین در زمان فستیوال گل های لاله، با نمایش صدها گل لاله بسیار دیدنی و خاص می شود.

محله ببک(Bebek) : پارک مشهوری در این محله قرار دارد، ولیکن فروشگاه ها و بوتیک های آن طرفداران بیشتری دارد. در این محله می توانید غذاهای دریایی، وافل و بستنی نوش جان کنید.

محله اورتاکوی : جدا از مسجد بسیار معروفش، کلیسا ها و مکان های مقدس زیادی دارد، همچنین غذاهای خیابانی این محله هم معروف است.

کاخ های عثمانی

دردوران عثمانی، دورتادور تنگه بسفر پر از کاخ های باشکوه و خانه های یالی برای ثروتمندانی بود که اکثر آنها مرتبط به سلسله عثمانی بوده اند. کاخ های توپکاپی و دلما باغچه، دو کاخ عثمانی هستند که هرروز صدها گردشگر دارند. دیگر کاخ های اطراف این تنگه کاخ سیرگان است که تبدیل به هتل لوکس 5 ستاره شده و کاخ بیلربی که اقامتگاه تابستانی پادشاهان بود.

مساجد تاریخی

مسجد اورتاکوی : این مسجد که در عکس های کارت پستالی استانبول بسیار دیده می شود، در سال 1856 ساخته شده است و نمونه بسیار زیبایی از معماری باروک است. در این مسجد نوسازی هایی انجام شد و به جز از ساعت های نماز نیز می توانید از آن دیدن نمایید.

مسجد ایسکله (Iskele) در اوسکودار : این مسجد زیبا در سال 1548 به دست معماری به نام سینان بنا شد و در نزدیکی آن نیز مسجد شمسی پاشا، یکی دیگر از مساجد ساخت دست سینان، معمار به نام آن زمان، در سال 1580 ساخته شد و از جذاب ترین مساجد این ناحیه به شمار می رود.

موزه های مشهور

موزه ساکیپ سابانچی (Sakip Sabanci) : خانه شخصی و اقامتگاه تابستانی شخص معروفی در استانبول، امروزه تبدیل به موزه ای شده است که برای بازدید عموم باز است و در آن پر از وسایل آنتیک و آثار هنری می باشد. در این مجموعه کافه ای هست که می توانید در آن روزهای یکشنبه صبحانه و نهار نوش جان نمایید و تصاویر دیدنی و تماشایی و فوق العاده ای از تنگه بسفر را ببینید.

موزه سادبرک هانیم (Sadberk Hanim) : این موزه بسیار بزرگ نیست، اما مجموعه های بسیار با ارزشی از آثار باستان شناسی و آثار هنری ترکی اسلامی دارد.

آنتالیا

آنتالیا شهر پر گردشگر و محبوب ترکیه برای هر توریستی جذابیت منحصر به خود را دارد. از تماشای مناظر زیبا گرفته تا قدم زدن  در سواحل شنی و تماشای جاذبه های دیدنی. همراه با آژانس گردشگری مهرپرواز با دیگر جذابیتهای تفریحی آنتالیا آشنا شوید.

 

با تورهای لحظه آخری استانبول و آنتالیا ارزان تر سفر کنید

 

گشت زدن در پارک کارالیوگلوی

پارک کارالیوگلوی Karaalioğlu Park از پارکهای مشهور آنتالیا است با هوای دلپذیر و فضای سرسبز و زیبا که برای هر گردشگر خوشایند است تا ساعاتی در این پارک قدم بزند. در قسمت از این پارک با یکی از آثار تاریخی آنتالیا مواجه خواهد شد و آن قلعه هیدیرلیک Hidirlik است. قلعه باستانی که رومیها آن را در قرن دوم ساخته اند. این قلعه دیدنی 14 متر ارتفاع دارد و دارای نمایی رو به شهر و بندر گاه قدیمی است.

برای گردشگران تور آنتالیا گردش کردن در پارک کارالیوگلوی و تماشای بندر قدیمی رومیها حتما لذت بخش خواهد بود. مکانی عالی که البته ورود به آن رایگان است جایی که می توانید بندر قدیمی رومیها را در آنجا تماشا کرده و از فضای پارک عکسهای به یاد ماندی ثبت کنید.

بازدید از مسجد تاریخی کورکوت

مسجد کورکوت Korkut Camii در شهر قدیم آنتالیا در منطقه کالجی قرار دارد و به نامهای مسجد کبیر یا کسیک مناره آنتالیا نیز شناخته می شود. متاسفانه منارهای این مسجد با یک آتش سوزی که در قرن 19 اتفاق افتاد از بین رفت و در حال حاضر تنها بقایای آن قابل مشاهده است. در ابتدا، این بنای تاریخی در قرن دوم یک معبد بوده در سالهای بعد تبدیل به کلیسای بیزانس می شود.

 در مورد تاریخچه این مسجد باید گفت که بعد از آنکه کشور ترکیه مورد حمله امپراطوری سلجوقیان قرار گرفت این کلیسای بیزانس تبدیل به مسجد شد و منارهایی برای آن ساخته شد. در سال 1361 میلادی و در طول جنگهای صلیبی مجددا به کلیسا تبدیل شد و در نهایت در زمان به قدرت رسیدن عثمانیان بار دیگر به مسجد تبدیل شد که درتور آنتالیا بهار 98 می توانید ویرانه های به جای مانده از آن را مشاهده کنید.

 قدم زدن در پارک ملی Gulluk Dagi

پارک ملی Gulluk Dagi در شمال غربی آنتالیا  قرار گرفته که برای رسیدن به آن می توانید خودرو اجاره کنید تا با نیم ساعت رانندگی کردن به این پارک برسید. از جمله زیبایهایی که باید در این پارک کشف کنید خرابه های به جای مانده از یک شهر باستانی به نام Termessos است که در بالای کوه قرار گرفته است. با بالا رفتن از کوه علاوه بر دیدن بقایای این شهر تاریخی میتوانید نمای بینظیری از چشم انداز اطراف این منطقه را مشاهده کنید.

بعد از بازدید از شهر Termessos در تور آنتالیا تعطیلات کریسمس به سراغ یکی دیگر ازنقاط دیدنی آنتالیا در پارک ملی Gulluk Dagi بروید و آن تکه سنگها و بقایای به جای مانده از آمفی تئاتر آسپندوس است که توسط رومیهای باستان ساخته شده است.

تماشای مسجد Yivli Minaret

مسجد Yivli Minaret با کاشیهای آبی رنگ زیبا را سلجوقیان در قرن 13 بنا کردند. سقف این مسجد از 12 ستون تشکیل شده و دارای معماری خارق العاده ترکی آناتولی است. دیواره های بیرونی این مسجد که با سنگ تراشیده شده نیز قابل مشاده هستند و همچنین سنگ مرمرهای که برای ساخت آن استفاده شده زیبایی این مسجد را دو چندان کرده است.

مناره این مسجد 38 متر ارتفاع دارد و دارای 90 پله است که بر فراز آن نمای بسیار دیدنی از سراسر منطقه را می توانید ببینید. این مسجد به دست اداره کل میراث فرهنگی و موزه مورد بازسازی قرار گرفت و اکنون تبدیل به یک مکان فرهنگی و آموزشی شده است. در تور آنتالیا تعطیلات سال نوی میلادی بازدید از این مسجد را از دست ندهید.

سافاری در آنتالیا

یکی از تفریحات جذاب و به یاد ماندنی که در تور لحظه آخری آنتالیا می توانید تجربه کنید سافاری با موتور است. برای انجام این کار می توانید در تورهای موتور سواری ثبت نام کنید و سوار بر موتور از میان طبیعت دیدنی آنتالیا، جاده های پر فراز و نشیب، کوه پایه ها، تپه ها، سبزه زارها، برکه و روستاهای اطراف این شهر عبور کنید و نهایت لذت را ببرید.

برای سافاری با موتور تنها به کلاه ایمنی نیاز دارید و حتی به غیر از موتور سواری می توانید سافاری با جیپ های مخصوص را نیز امتحان کنید که آنها نیز توسط تورها انجام می شود.



کلام آخر


بعد از این که یکی از تورهای خارجی استانبول و یا آنتالیا بصورت لحظه آخری را خریداری کنید همان تور باکیفیت را با تخفیفی حتی تا 50 درصد می توانید خریداری نمایید. فقط برای اینکه از این تورها با خبر باشید وبسایت مهرپرواز را رصد کنید


بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس هواپیمایی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید.

همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای داخلی و خارجی می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.